Ik heb mij even verdiept in Playstation Stars. Volgens mij werkt het zo:
Playstation heeft nu een half jaar geleden "Playstation Stars" geïntroduceerd. Dit is de spirituele opvolger van Playstation Home dat je misschien nog kent van het Playstation 3 tijdperk. Playstation Stars is een loyalty programma voor gamers waarbij je punten kunt verdienen "Playstation Points". Tegelijkertijd verdien je ook levels. Ik ben nu Playstation Star level 1 met 0 Playstation Points. Met het behalen van specifieke trophies kan je level omhoog gaan. Je trophy level, maar ook je playstation stars level. Met deze levels kun je vervolgens helemaal niks. Playstation Points kan je verzamelen door games te kopen. Met de verdiende "points" in Playstation Stars kan je beloningen vrijspelen. 250 Playstation Stars Points is 1 euro waard. Met het aankopen van 1 game krijg je ongeveer 50 tot 100 Playstation Stars Points. Wil je de game Sekiro als reward claimen dan heb je daar 15.000 Playstation Stars Points voor nodig. Voor 15.000 Playstation Stars points moet je ongeveer 150 tot 300 games in de Playstation Store kopen. Let op: Je moet dan wel enkel games kopen die Playstation Stars Points waard zijn. Er zijn ook games waarmee je enkel een digitale verzamel object (lees: een plaatje) kan vrijspelen. Die plaatjes kan je ook kopen voor 200 Playstation Stars Points (80 eurocent). Maar bij 99% van de games die je in de store koopt krijg je helemaal niks.
Er zijn zo veel verwarrende dingen binnen Playstation, maar wat wil je bij een bedrijf met duizenden werknemers die allemaal hun zegje willen doen. Wat mij betreft hadden ze beter gekopieerd hoe Lego hun loyalty programma doet met Lego vips. Die is tenminste duidelijk en ik heb het nog nooit gebruikt.
En hier alvast een vroege versie van de redesigned Playstation App, je kan nog niet scrollen. Komt nog. Enkel de tabbar werkt nu nog.
https://www.figma.com/proto/PQ8lKXoWwGQ ... id=5%3A432