Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1486
paveman wrote: 24 Jun 2022 13:49
FGras wrote: 23 Jun 2022 17:47
Mr.Wolf wrote: 23 Jun 2022 17:08 The Black Phone 9/10
Gruwelijk goeie horror film! Gaat over een stadje in de VS waar een man "The Grabber" kinderen ontvoert. Het is een verhaal geschreven door de zoon van Stephen King en dat merk je ook op! Ethan Hawke zet een gruwelijke versie neer van ontvoerder en je zit heel de film lang op het puntje van je stoel. Denk dat het de beste horror film is die ik in jaren heb gezien!
Ik had de film al in mijn kijk lijstje gezet. Nice!

Ook wil ik Everything, Everywhere and All at Once nog zien. Maar die draait nergens in de buurt. Behalve 30km verderop in Zwolle om 10 uur ‘s ochtends of 14:00 ‘s middags…
Zo ver is 30 km toch ook weer niet, toch...? De tijden zijn wel ruk overigens
Waar woon je dan eigenlijk (mijn vriendin woont in Zwolle, dus ben tegenwoordig regelmatig in de buurt te vinden)?
Ik zou nog wel naar Zwolle willen rijden voor deze film. Maar om 10 uur of 14 uur… Nee dank u. :D Ik woon in de buurt van Steenwijk.

Ik ben hier denk ik nog een maand of twee. Ik heb een nieuwe laptop nodig en moet wat verjaardagen afgaan en dan kan ik weer wat rondreizen.

1487
NTGSruler wrote: 25 Jun 2022 11:35
paveman wrote: 24 Jun 2022 13:49
Zo ver is 30 km toch ook weer niet, toch...? De tijden zijn wel ruk overigens
Waar woon je dan eigenlijk (mijn vriendin woont in Zwolle, dus ben tegenwoordig regelmatig in de buurt te vinden)?
Vandaar weinig progressie op Playstation vlak Paveman ;)

Overigens boeit een uur mij niet om naar de cinema te gaan. 2 weken geleden naar Top Gun gaan zien met het gezin om 14u in de namiddag. Doet niets af aan de ervaring van de film. Fantastische film trouwens!
Haha, klopt helemaal ;) Druk met andere zaken ;)

Ik ben altijd al gewend geweest om een stuk te moeten reizen voor een bezoekje aan de bios: ik kom uit een dorp waar de dichtstbijzijnde bios sowieso op een km of 30 zat...
Image

1491
El Buen Patron 6.5
Film over een baas die er alles voor over heeft om een prijs te winnen om beste bedrijf te worden. En daarvoor begint hij te moeien in het dagelijkse leven van al zijn medewerkers. Is een spaanse komedie al vond ik hem niet zo erg grappig :p Javier Bardem nailde zijn rol wel helemaal en vooral in het 2e deel van de film werd het interessant. Alleen had ik het verhaal liever een andere kant zien opgaan!
Image

1492
Thor: Love & Thunder 8/10
Als Marvel fan moest ik deze wel op dag 1 gaan bekijken! Het is nog eens een traditioneel Marvel verhaal wat ik zeker kon smaken. Christian Bale speelt Gorr The God Butcher wat om eerlijk te zijn toch al wel mijn favoriete MCU villain is tot nu toe. Toch jammer van de humoristische kant van de film. Het heeft een van de meest duistere slechterikken, maar er worden voor mij toch iets te veel grapjes gemaakt waardoor het komedie gehalte te hoog ligt.
Image

1493
H4z4rd 7.5/10
Belgische film met Dimitri Vegas en Jeroen Perceval. Immens absurde film waarbij een dude met een getaway car criminele werkjes uitvoert. Echt weer een typisch belgische film met een van de meest absurde 18+ scenes die ik al heb gezien in de cinema. De film was maar 1u28 lang, en het ritme lag dan ook goed snel. Als je echt een film wilt waarbij je eens goed wil lachen en niet te veel moet bij nadenken, is dit een aanrader!
Image

1494
Twee Nicolas Cage films.

Willy’s Wonderland 7.5/10
Het is echt geen goede film maar dat maakt het juist een goede film. Ik heb gelachen en mij vermaakt. Zwaar geïnspireerd door Five Nights at Freddy’s.

Unbearable Weight of Massive Talent 7.5/10
In deze film speelt Nicolas een internet parodie van zichzelf. Hier zit wel echt goed acteerwerk in. Verder een luchtige actie crime komedie.

Binnenkort nog even “Pig” kijken en ik ben helemaal bij met de Nick Cage films!

1495
Mr.Wolf wrote: 07 Jul 2022 11:56 Thor: Love & Thunder 8/10
Als Marvel fan moest ik deze wel op dag 1 gaan bekijken! Het is nog eens een traditioneel Marvel verhaal wat ik zeker kon smaken. Christian Bale speelt Gorr The God Butcher wat om eerlijk te zijn toch al wel mijn favoriete MCU villain is tot nu toe. Toch jammer van de humoristische kant van de film. Het heeft een van de meest duistere slechterikken, maar er worden voor mij toch iets te veel grapjes gemaakt waardoor het komedie gehalte te hoog ligt.
Nog niet gezien, ik was aan het twijfelen of ik deze wel wil zien. Ik vond Ragnarok best leuk. Maar ik las online aardig wat cancel berichten over deze film. Dat lijkt te komen omdat het (weeral) pusherig de LGBT agenda er door heen drukt. Waarna Taika Watiti als reactie zei dat eigenlijk iedereen queer is dus ze het maar moeten accepteren.

Maar dat heeft voor jou dus totaal niks uitgemaakt of de film leuk of niet leuk is?
Dan slinger ik m binnenkort ook wel een keer aan!

1497
FGras wrote: 29 Jul 2022 23:57
Nog niet gezien, ik was aan het twijfelen of ik deze wel wil zien. Ik vond Ragnarok best leuk. Maar ik las online aardig wat cancel berichten over deze film. Dat lijkt te komen omdat het (weeral) pusherig de LGBT agenda er door heen drukt. Waarna Taika Watiti als reactie zei dat eigenlijk iedereen queer is dus ze het maar moeten accepteren.

Maar dat heeft voor jou dus totaal niks uitgemaakt of de film leuk of niet leuk is?
Gisteren gezien en 8/10 is wel goed voor mij. Ik ben ook helemaal anti-woke maar vond het allemaal wel meevallen. Paar subtiele dingen maar niet echt full on LGBTQHDTV...+ gedoe. Die Thor films worden wel elke keer meer slapstick maar dat heeft ook zijn charmes.
Image

1498
FGras wrote: 29 Jul 2022 23:57

Het is eigenlijk al zo lang geleden dat ik niet meer weet wat voor lgbt dingen ze erin hebben gestopt, dus zal het er wel niet vingerdik opgelegen hebben. Er werd in mijn ogen niet echt iets geforceerd qua woke zaken.
Image

1499
Toy Story 4

In mijn kindertijd waren Toy Story 1 & 2 altijd mijn favoriete films. Toen jaren later 3 uitkwam, ben ik die onmiddellijk in de cinema gaan kijken en enorm van genoten. Om de een of andere reden heb ik helaas Toy Story 4 niet in de cinema gezien, dus gisteren even ingehaald.

Ik had schrik of een vierde film niet als "te veel" of als uitmelken zou aanvoelen. Een kwartier verder in de film was deze angst volledig weg. Ze nemen veel meer tijd om de al gevestigde personages nog meer diepgang te geven én bovendien een betekenisvol nieuw personage te introduceren. Er zitten zo ongelofelijk veel leuke details in de film (referenties naar de vorige films, kleine easter eggs, ...) en alles ziet er zo ongelofelijk gedetailleerd uit. Het verhaal is zo opnieuw zo simpel qua opzet maar ik vind dat ze het niet beter hadden kunnen aanpakken. Wat een prachtig einde en (hopelijk?) afscheid van de Toy Story-films.

9/10