Re: Quick News Topic

2079
Ik zou graag eens weten hoeveel mensen er dan nog op die servers zitten in huidige tijden. Is dat ergens te achterhalen? Of ze zouden het beter meedelen. In geval van lage %'s zou het makkelijker te begrijpen zijn waarom er een sluiting komt, lijkt mij.
Image

Re: Quick News Topic

2080
Ik vermoed dat daar zéér weinig tot geen volk op zit Sanity. Tis een moeilijke balans natuurlijk. Aan de ene kant als de developers nog een paar games kunnen verkopen zullen ze het meenemen, maar natuurlijk wil je als consument toegang hebben tot alles wat de game biedt.
Image

Re: Quick News Topic

2081
NTGSruler wrote: 03 Sep 2022 15:44 Tis duidelijk dat Sony komaf maakt met oude servers. Kan het begrijpen maar blijft jammer natuurlijk.
Sony host niet alle servers voor alle games met online op hun platform. Is aan de publishers doorgaans dus enkel wat zij publishen hosten ze eigenlijk (uncharted/killzone bv).
En het is ook niet dat het alleen op playstation is, doorgaans gaan de games op alle platformen of alle platformen van dezelfde generatie tegelijk uit. Alleen intresseert het ons doorgaans niet dat het op xbox uit gaat :P

Maw: Server sluitingen kan je niet echt Sony aanrekenen tenzij het first party games zijn.

Staat me eigenlijk iets van bij dat vroeger (xbox 360) Microsoft alles van servers voor xbox zelf hostte, al zal daar wel nog steeds voor betaald moeten worden door de publishers vermoed ik.


@Sanity: Voor deze game waren de nummers behoorlijk aan het teruglopen terwijl 1 game modus dus 30 mensen nodig heeft om te starten. Het is ook wel een niche game. Anderzijds... de game is amper 2 jaar uit...

Het is mogelijk om het aantal verbinden op een bepaald moment te bepalen en dat kan je dan gaan bijhouden om de evolutie te volgen.
Image

Re: Quick News Topic

2082
Haha je hebt gelijk Kolm. Sony heeft er inderdaad weinig mee te maken, ik zette dit hier neer met Playstation in gedachten ^^

Wat ik eigenlijk wou zeggen: is dat er héél wat games de online afgesloten worden, valt precies wel op dat het tegenwoordig sneller en meer is? Ofwel hielden we er vroeger minder rekening mee (ook minder online games natuurlijk).
Image

Re: Quick News Topic

2083
Phew, bestel je de Firefly collector's edition van The last of us part 1 via PlayStation Direct en krijg je dit...
Verzonden in een dunne envelop waarvan het lijmgedeelte deels op je CE is geplakt. En die persoon was niet de enige dit dat voorhad aan comments op twitter en het artikel te zien.
Oh ja, geen vervaning mogelijk wegens op... een bon van 20% voor een volgende aankoop, alsof je dan nog iets daar wil kopen :L:
Nog meer voorbeelden:
https://www.pushsquare.com/news/2022/09 ... -condition
Image
cron