Re: Je laatste aankoop (geen games)
1966Nog niet zo heel lang geleden was, in Nederland iig, PostNL de top in vlotte en betrouwbare bezorging. Nu hebben firma's als DHL, DPD en anderen PostNL flink ingehaald.
Grote brievenbus lijkt mij..gamerke1992 wrote: 03 Aug 2023 14:54 Ik meen dit echt, maar 50% van mijn pakjes van PostNL geraken verloren. En ik bestel redelijk veel online. Ik moet zo vaak contact opnemen met hun klantendienst en daar ben je echt niets mee.
Ze hadden bijvoorbeeld voor 2000 euro aan custom made medische materialen ‘geleverd’ om 23 uur in de avond. Na contact met hen werd er bevestigd dat dit aan de receptioniste was overhandigd. Beetje vreemd als ons volledig kantoor afgesloten wordt door security vanaf 19 uur…
Na dit uit te leggen wouden ze mij nog niet geloven en moest ik eens bij de buren gaan horen. Wij hebben geen ‘buren’ op ons kantoor.
Deze week hebben ze en slaapzak ‘geleverd’ in de brievenbus. Hoe gek kan je het bedenken. En er is echt niets te vinden. Ook niet op de grond ofso.
Geen idee of je het al wist maar PS5 savefiles kan je niet op USB een backup van maken.zenmaster wrote: 08 Aug 2023 21:03
Twee voor permanent achterin de PS4 en PS5, als savegame backup.
Die ik wou waren in België duurder, of in de juiste kleur niet te koop. Wel in Nederland...
Goede koop volgens de pro´s hier? Of had ik iets beter voor goedkoper kunnen kopen? Deze waren €8 denk ik.
Wtf. Nee dus. Zal voor de PS3 worden dan, of voor´t werk.Kolm wrote: 08 Aug 2023 21:35Geen idee of je het al wist maar PS5 savefiles kan je niet op USB een backup van maken.zenmaster wrote: 08 Aug 2023 21:03
Twee voor permanent achterin de PS4 en PS5, als savegame backup.
Die ik wou waren in België duurder, of in de juiste kleur niet te koop. Wel in Nederland...
Goede koop volgens de pro´s hier? Of had ik iets beter voor goedkoper kunnen kopen? Deze waren €8 denk ik.
PS5 savefile kan enkel backup naar de cloud waar je minimum PSPlus Essential voor nodig hebt.
Savefile van PS4 games die je op PS5 speelt kan je wel vanop je PS5 een backup naar USB maken.
Je kan prima PS5 games spelen, maar zonder abo is er geen enkele manier om een backup van je saves te maken voor het geval de PS5/game crasht en je savefile corrupt. Of nog zoveel andere redenen waarom je backups zou maken...zenmaster wrote: 08 Aug 2023 22:00
Wtf. Nee dus. Zal voor de PS3 worden dan, of voor´t werk.
Das wel fucked up... Afzetters. Je kan zonder abo dus geen PS5 games spelen op dat ding.
Is dat wat? Mijn baas heeft mij al paar keer proberen zo'n ding te verpatsen maar - hoewel ik zeer digitaal ingesteld ben - heb ik mijn notities over dossiers nog steeds graag manueel (ik scan ze dan later in en drop ze bij het dossier). DIe Kindle heeft volgens mij ook geen integratie met Google of Dropbox?gamerke1992 wrote: 08 Aug 2023 21:33 Ik heb gisteren de kindle scribe ontvangen. Het is een E-reader. Maar nog belangrijker een digitaal notitieboekje. Ik gebruik deze om nog meer Japans te leren en notities van het werk.
Daarnaast ook om wetenschappelijke artikels te lezen en samen te vatten
Ik wou eigenlijk oorspronkelijk een ReMarkable 2 of Supernote kopen. Maar toen wist ik nog niet dat Amazon onlangs hetzelfde type apparaat hadden uitgebracht voor een veel voordeligere prijs.
Voor dat ene geval van PS5 leegmaken zou je misschien nog de volledige backup kunnen gebruiken.zenmaster wrote: 08 Aug 2023 22:46 @Kolm: voor mij is dat hetzelfde. Ik maak van alles backups. Al genoeg miserie gehad vroeger, met foto´s bv. Maar je kan dan bv. zonder cloud ook niet je saves opslaan, PS5 helemaal leegmaken mocht je dat willen, en saves terug erop. Slaat op niks.
Stel je PS5 gaat dood buiten garantie, dan ga je behalve €550 voor een nieuwe ook nog moeten betalen voor je savedata.
Voor mij is dit allemaal nieuw, dus ben nog even verbouwereerd.
Maar ja, elke dag/week een volledige backup draaien is ook niet echt een goeie oplossingImportant information
- Don’t turn off your PS5™ console while backing up or restoring data. Doing this may cause data loss or corruption, or damage to your PS5 console or USB drive.
- When restoring data, your PS5 console will erase all data saved on your console. Make sure you don’t erase any important data by mistake. Erased data cannot be restored.
- Users who have never signed in to PSN can restore saved data only to the original PS5 console that was backed up. To restore saved data to another console, you must sign in on that console.
- Games and apps saved in your extended USB storage or M.2 SSD storage aren't included in backup data.
You can continue using your storage drives as is by connecting extended USB storage or installing your M.2 SSD to the PS5 console that you're restoring.
- Trophies aren’t included in the backup data. Update your game status before backing up your data.
https://www.playstation.com/en-us/suppo ... -data-USB/
Je kan alles blijkbaar makkelijk exporten, maar dat heb ik nog niet uitgetest. Mijn notities komen automatisch in de kindle app van mijn iPhone terecht.Sanity penguin wrote: 08 Aug 2023 22:37Is dat wat? Mijn baas heeft mij al paar keer proberen zo'n ding te verpatsen maar - hoewel ik zeer digitaal ingesteld ben - heb ik mijn notities over dossiers nog steeds graag manueel (ik scan ze dan later in en drop ze bij het dossier). DIe Kindle heeft volgens mij ook geen integratie met Google of Dropbox?gamerke1992 wrote: 08 Aug 2023 21:33 Ik heb gisteren de kindle scribe ontvangen. Het is een E-reader. Maar nog belangrijker een digitaal notitieboekje. Ik gebruik deze om nog meer Japans te leren en notities van het werk.
Daarnaast ook om wetenschappelijke artikels te lezen en samen te vatten
Ik wou eigenlijk oorspronkelijk een ReMarkable 2 of Supernote kopen. Maar toen wist ik nog niet dat Amazon onlangs hetzelfde type apparaat hadden uitgebracht voor een veel voordeligere prijs.