Re: Wat speel je op dit moment?

2731
Het is eerder dat de knoppen niet echt de standaard knoppen zijn. Voor schieten/wapen wisselen/granaten is het dan nog snel uit te vinden gelukkig. Maar dat je ook met rondje rechtdoor 2 keer kon 'dashen' of hoe je precies kon wisselen van wapen mod of die chain saw gebruiken enzo dat moest ik toch opnieuw opzoeken. Ik kon in het menu (eens in missie) ook geen control scheme vinden. Achteraf vond ik nog wel een soort lijst van tutorials in de codex toen ik er niet meer naar zocht :L:

Dan heb je ook nog bepaalde wapen mods die voor bepaalde vijanden handig zijn maar ik heb dus totaal geen idee meer welke voor welke vijand. Als je de game in 1 keer speelt dan krijg je dat netjes mee en bouwt al die info zich langzaam op. Nu is het alles in 1 keer weer zien uit te vogelen.

En tenslotte helpt het niet dat ik door die Nickelodeon brawl game de hele tijd met driehoekje wil springen :q:

Edit: Heb net wat horde mode geprobeerd en dat ging wel aardig maar een stukje traversal binnen de tijd is niet gelukt. Reden: Ik wist niet meer wat je met groene schijven moest doen dus tegen dat ik doorhad dat je daar op kon schieten om een air flow aan te zetten, was de tijd om. Gelukkig maakt het op easy blijkbaar niks uit want ik was toch door naar de volgende ronde :shh:

Ik heb na de eerste missie maar een back-up gemaakt en hopelijk kan ik die restoren als het fout gaat. Horde mode maakt altijd een save aan het begin van een nieuwe missie maar in hoeverre daar nog iets online achter zit weet ik niet. 3 missies in totaal voor 3 DLC trophies als je het een keer kan uitspelen.
Image

2733
Marty wrote: 07 Jul 2022 17:19 Nog steeds de Crew 2, geen idee waarom ik er ooit mee gestopt ben...

Alleen vreselijke muziek. Zeker nier mijn smaak. Dus game audio uit en mp3tjes aan
Ik denk dat dat een eerste (of zoveelste?) teken is dat we oud worden :lol:
Persoonlijk vond ik de muziek in Burnout Paradise ideaal om bij te racen.

Ondertussen ook de tweede mission in horde mode gedaan. Wat ben ik blij dat je in de traversal ronde ook gewoon de timer kan uitzitten om door te gaan naar de volgende ronde :relief:
Ook deze keer kwam ik nauwelijks tot aan het 3-4de object, laat staan binnen de tijd :O
Duidelijk de controls niet goed onder de knie en ik herken stomweg niet de dingen waarmee je wat kan doen om verder te doen.

Benieuwd of ik de derde en laatste missie ook doorkom. Het scheelt dat je de missie ook korter kan maken door de bonus monsters te ontwijken en daardoor de bonusrondes voor extra punten, kan skippen. Voor de trophy hoef je toch enkel het einde te halen en niet een bepaalde score te halen :saint:
Image

2735
Spider-man: Miles Morales.

Eigenlijk gewoon de Spider-man game maar dan met een ander hofdpersonage. Visueel ziet het er hetzelfde uit (ik speel op PS4) en qua gameplay identiek, buiten paar extra krachten. Dus ik heb toch vooral een gevoel dat het een langgerekte DLC (hoewel, lang??) is en niet de AAA-prijs waard die het spel kost.

Tegelijk de reden dat ik hem nooit gekocht heb, maar nu dus speel via PS plus uitbreiding.
En o ja; dat verplicht nummertje van New Game + uitspelen op platinum te behalen is ook hatelijk. Dit type game hoeft echt geen NG+.
Image

2736
Sanity penguin wrote: 12 Jul 2022 11:55 Spider-man: Miles Morales.

Eigenlijk gewoon de Spider-man game maar dan met een ander hofdpersonage. Visueel ziet het er hetzelfde uit (ik speel op PS4) en qua gameplay identiek, buiten paar extra krachten. Dus ik heb toch vooral een gevoel dat het een langgerekte DLC (hoewel, lang??) is en niet de AAA-prijs waard die het spel kost.

Tegelijk de reden dat ik hem nooit gekocht heb, maar nu dus speel via PS plus uitbreiding.
En o ja; dat verplicht nummertje van New Game + uitspelen op platinum te behalen is ook hatelijk. Dit type game hoeft echt geen NG+.
Ik heb deze op ps5 gespeeld en vond het er ook niet immens beter uitzien dan de vorige... 60 euro vragen hiervoor is gewoon diefstal. Ik vergelijk dit een beetje zoals First Light bij Infamous Second Son. Ik zou het eerder als stand alone dlc classificeren. Deze had max een verkoopprijs mogen hebben van 40 euro!
Image

2737
Nog altijd Doom Eternal. Af en toe een missie en ondertussen toch al de eerste 10 missies gedaan.
Horde mode de laatste missie was ook van de eerste keer gelukt maar was wel een paar keer aan mijn laatste leven bezig waarbij ik maar nipt overleefde. Maar... het is gelukt dus dat maakt nu niet meer uit :P
Image

2739
Marty wrote: 16 Jul 2022 20:56 Ruined King, Grid Legends en Dead Cells

Dead Cells heeft sinds kort accesibility opties. Kan ik tenminste de game uitspelen. :lol:
Had het gelezen van dead cells. Hoop discussie daarover, zeker in combinatie met trophies maar ja... heel wat mensen kunnen nu eindelijk de game uitspelen :P

Zelf Doom Eternal een eerste keer uitgespeeld en op 1 na alle trophies gehaald. Nu begonnen met extra lives mode voor de laatste trophy. Al 3 missies gedaan en op dit moment al 20 extra lives terwijl ik er 13 moet overhouden op het einde. Scheelt dat ik nu niet alle secret encounters en slayer gates moet doen! :)
Image

2740
Kun je daar ook je save op de cloud zetten en terug halen? Of is de save alleen online opgeslagen?

Dead Cells kan nu iederen wel platinum halen. Je kan nu saven. Vijand verslagen zonder damage, quit game. Dat wordt je save game. En zo kan je steeds verder.

Las ook dat het bij bosses kon maar bij elk punt dat ik herlaad had ie weer full health
Image

2741
Je kan backups maken van je saves. Ik doe het aan het begin van een missie, net daarvoor is er altijd een groot 'saving' bericht op het scherm geweest ter afronding van de vorige missie.

Volgens de guides kan je ook snel de game afsluiten net nadat je een extra live verliest. Na herstarten zou je dan aan het vorige checkpoint zijn en het leven terug hebben. Dat heb ik nu 1 keer gedaan maar ik had geen idee hoeveel levens ik had voor ik afsloot :L:
Hij startte wel terug aan het laatste checkpoint.

Wat niet werkt is in het menu 'restart checkpoint' doen. Je krijgt dan wel je ammo terug maar niet je extra lives. Dat had ik tijdens mijn gewone playthrough al gemerkt.

Aan het einde van de tweede missie had ik al de 13 lives die nodig zijn en ondertussen heb ik er begin 20 ergens. Maar ik weet ook wel dat ik in mijn laatste bossfight 4-5 levens kwijt ben geraakt door een beetje careless te zijn. Ik moest in dat gevecht ook nog is uitzoeken hoe een bepaald wapen eigenlijk werkte want had die optie die je daarvan moet gebruiken, nog nooit eerder gebruikt :lol:

Ik vroeg me ook nog af waarom ik niet direct op extra lives mode was begonnen omdat ik in mijn eerste run nog 17 levens over had, maar er is daarin blijkbaar geen mission select. En die heb ik op het einde wel nodig gehad om nog 3 weapon masteries te halen. Je hoeft er maar 6 van de 13 te halen, de rest kan je met mastery tokens (collectibles) doen. Maar je zou ze dus alle 6 al tijdens je run moeten doen terwijl je ook nog alle collectibles, secret encounters en slayer gates doet. Het kan maar is veel en als het mislukt moet je bijna de hele game opnieuw doen.

Los daarvan doe je slayer gates liever niet in extra live mode want die gevechten zijn redelijk lastig waardoor ik daar ook regelmatig een extra live kwijtspeelde.
Image

2742
Ondertussen de eerste 6 missies in Doom Eternal extra lives mode gedaan. Heb nu iets van 30-31 extra lives.
Tot nu toe 2 keer de game afgesloten nadat ik een extra life kwijt was en de tweede keer zag ik dat ik inderdaad mijn verloren extra life terughad, dat werkt dus :)

Verder is het wel handig om toch alles wat wapens/suit/extra lives/enz toch te verzamelen om jezelf sterker te maken. Anders wordt het denk ik toch erg lastig als je op het einde nog steeds weinig health/armor/ammo hebt.

De poison skill waarbij de vijand vervolgens armor dropt als je hem raakt en zelfs extra veel als je hem op dat moment killed, is eigenlijk wel de key om het makkelijk te maken. Deze keer had ik die al heel snel upgrades gegeven zodat die een lagere cooldown heeft en langer blijft werken. Als je vervolgens erop let dat je meerdere vijanden tegelijk raakt en daar vervolgens een granaat in gooit, dan zwem je letterlijk in armor :lol:
Die skill had ik in mijn eerste run nauwelijks gebruikt en veel dingen waren daardoor toch een stuk moeilijker :L:
Image

2744
Jep, nu ik alle controls weer weet en ook min of meer weet wat alle wapens kunnen en hoe de traversal dingen eruit (kunnen) zien lukt het wel redelijk goed :P

De DLC is nog even afwachten, de eerste zou toch een stuk moeilijker zijn en tijdens horde mode kwam ik ook al dingen tegen die niet in de main game zitten en dus waarschijnlijk uit de DLC komen.

We zien het wel, eerst rustig die extra lives mode uitspelen :)
Image

2745
Ik was gisteren en vandaag weer even verdergegaan met Catherine (PS4), maar was al vergeten hoe moeilijk de laatste puzzel is. 😵‍💫 Paar keer net voorbij de helft geraakt en dan besef je dat het te lang geleden is.

Ben nu (alweer) aan het twijfelen om een nieuwe game te starten of verdergaan met de online van Ghost of Tsushima.
Die 96% completion staat daar zo schoon te blinken. 🥲🤣
Image