Re: Wat speel je op dit moment?

2701
Image



@Zenmaster: ik veronderstel dat het deze game is? :hi5:

@Kolm: weer ééntje voor jou: deze game staat dus niet in mijn downloadlijst op PS3.... Echter was ik er altijd van overtuigd dat ik deze game ergens eens had toegevoegd aan mijn lijst. Dus speciaal de store geopend op mijn PS3, wat 5 minuten duurde ofzo tegen dat die ingeladen was, en toen ik de game opzocht kreeg ik dus bovenstaande op de foto. Funny fact: op de store via de PC komt deze game zelfs niet tevoorschijn... Sony toch. :lol:

@Zenmaster: hier is de deal. De game is momenteel aan het downloaden op PS3. Als Kolm wilt helpen, zijn we met drie, dan kan ik ondertussen ook alle multiplayer trophies halen, zonder de level 60 rank natuurlijk. Hopelijk wil jij mij dan tussendoor, als het beide past, wat helpen met het levelen naar rank 60 zodat het wat sneller gaat.

Rise of The Tomb Raider: deze ga ik installeren op de PS5. Laat we zeggen dat deze game dan mijn volgend "project" wordt om 100% te halen. Dus doen we dan eens de co-op wel.

Even duidelijk zijn: ik wil eerst mijn focus leggen op MGS V platinum halen, dit sleept nu al lang genoeg aan. Het gaat wel nog even duren, maar geduld is een schone deugd. Eveneens ben ik tegelijkertijd bezig met RDR2 rank 50 te halen zodat ik die online trophies kan afvinken en ooit eens de singleplayer kan beginnen dan.
Anders heb ik naar mijn goesting teveel games die ik gestart ben, en dat vind ik niet zo leuk.
Dus als je hier mee kan leven dan zijn deze 2 Tomb Raider games mijn volgende games die ik start na MGS V en online trophies RDR2. Fifa 20 wil ik ook nog even tussendoor een trophy boosten hopelijk, maar ik hoop dat dit ergens binnenkort al kan.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2702
@NTGSruler; Op PS4 is eigenlijk een soort remaster van de PS3 versie. Heeft een iets andere naam: Tomb Raider Definitive edition :)

https://store.playstation.com/nl-be/pro ... TOMBRAIDER

Op PS3 zijn er dan weer 2 'Tomb Raider' games, ook nog de hele oude die een remaster op PS3 had gekregen.

Ik ben nu ook de digitale versie aan het downloaden, had die dus blijkbaar toch op PS3, waarschijnlijk via PSPlus vermoed ik.
ik heb ook de disc versie maar ik vertrouw mijn main PS3 nog niet opnieuw met discs :P

Als blijkt dat we toch 4 personen nodig hebben dan kan ik hem nog altijd downloaden op de andere PS3 ook. Moet ik alleen nog dat wachtwoord gedoe op mijn tweede account nog doen...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2703
Snap ik, maar ik kan dacht ik ook niet ingeven dat ik de PS3 versie wil opzoeken. Soit, met beetje geduld via de Store op PS3 zelf lukt het ook.

Ik zie dat je voor sommige trophies met 3 moet zijn. Ik weet enkel niet hoe het zit met de multiplayer matches (je moet alle soorten modus in multiplayer eens winnen), als die starten met 3 of met hoeveel spelers je moet zijn.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2707
@NTGSruler: De PC store bevat niks meer van PS3, PSVita of PSP, zelfs niet als het een cross-buy item is (dan staat het wel nog in de beschrijving doorgaans). Dat is al ergens rond de release van de PS5 aangepast toen ze naar de nieuwe store lay-out gingen.

En dat is ook de reden waarom mensen razend waren toen ze de store op de PS3 en PSVita zelf wilden sluiten => het zou niet meer mogelijk zijn om digitaal iets te kopen daarvoor.

Als ik wat opzoek lijkt het ook dat je 4 spelers nodig hebt om bepaalde matches te starten.
@zenmaster: Had jij de game al dubbel staan?
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2708
Volgens mij heb jij me ook nog met de PS3 versie geholpen kolm! Omdat er toen meerdere mensen van een sessie op PSNP niet op kwamen dagen... Kolm saved the day back then! ;)
Ik weet nog dat we in ieder geval voor 1 trophy met 4 moesten zijn. We waren namelijk met 3 wél op komen dagen, kolm was de 4e en heeft volgens mij niet heel lang hoeven helpen.
Ik zal de komende tijd niet vaak kunnen misschien, maar wil uiteraard ook altijd wel helpen.

Hoe lukt het bij jou met RDR2 ruler? Ik ga zo nu en dan een beetje verder, maar heb nog altijd weinig idee wat ik aan het doen ben. En dan moet ik op een gegeven moment ook nog een free roam missie van een ander saboteren; voor mijn idee ben ik nog geen enkele keer hier een van tegen gekomen... Ik heb het gevoel wat doelloos rond te dwalen, ben wat kaarten aan het zoeken voor Madame nogwat, maar geen idee of ik heel effectief bezig ben. Ondertussen nog altijd maar lvl 12
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2709
paveman wrote: 27 Jun 2022 16:20 Volgens mij heb jij me ook nog met de PS3 versie geholpen kolm! Omdat er toen meerdere mensen van een sessie op PSNP niet op kwamen dagen... Kolm saved the day back then! ;)
Ik weet nog dat we in ieder geval voor 1 trophy met 4 moesten zijn. We waren namelijk met 3 wél op komen dagen, kolm was de 4e en heeft volgens mij niet heel lang hoeven helpen.
Ik zal de komende tijd niet vaak kunnen misschien, maar wil uiteraard ook altijd wel helpen.

Hoe lukt het bij jou met RDR2 ruler? Ik ga zo nu en dan een beetje verder, maar heb nog altijd weinig idee wat ik aan het doen ben. En dan moet ik op een gegeven moment ook nog een free roam missie van een ander saboteren; voor mijn idee ben ik nog geen enkele keer hier een van tegen gekomen... Ik heb het gevoel wat doelloos rond te dwalen, ben wat kaarten aan het zoeken voor Madame nogwat, maar geen idee of ik heel effectief bezig ben. Ondertussen nog altijd maar lvl 12
Ik ga proberen even een topic van RDR2 te maken met daarin wat adviezen en links naar kaarten, maar verwacht dat eerder vanavond of morgen :)

Die andere RDR2 trophy is makkelijk met 2 te doen en quasi onmogelijk alleen... de kans dat er eentje in je buurt gemaakt wordt is klein en dan moet je nog beter zijn dan die andere...
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2711
Kolm wrote: 27 Jun 2022 16:27
paveman wrote: 27 Jun 2022 16:20 Volgens mij heb jij me ook nog met de PS3 versie geholpen kolm! Omdat er toen meerdere mensen van een sessie op PSNP niet op kwamen dagen... Kolm saved the day back then! ;)
Ik weet nog dat we in ieder geval voor 1 trophy met 4 moesten zijn. We waren namelijk met 3 wél op komen dagen, kolm was de 4e en heeft volgens mij niet heel lang hoeven helpen.
Ik zal de komende tijd niet vaak kunnen misschien, maar wil uiteraard ook altijd wel helpen.

Hoe lukt het bij jou met RDR2 ruler? Ik ga zo nu en dan een beetje verder, maar heb nog altijd weinig idee wat ik aan het doen ben. En dan moet ik op een gegeven moment ook nog een free roam missie van een ander saboteren; voor mijn idee ben ik nog geen enkele keer hier een van tegen gekomen... Ik heb het gevoel wat doelloos rond te dwalen, ben wat kaarten aan het zoeken voor Madame nogwat, maar geen idee of ik heel effectief bezig ben. Ondertussen nog altijd maar lvl 12
Ik ga proberen even een topic van RDR2 te maken met daarin wat adviezen en links naar kaarten, maar verwacht dat eerder vanavond of morgen :)

Die andere RDR2 trophy is makkelijk met 2 te doen en quasi onmogelijk alleen... de kans dat er eentje in je buurt gemaakt wordt is klein en dan moet je nog beter zijn dan die andere...

Goed plan Kolm, dat het wat overzichtelijk blijft!
Er is trouwens al een Red Dead Redemption 2 topic...

https://pressxtorevive.com/forum/viewto ... f=14&t=715

@Paveman: eerst proberen te focussen op goud verdienen. Dit doe je door free roam missies te doen (waarbij je op het einde van de missie wacht tot de timer bijna verloopt om het maximum aan goud te verdienen) en door daily challenges te doen. Daily challenges kun je gewoon elke dag 1tje doen en na 7 dagen krijg je een multiplier waardoor je verdiende goud iets meer wordt. Je kan dit voor 28 dagen doen waarbij elke week de multiplier wat hoger wordt. Na die 28 dagen wordt alles weer gereset (wat vroeger niet het geval was, maar mensen verdienden weer teveel goud = Rockstar greedy). Bedoeling is dat je 15 golden bars bijeen verzameld om dan de collector role te kopen bij Madame Nazar. Dan ga je gewoon collectibles gaan verzamelen die je hier kan terug vinden:
https://jeanropke.github.io/RDR2CollectorsMap/

Elke 24u moet je de map gaan resetten, omdat de collectibles dan veranderen van plaats.
Per collectible krijg je XP, afhankelijk van welke collectible is dan tussen de 100-300 XP. Bij een volledige set collectibles (kaarten bijvoorbeeld), verkoop je die aan Madame Nazar en krijg je erbovenop 1500 XP. Eens je een bepaalde collector rank hebt kun je de schop en de metal detector kopen waarbij je dan weer net iets meer collectibles kan verzamelen (die eerst niet mogelijk waren omdat je niet kon graven zonder schop) en waardoor je weer wat sneller XP kan verdienen.
Bij verkopen van collectibles aan Madame Nazar krijg je ook redelijke sommen geld, die je dan kan gebruiken om die stallen en paarden te kopen.

Ondertussen kan je dieren skinnen en eten maken in je kamp voor een trophy (20x iets craften). Ammo is het beste te wachten tot level 28 omdat je dan alles vrijspeelt om gemakkelijk ammo te craften.

De 5 kamp verbeteringen (trophy) kun je gewoon bij die kerel gaan dat je kamp op zet (zijn naam whatever who gives a f..) en koop je gewoon 5 verschillende kleuren van vlaggen voor 50 dollar elk.

In grote lijnen. Kolm gaat hier ongetwijfeld dieper in detail over gaan :lol:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2712
Horizon: Forbidden West.
Heb er nu 10 uur inzitten ofzo. Nog niet echt impressed van de graphics en het verhaal. Maar dat had ik bij het eerste deel ook pas vanaf 50% ongeveer. Wel gaaf dat je al vrij snel veel van de abilities hebt waar je in het eerste deel mee eindigde. In veel games moet je weer helemaal vanaf 0 beginnen.

En als iemand Ghost of Tsushima Directors Cut voor de PS5 over heeft, dan zou ik wel willen overkopen.

Re: Wat speel je op dit moment?

2715
Nog steeds Edge of Eternity.
Missable trophies behaald, de bloemen trophy gehaald. Had daar alleen in chapter 2 problemen mee dat ze al geopend ingeladen waren. Heb geen problemen gehad dat ze niet geregistreerd werden. In totaal heb ik 105 bloemen gevonden. Trophy heeft er 100 nodig.

Ook heel even Syphon Filter gespeeld. Maar waar zijn mijn pookjes om de camera te besturen... Oja dat was er toen nog niet. :O :lol:
Image
cron