Dat ze daarna beter sliepen kan perfect psychologisch zijn toch? Een slecht verluchte ruimte met een gasvuur ofzoiets is vele malen gevaarlijker en een waarschijnlijker probleem.paveman wrote:Nope...
Of je moet mijn zwager en schoonzus niet vertrouwen?
Zij hadden een nieuw modem gekocht (5Ghz i.p.v. 2.4) en zonder die link gelijk te leggen sliepen ze veel minder goed. Na van alles te hebben uitgeprobeerd kwamen ze op internet achter dit verhaal van de stralingen. Een nachtje het modem uitzetten en voilà....
Overigens: ik ga meestal als laatste naar bed thuis. Als ik een keertje vergeet het modem uit te zetten heeft mijn vrouw het gelijk door i.v.m. hoe ze slaapt....
En tot slot: ook al vind je dit voorgaande nog zo overdreven (ik ben er ook véél minder gevoelig voor dan mijn vrouw bijvoorbeeld: ik slaap ALTIJD), ik denk dat er niemand hier denkt dat allerlei draadloze zaken die we gebruiken totaal geen effect hebben op onze gezondheid. Toch?
Dat je iets niet ziet zegt niet dat het niets doet. Hoe groot of klein het effect is durf ik mij ook zeker niet aan te branden, maar ik hoop toch dat iedereen beseft dát het effect heeft?
De reden achter al die artikels is dat wifi gebruik maakt van dezelfde elektromagnetische golflengten als microgolfovens. Al degenen die al schrik hebben van telefoonmasten worden natuurlijk hysterisch als ze dat horen.
Het verschil - en de reden dat er geen enkel probleem of gevaar is - is dat de intensiteit van een wifisignaal tienduizenden keren lager is dan dat van een microgolfoven. De golflengte van wifi is blijkbaar ook dezelfde als die van de kosmische achtergrondstraling die overal aanwezig is.
Niet te snel meegaan in wilde theorieën op het internet dus.