Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

436
Ben nu ook altijd met D-dog op missies. Héél handig voor het marken.

Mijn motherbase nu:
Command: 4/4
Combat: 2/4
R&D: 2/4
Base Development: 2/4
Support: 3/4
Intel: 3/4
Medical: 2/4

Completion is nu 20% en moet beginnen aan mission 14. Zit ook dicht bij de 10 miljoen GMP. Voor de trophy telt toch het totaal vergaard, of je huidige teller?
Edit: totaal dus, zonet de trophy gekregen.

Ik vind dat het wat lang duurt om mijn Mother Base te upgraden. Hoe kan je unprocessed materials omzetten naar processed? Dacht dat ik ergens had gelezen dat dit automatisch gebeurt, maar gaat heel traag dan. 🤔

Nu voor de derde keer de legendary gunsmith extracten. 🤣
Image

437
Materialen omzetten gaat automatisch. En das het ganse systeem waar je (te) veel tijd begint in te steken. Daarom dat het aangeraden is de game online te spelen (allez online te zijn). Later kan je dan snel materialen gaan farmen die online automatisch te gebruiken zijn. Natuurlijk is het vervelend omdat je weinig gevoel van progressie hebt omdat die materialen dus eeuwenlang nodig hebben om te processen.
Image

438
@zenmaster: Je had eerst je base development platform moeten upgraden en als je materialen over had (niet elk platform heeft hetzelfde nodig) de andere. Die zorgt net dat je meer resources kan farmen/processen en dus sneller resources hebt die je nodig hebt voor de andere.

Enerzijds zijn er online resources die je automatisch krijgt als je online verbonden bent.
Anderzijds heb je de offline resources, die verzamel je zelf. Kleine containers zijn al processed en kan je direct gebruiken, grote containers moet je eerst processen en die kan je pas pakken als je fulton device is geüpgrade daarvoor. Als de containers binnen staan dan heb je de wormhole fulton nodig.

Er komt ook nog een online manier beschikbaar op een bepaald moment, maar hoe beter je met de rest oplet terwijl je bezig bent, hoe minder je dat moet doen (kan saai worden).
Image

439
Bedankt Kolm, en Ruler!

Had niemand me verteld. 🤣 Daarnet voor ik je bericht las ging toevallig wel het lichtje branden bij mij en ik heb nu als eerste de Base Development platform laten upgraden; naar 3/4 nu. Zal die dan eerst volledig afwerken.

Ik kan al containers fultonnen, alleen die wormhole fulton heb ik nog niet.
Image

442
NTGSruler, kan het filmpje niet bekijken?

En wat betreft het upgraden van Mother Base en materialen verzamelen: ik heb er allemaal niet zoveel bij stilgestaan en de game gewoon gespeeld. Gaat misschien iets trager, maar het uitspelen van alle missies neemt op zich al genoeg tijd in beslag om ondertussen rustig alles te ontwikkelen ;)

443
Ja, ik doe nu nog maar weinig écht moeite om de vereisten van de platinum te halen. Vooral side ops, tussendoor een mission, net zoals in MGS3 dieren verzamelen. De gebieden waar ik kom zo goed mogelijk plunderen, tenzij er dingen gebeuren in een missie die tijdafhankelijk zijn.
Heb nu 60% van de dieren, 55% blueprints, ... Zonder iets op te zoeken. Key items nog maar 10%, maar geen idee hoe je kan zien wat je daarvoor moet doen.
Heb nog wel wat vragen voor jullie, maar kan het niet goed uitleggen zonder screenshots. :?
Ik speel eerst de game gewoon uit en dan achteraf al de rest. Dat van Quiet en het vlinder embleem ben ik toevallig tegenkomen omdat ik zocht welke emblemen er allemaal zijn. Als ik haar tranq sniper rifle met demper heb ga ik haar nog wel eens gebruiken, maar voor de rest gewoon D-dog. Ga haar niet langer in de game houden denk ik.
Zit nu al aan 85,5 uren gespeeld en maar 32% completion. :dizzy: En ik dacht dat Hades en Ghost of Tsushima lange games waren.
Image

444
Wat Quiet betreft: Na een bepaalde patch is er een aanpassing geweest waardoor je haar gewoon kan terug krijgen en gebruiken. Voor een paar S-ranks met combat missies is ze heel handig. In die missies heb je dan haar niet-silenced sniper nodig omdat die meeste damage doet.

Je moet haar allereerste missie (10-11?) waar je haar downt, een stuk of 10 keer achter elkaar spelen tot de naam van de missie verandert. Als je dan nog een keer de missie speelt krijg je haar terug.
Image

445
Oh mooi. Nadat je het verhaal hebt uitgespeeld veronderstel ik dan?

Toch één vraagje, waarschijnlijk iets stom. Maar links naast de titel van een side op staat een vierkantje dat afgevinkt wordt. Sommige kan ik opnieuw spelen, andere niet. Zoals die van Emmerich dat die grijs wordt dat snap ik wel, maar niet bijvoorbeeld bij “extract the “blabla” soldier nummer “zoveel”. Waaraan ligt dit?
Image

446
Ik geloof dat je die missie al meteen kan herspelen na de missie waarin je Quiet kwijt raakt.

Die side ops hebben elk hun eigen locatie en er kunnen er meerdere op min of meer dezelfde locatie zijn maar dan zal er toch maar 1 voor die locatie getoond worden. Hierdoor kan het dus voorkomen dat een bepaalde side op maar niet komt tot je een andere die nog niet gedaan was in dat gebied, eindelijk afrond.
Ik vermoed dat dat ook kan bepalen of je een missie wel/niet kan herspelen.
Image

447
met0t0 wrote: 18 Sep 2022 18:08 NTGSruler, kan het filmpje niet bekijken?

En wat betreft het upgraden van Mother Base en materialen verzamelen: ik heb er allemaal niet zoveel bij stilgestaan en de game gewoon gespeeld. Gaat misschien iets trager, maar het uitspelen van alle missies neemt op zich al genoeg tijd in beslag om ondertussen rustig alles te ontwikkelen ;)
Heb de link aangepast Met0t0! Thanks!

@Zenmaster: damn, je gaat goed vooruit met de game zo te zien! Na Tomb Raider Definitive Edition zou ik terug gaan naar MGS V. De release van MW II zit er wel binnen een maand aan te komen en de campaign zou je kunnen spelen vanaf 20 oktober. Als je preordert. Nog niet gedaan. Twijfel nog steeds.
Image

448
zenmaster wrote: 23 Sep 2022 11:28 Ja, ik doe nu nog maar weinig écht moeite om de vereisten van de platinum te halen. Vooral side ops, tussendoor een mission, net zoals in MGS3 dieren verzamelen. De gebieden waar ik kom zo goed mogelijk plunderen, tenzij er dingen gebeuren in een missie die tijdafhankelijk zijn.
Heb nu 60% van de dieren, 55% blueprints, ... Zonder iets op te zoeken. Key items nog maar 10%, maar geen idee hoe je kan zien wat je daarvoor moet doen.
Heb nog wel wat vragen voor jullie, maar kan het niet goed uitleggen zonder screenshots. :?
Ik speel eerst de game gewoon uit en dan achteraf al de rest. Dat van Quiet en het vlinder embleem ben ik toevallig tegenkomen omdat ik zocht welke emblemen er allemaal zijn. Als ik haar tranq sniper rifle met demper heb ga ik haar nog wel eens gebruiken, maar voor de rest gewoon D-dog. Ga haar niet langer in de game houden denk ik.
Zit nu al aan 85,5 uren gespeeld en maar 32% completion. :dizzy: En ik dacht dat Hades en Ghost of Tsushima lange games waren.
Ik zat uiteindelijk rond de 150-200 uur bij halen platinum... Erg grote/lange game, maar zó de moeite waard!
Nu net zo met RDR2: hier heb ik iets meer moeite met het erin komen zo nu en dan, maar gewoon echte topgame! Dan zijn die +-200 uur voor platinum (+50 uur pokeren :lol:) niet zo erg...
Image

449
NTGSruler wrote: 26 Sep 2022 13:27 @Zenmaster: damn, je gaat goed vooruit met de game zo te zien! Na Tomb Raider Definitive Edition zou ik terug gaan naar MGS V. De release van MW II zit er wel binnen een maand aan te komen en de campaign zou je kunnen spelen vanaf 20 oktober. Als je preordert. Nog niet gedaan. Twijfel nog steeds.
Ik zou, als ik zoals jou al een hele tijd uit de vibe of routine van MGS5 zou zijn, wat ik het liefste wil doen eerst doen en ik denk in jou geval dan MWII. 🙂 Daarna misschien weer inpikken bij MGS5. Of Rise of the Tomb Raider. Er zijn genoeg opties. 😛

Pre-orderen maakt het voor mij wel een ander verhaal; ik koop geen games meer bij release.
paveman wrote: Ik zat uiteindelijk rond de 150-200 uur bij halen platinum... Erg grote/lange game, maar zó de moeite waard!
Nu net zo met RDR2: hier heb ik iets meer moeite met het erin komen zo nu en dan, maar gewoon echte topgame! Dan zijn die +-200 uur voor platinum (+50 uur pokeren :lol:) niet zo erg...
Ik ben er nu echt wel helemaal ingekomen, vind de engine ook super en zo vliegt de tijd voorbij. 🙂 Alles gaat wat vlotter, de juiste wapens en camouflage kiezen of juist getimed laten droppen, missies plannen, …
Als waar ik nu zit qua completion wat representatief is voor wat nog gaat komen, dan kom ik sowieso boven de 170 uren uit. Vind het nu zelfs niet erg meer dat ik de game twee keer heb gekocht; heb het er nu al terug uitgehaald.
Image

450
Ja ik weet het Zenmaster. Ik koop ook praktisch geen games meer op release. Maar deze is zo ééntje die eigenlijk zelden in sale komt (toch in de Store). Maar ben er nog niet uit. Infinity Ward negeert compleet de feedback van de community en tegenwoordig is dat een ferme frustratie van mij (GT7 anyone?). Nu ja das een andere game en niet MGS V :P
Image