Re: Quick News Topic

2132
Als ik het goed heb begrepen is het best mooi voor mensen die een chrome cast en controller hebben gekocht. Dat wordt terugbetaald en je mag het houden. En de mensen die er games hebben gespeeld hebben gewoon een paar maanden (jaar?) gratis gegamed.

Wel rare timing. Een maand geleden kreeg ik nog een melding op mijn LGtv dat ik de Stadia app nu beschikbaar is en ik een paar maanden gratis mag uitproberen.

Re: Quick News Topic

2136
FGras wrote: 30 Sep 2022 12:37 Who knew? Er komen nog steeds fysieke PS3 games uit:

https://robaroba.gg/collections/vblank-entertainment
Benieuwd hoe dat dan werkt met de trophylijsten. Ik zie in dit geval dat de lijsten gedeeld worden met de andere platformen (PS4 bv) maar dan nog moet er ergens iets zijn dat de PS3 ook herkent dat er trophies zijn.
PS3 is een legacy system waar ze eigenlijk niets meer voor doen, zegen ze ook in de productbeschrijving dat er bijvoorbeeld geen updates meer voor komen omdat Sony dat niet toelaat:
Please note:
The disc contains the "Mogul Update" and the "Full Tank Update", but the disc does not include the "Shake-Up Update". As the PS3™ is now a legacy platform, it is no longer possible to release further updates for it. It is not compatible with the PS Store digital version's updates.

Ander nieuws: De servers van OnRush gaan 30 november sluiten:
https://www.ea.com/service-updates/i-q

Heeft een paar online trophies en eentje ivm levels of progress zou ook online connectie nodig voor zijn.
Had die altijd al wel is willen doen maar twijfel nu...
Image

Re: Quick News Topic

2138
Is inderdaad een racegame. Er werd eigenlijk al verwacht dat die vandaag/morgen zou stoppen omdat er ergens iets van GameSparks in de credits staat. Dat is een serverdienst van Amazon die stopgezet wordt. Vergelijk het met GameSpy dat heel wat jaren geleden is gesloten.

Net als toen met GameSpy is er op dit moment een hoop onduidelijkheid over wat/wel niet een shutdown kan krijgen of toch wordt overgezet naar iets anders. En mogelijk zijn er heel wat games die ervan gebruik maken zonder dat we het weten...
Hier en daar zijn er wel wat officiële aankondigingen of hebben ze via discord/social media een antwoord gekregen of het wel/niet effect gaat hebben op een game. Maar... is min of meer onbegonnen werk en GameSparks zelf heeft geen (volledige) officiële lijst.

Gaat lekker met die shutdowns dit jaar :q:
Image

Re: Quick News Topic

2139
Het zou ook kunnen dat een deel van Onrush vandaag/morgen al offline gaat en de rest eind november.
Op PSNP zeggen ze nu dat de mp bij gamesparks zat en de online required dingen bij AWS (ander ding van amazon).
Dus pas als gamesparks down is weten we wat van onrush wel/niet haalbaar is...
Image
cron