Tesla is gewoon voor de hype mensen die op elk nieuw ding springen ongeacht of het nu wel of niet goed is.
'Ik moet cool/hip zijn, zie mij een keer'
Probleem is dat een tesla gemaakt is door mensen die wel software en computers kennen, maar niks van auto's bouwen.
Gevolg is een koekblik waar de afwerking gewoon ronduit slecht is zowel buitenkant als binnenkant en dan vraag ik me ook af hoe het met de veiligheid gesteld is bij een ongeval. Verder is hij wel (voor zijn prijs) erg snel maar daar heb je weinig aan als je ergens op knalt.
Fabrikanten die al jaren in de business zitten hebben ervaring met hoe auto's bouwen en verstevigen voor allerlei verschillende soorten ongevallen bv dus ik vertrouw mijn leven eerder aan gevestigde merken toe. Dan maar ietsje trager optrekken.
Het enige probleem is dat die gevestigde merken heel goed zijn in auto's bouwen, maar niet in software waardoor er daar behoorlijk wat kinderziektes in kunnen zitten zeker wat beveiliging betreft. Ondertussen is dat gelukkig ook al een stuk beter en begint zich dat toch ook bij te trekken maar ik denk niet dat ze er al helemaal zijn.
De boekhouder van mijn ouders rijd al enkele jaren met een Tesla en toen mijn ouders ook bezig waren met een elektrische/hybride auto, dan zei hij meteen: Geen Tesla, niks als problemen mee... dat zal hij niet voor niks zeggen.
Ook de wispelturigheid van Elon Musk is bedenkelijk dus wie weet wat hij plots gaat bedenken om je te irriteren.
Tesla heeft de klassieke auto bouwers wel wakker geschud om in actie te komen op elektrisch gebied maar op lange termijn zal Tesla toch beter moeten doen willen ze blijven bestaan.