Re: Het afdwaaltopic

871
Ik denk ook niet dat we er ooit 100% gaan geraken, met elektrische auto’s. Gaat volgens mij maar een tussenstap zijn naar iets anders.
Over wat nu van de twee het milieuvriendelijkste is kan lang gediscussieerd worden. Een nieuwe benzinewagen en nieuwe elektrische wagen zitten dicht bij elkaar als je heel de productie meerekent, op vlak van CO2 productie. Het grote probleem denk ik is wat er nu allemaal op dit moment rondrijdt en vliegt en vaart.
Maar het is hetzelfde verhaal hier als bv. in de vleesindustrie. Er zal op wereldvlak veel moeten veranderen en overeengekomen worden.

En ik zeg dit allemaal als petrolhead en iemand die wel een stukje vlees lust. 🙂

Volvo bijvoorbeeld, en nog andere grote merken, zijn al een tijd bezig met automatisering van het rijden zelf. Dus dat je in een soort kleine taxi opgehaald wordt, of een auto deelt met anderen, en niet meer zelf moet sturen. Zal dan allemaal elektrisch gebeuren natuurlijk. Heel ver zitten we daar niet meer vanaf.
Gelukkig hebben we dan nog Gran Turismo. 😅
Image

Re: Het afdwaaltopic

872
Als er trophies bij horen dan zijn er altijd al een hoop gamers voor te vinden. Dat is ook de enige reden dat die 5 min platinum shovelware verkocht raakt... Als ik op PSNP naar de meest recente trophylists kijk dan is het moeilijk om daar nog iets tussen te vinden wat de moeite waard is.
Toevallig dat ik wat zeg over die 5-min platinums en dat pushsquare een artikel maakt over hoe je nu eigenlijk gewoon platinums kan kopen...

Enige wat ik nog mis in dat artikel is de historie hoe het zover is kunnen komen.
Ooit op PS3 konden enkel games met een fysieke release een platinum trophy krijgen. Digitale games konden hoogstens een 100% lijst zonder platinum krijgen.
Eens meer games digital only werden en daar ook grotere games bij zaten mochten de wat langere digitale games ook een platinum trophy hebben.
Ergens heeft Sony dat dan overboord gegooid met een game als 'My name is mayo' en dan was het hek van de dam...

https://www.pushsquare.com/news/2022/05 ... -right-now
Image

Re: Het afdwaaltopic

873
Is het niet Sony die hierover de laatste zeg heeft? Lijkt mij logisch dat de devs een aanvraag doen voor de trophies en dan goedkeuring moeten krijgen.
Al zit je dan natuurlijk ook met Microsoft die gelijkaardige trophies heeft. Zijn alle games die voor beide platforms uitkomen altijd gelijk in trophies?

Of is er een eerder een soort van debiele regel dat je een platinum kan aanbieden vanaf x-aantal trophies?
Image

Re: Het afdwaaltopic

874
Het was Sony die oorspronkelijk hier de quality control op deed, maar dus vanaf een bepaald moment volledig heeft laten varen waardoor er nu al die zooi is.

Je moet nu alleen nog een bepaald aantal trophypunten hebben in totaal voor een platinum game en of je daar allemaal gouden of allemaal bronzen trophies voor gebruikt, maakt niet meer uit. Er is misschien nog een maximum aantal trophies voor die base game lijst, waardoor ze toch een paar goud of zilver moeten doen, maar dat is uit bestaande lijsten niet echt af te leiden.


Trophies en achievements komen vaak overeen, maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Ik weet ook niet of al die shovelware van PSN ook allemaal op xbox komt. Misschien heb je daar weer andere shovelware.
Image

Re: Het afdwaaltopic

875
Heb het artikel zien passeren.

Tis jammer voor de meer serieuze trophy hunters onder ons. Een trophylijst heeft vind ik toch wel wat minder waarde als die vol met zulke games staat. Al trek ik mij dat persoonlijk niet te veel aan. Iedereen speelt de games die hij/zij graag wil spelen. Maar kwa voldoening is het dan toch aangenamer om een moeilijkere game met een eventueel moeilijkere lijst platinum te behalen.

Nog iets wat hier voor mede gezorgd heeft denk ik: het aanpassen van de PSN levels. Je gaat tegenwoordig veels te snel omhoog. Vroeger vond ik een nieuw level toch weer een mooi doel en tof om te behalen. Tegenwoordig...
Image

Re: Het afdwaaltopic

876
Ik weet tegenwoordig niet eens meer welk level ik ben... Ja, 600 iets... Vroeger wist ik dat wel en dan wist ik ook ongeveer waar ik in dat level zat, zelfs dat weet ik binnen die 600 niet meer.

Zelf vind ik het vooral jammer dat ik langzaam wegzak in het leaderboard van België. Doorheen de jaren ging ik langzaam maar zeker wat omhoog en was ik van 150 of 250(?) naar 67 geraakt zonder echt erop te focussen en gewoon games te spelen die ik leuk vond.

Sinds ze dat bij Sony hebben aangepast ga ik bijna alleen nog maar naar beneden. Ondertussen sta ik op 96. En de enige reden is dat ik af en toe wordt ingehaald door iemand die dan de dag ervoor 10-20 van die platinums heeft gehaald.
Heel soms haal ik dan nog wel is iemand in 'van de oude garde' maar ik zat bij 67 al min of meer aan het maximum voor de hoeveelheid tijd die ik had en met wat ik speelde.

Niet dat het leaderboard super belangrijk was, maar ik vond het wel leuk om te zien en wat te kunnen vergelijken met mensen die ongeveer evenveel trophies/platinums hadden. Als ik nu op een naam in de buurt klik dan is het meestal eerst een rij zooi en dan ergens is een game die de moeite is. Het is dus moeilijker om te vergelijken met mensen die geen zooi spelen. En eigenlijk is het hele leaderboard daardoor nutteloos geworden. Pay to win the leaderboard eigenlijk :(
Image

Re: Het afdwaaltopic

878
Klopt helemaal Kolm, ik was jaren geleden nummer 15 van Nederland. Maar door alle stacks en €0,99 cent plats van 1 minuut sta ik nu veel lager aangezien ik die games niet toevoeg aan m'n collectie.

Via budgetgaming zag ik iemand die wel alle goedkope games plat en dan ook nog eens alle stacks wat beschikbaar is.
Daarom heeft een platinum ook niet meer zoveel waarde als ze zo makkelijk te halen zien.

Toen de trophies er net waren zag ik wel games waarvan ik toen dacht dat het helemaal niet haalbaar is met wat je in de game moest doen. En nu... games waar je x aantal keer op x moet klikken voor een platinum
Image

Re: Het afdwaaltopic

879
Sanity penguin wrote: 03 May 2022 18:28 En die zooi telt dan vaak nog drie of vierdubbel door verschillende versies.
Oh ja... dat was ik nog even vergeten... Stacks voor alle platformen en regio's omdat ze weten dat die mensen de game dan desnoods 4 keer kopen om ze allemaal te halen. Toch mooi 4 euro ipv 1 euro binnen gehaald! :silly:
Marty wrote: Klopt helemaal Kolm, ik was jaren geleden nummer 15 van Nederland. Maar door alle stacks en €0,99 cent plats van 1 minuut sta ik nu veel lager aangezien ik die games niet toevoeg aan m'n collectie.

Via budgetgaming zag ik iemand die wel alle goedkope games plat en dan ook nog eens alle stacks wat beschikbaar is.
Daarom heeft een platinum ook niet meer zoveel waarde als ze zo makkelijk te halen zien.

Toen de trophies er net waren zag ik wel games waarvan ik toen dacht dat het helemaal niet haalbaar is met wat je in de game moest doen. En nu... games waar je x aantal keer op x moet klikken voor een platinum
Het wegvallen van die quality control van Sony uit heeft er inderdaad voor gezorgd dat een platinum minder waard is of toch niet meer zo speciaal voelt. Als ik vroeger op PS3 of begin PS4 iemand zag met 100-200 platinums dan dacht ik al 'Wauw, die heeft er echt tijd en moeite in gestoken' zonder dat ik zelfs maar de details had gezien. Als ik nu iemand met 500 platinums zie dan is mijn eerste gedachte 'Zal wel eentje zijn met allemaal 5 min platinums' en dan ben ik ook oprecht verbaasd als dat niet het geval is! :P

Op PS3 waren de platinums inderdaad soms echt wel lastig/lang tot bijna onhaalbaar! De omgekeerde wereld van nu! :lol:


Zelf vind ik het wel jammer dat Lightwood games de POWGI games zo makkelijk heeft gemaakt wat trophies betreft want ik vind die wel leuk om te doen. In het begin bij Word search moest je nog alle puzzels doen. Tegenwoordig is zo'n 30 van de 150 puzzels doen al voldoende als je de juiste 30 doet.
Hun pic-a-pix serie is wat dat betreft toch beter. Ook al kan je die nog altijd met guides doen, je moet toch alle puzzels doen en bent er echt wel een tijdje mee bezig.
Uiteindelijk houdt het me niet tegen om toch af en toe een POWGI game te doen, maar ik hou toch een wat minder gevoel over aan die platinums...
Image

Re: Het afdwaaltopic

880
Niet echt veel tijd om een lange reply eraan te breien.

Dan heb je ook nog de autopop platinums. In principe helemaal ok omdat je de game op een andere console reeds hebt uitgespeeld. Maar tis toch weer een extra platinum bij...

En ik snap het helemaal! Ik weet het ook niet meer welk level ik heb en waar ik in dat level zit!

En die leaderboards keek ik ook regelmatig naar. Ik ben bewust minder gaan platinum jagen en ben daardoor gezakt. Maar het was leuk om de vergelijking te gaan maken met anderen of vrienden in je lijst.
Image

Re: Het afdwaaltopic

881
Het is op zich wel jammer dat de trophies zoveel aan waarde verloren hebben. Ik speel niet voor de trophies maar als ik een game echt graag speel, ga ik er altijd de platinum voor proberen halen (als er geen te gekke grind/multiplayer in zit). Zo heb ik niet heel veel platinums maar toch een paar mooie zeldzame, gewoon omdat een game mij zo aansprak :)

En dat kan je nog altijd hoor. Das het mooie aan het trophysysteem. En iedereen kiest zelf welke games je speelt en of je ze platinum haalt of niet.

Re: Het afdwaaltopic

882
Kolm wrote: 23 May 2022 13:19 Is het hoesten dan al wel minder ondertussen?

Doet me beetje denken aan een andere situatie maar niet bij mij. Veel hoesten, benauwdheid maar longen schoon... Vermoeden daar was vocht achter/rond de longen. Eerste waar ze toen ook aan dachten was hart of nieren. Door die hoge bloeddruk snap ik dus wel dat ze je ook naar cardioloog sturen. Maar het blijft onzeker afwachten natuurlijk en dat is niet leuk! Gelukkig heb je snel je afspraak :)
Het hoesten is inderdaad wel al veel minder.

Ja, je gaat dan zoeken en leest op Google vanalles natuurlijk. Hart, nieren, idd. Zou ook door de antibiotica kunnen komen, maar dat weet ik dan pas als de kuur voorbij is.
Wil zolang niet wachten en ben blij dat ik woensdag al op controle kan. In het ziekenhuis was het pas voor 10 juni anders.
Image

Re: Het afdwaaltopic

883
Vooral niet teveel lezen op Google :P

Eigenlijk heeft het ook geen zin dat ik mijn ervaringen vertel want iedereen is anders en het loopt bij iedereen anders.

Wachttijden zijn soms inderdaad wat lang voor iets waarvan je gevoel zegt dat het heel ernstig is, zeker als er dan nog is feestdagen tussen zitten waarbij vaak de brug gemaakt wordt.
Image

Re: Het afdwaaltopic

885
Veel beterschap! Dokter google moet je zeker niet raadplegen. Dat zorgt voor onnodige stress.

Afhankelijk van welke antibiotica je krijgt (augmentin of vancomycine bijvoorbeeld) kan je echt wel veel klachten krijgen. Dus duimen dat het gewoon door de kuur zelf is.
Image
cron