Re: Quick News Topic

1606
Kolm wrote:
FGras wrote: 03 Jun 2021 09:19 Wanneer was de laatste keer dat Sony wel een deadline haalde? :p
Ratchet and Clank Rift Apart komt volgens mij uit op de datum die ze het eerst gezegd hadden? :think:
De algemene release periode die ze ervoor gaven was release window PS5 en het komt nog ruim binnen het jaar na release van de PS5 uit.
Ahja, Insomniac games stelt zelden teleur :)

Re: Quick News Topic

1609
Kwestie God of War en Gran Turismo 7: altijd moeilijk te voorspellen maar daarom dat mijn mening blijft dat de PS5 te vroeg gereleased is.
GT7 naar PS4: velen zijn hier kwaad om, omdat ze vrezen dat de PS5 versie minderwaardig zou kunnen zijn. Beetje rare beslissing aangezien GT7 al verschoven is naar "laat" 2022...
Image

Re: Quick News Topic

1610
NTGSruler wrote: 04 Jun 2021 09:11 Kwestie God of War en Gran Turismo 7: altijd moeilijk te voorspellen maar daarom dat mijn mening blijft dat de PS5 te vroeg gereleased is.
GT7 naar PS4: velen zijn hier kwaad om, omdat ze vrezen dat de PS5 versie minderwaardig zou kunnen zijn. Beetje rare beslissing aangezien GT7 al verschoven is naar "laat" 2022...
Het is een beetje hoe je het bekijkt...
Er zijn best veel PS5 games al maar heel veel games zijn een PS5 upgrade van een PS4 game of komen meteen op beide platformen uit.

Kijk ik naar de PS4 dan was dat in het eerste jaar voor de grotere games ook het geval. AC Black Flag, Battlefield 4, Call of Duty Ghosts vlak bij release bijvoorbeeld. En dat terwijl de PS3 en PS4 architectuur toch erg verschillend is, een probleem dat minder speelt tussen PS4 en PS5 waardoor er vermoedelijk veel langer crossgen games gaan komen op PS5.

Noemenswaardige niet-crossgen games die in het eerste jaar zijn uitgekomen op PS4 kom ik tot volgend lijstje: Killzone Shadow fall, Knack, Infamous second son, Infamous first light, Driveclub en Assassin's creed unity.
Ook niet echt veel dus maar een paar waren wel meteen op release van de PS4 en je had van verschillende genres wat: shooter, race, action adventure, platformer.

Op PS5 kom ik tot nu toe op Godfall, Returnal, Destruction Allstars en Ratchet & Clank Rift Apart voor niet-crossgen games. Van mij zou Astro's playroom er ook nog bij mogen omdat die toch veel uitgebreider was dan de PS4 tegenhanger.
Maar wat genres betreft zit het een beetje in dezelfde hoek. Ik kan persoonlijk returnal geen echte shooter noemen zoals Killzone en een echte racegame ontbreekt ook nog want Destruction Allstars is dat ook niet.


Specifiek voor GT7 zou de beslissing voor een PS4 release nog maar redelijk recent genomen zijn. Het zou me niet verbazen dat dit komt door grote PS5 tekorten die nog een hele tijd gaan aanhouden. Iets wat voor een deel komt door onverwachte chip tekorten. Sony is niet voor niks aan het kijken om de PS5 chips op een ander procedé te krijgen in de hoop er meer te kunnen maken.

Zelf zou ik ook liever zien dat games als Horizon en GT7 volledig PS5 exclusive zijn omdat ze anders toch altijd op een of andere manier concessies moeten doen in de PS5 versie voor die PS4 versie.
Image

Re: Quick News Topic

1611
Vreemd dat GT7 en de nieuwe God of War nog naar PS4 komen (al kunnen ze zo natuurlijk een gigantisch publiek bereiken). Ook al heb ik nog geen PS5, ik sluit mij wel aan bij Kolm dat ik liever heb dat ze zich volledig op het nieuwe platform focussen om er het maximale uit te halen.

Re: Quick News Topic

1614
Ik heb gisteren ook gekeken, maar werd er tbh niet helemaal warm van... Dat Starfield niet naar ps5 kwam, was eigenlijk al te verwachten... Bethesda had ook eigenlijk enorm weinig te zeggen. Ze blijven echt hard hangen bij the elder scrolls online en fallout 76. Beide games zeggen mij niks... Voor de rest waren er best veel indies ook aangekondigd. Halo heb ik nooit gespeeld en kan ik dus ook niets over zeggen. Uiteindelijk zijn ze geëindigd met de nieuwe Forza, maar aangezien race games niets voor mij zijn, heb ik dit stuk ook maar geskipt. Ten slotte was de laatste game iets van de makers van Dishonored, maar ook dat sprak me niet aan. Was vooral een game volgens mij die in coöp leuk zou zijn. Ik had tbh grotere aankondigingen verwacht en zeker langs de kant van Bethesda. De enige game die me wel echt aansprak was die Stalker!
Image

Re: Quick News Topic

1615
Age of Empires, super!
Flight Simulator naar de console, wauw! Bij die trailer kreeg ik kippenvel hoe vet, mooi en realistisch dat “spel” is gemaakt.
Back 4 blood, is de re-imagination van left 4 dead. Heel cool.
A plague tale zag er heel interessant uit.
Forza Horizon zag er bizar mooi uit!
Atomic heart, een nieuwe IP maar super nice fallout/bioshock/metro vibe.
En je kan niet ontkennen dat Halo er best gaaf uit zag ook al heb ik zelf niets met de serie :)
En dan die Xbox mini fridge. Dat is een goed gevoel voor humor.

En aan het einde van de show die lijst dat er elke maand iets gereleased wordt. Een heel erg compleet plaatje zo.

Ik ben benieuwd hoe Sony dit gaat overstijgen (De afgelopen generatie is dat altijd nog wel gelukt).

Re: Quick News Topic

1616
FGras wrote: 14 Jun 2021 12:33 Age of Empires, super!
Flight Simulator naar de console, wauw! Bij die trailer kreeg ik kippenvel hoe vet, mooi en realistisch dat “spel” is gemaakt.
Back 4 blood, is de re-imagination van left 4 dead. Heel cool.
A plague tale zag er heel interessant uit.
Forza Horizon zag er bizar mooi uit!
Atomic heart, een nieuwe IP maar super nice fallout/bioshock/metro vibe.
En je kan niet ontkennen dat Halo er best gaaf uit zag ook al heb ik zelf niets met de serie :)
En dan die Xbox mini fridge. Dat is een goed gevoel voor humor.

En aan het einde van de show die lijst dat er elke maand iets gereleased wordt. Een heel erg compleet plaatje zo.

Ik ben benieuwd hoe Sony dit gaat overstijgen (De afgelopen generatie is dat altijd nog wel gelukt).
Zolang ze maar iets laten zien van God Of War Ragnarok, hebben ze van mij gewonnen!
Ik ben zelf enorm benieuwd naar de nieuwe showcase van Sony. Sommigen fluisteren dat ze dat deze maand nog gaan doen zelfs. Ik denk dan zelf aan Horizon, God of War, Final Fantasy, eventueel die remake van The Last Of Us, misschien dat nieuwe project van Bend studio en dan nog enkele verrassingen. En natuurlijk blijf ik enorm hard hopen op een Silent Hill remake/reboot!
Image

Quick News Topic

1617
Mr.Wolf wrote:
FGras wrote: 14 Jun 2021 12:33 Age of Empires, super!
Flight Simulator naar de console, wauw! Bij die trailer kreeg ik kippenvel hoe vet, mooi en realistisch dat “spel” is gemaakt.
Back 4 blood, is de re-imagination van left 4 dead. Heel cool.
A plague tale zag er heel interessant uit.
Forza Horizon zag er bizar mooi uit!
Atomic heart, een nieuwe IP maar super nice fallout/bioshock/metro vibe.
En je kan niet ontkennen dat Halo er best gaaf uit zag ook al heb ik zelf niets met de serie :)
En dan die Xbox mini fridge. Dat is een goed gevoel voor humor.

En aan het einde van de show die lijst dat er elke maand iets gereleased wordt. Een heel erg compleet plaatje zo.

Ik ben benieuwd hoe Sony dit gaat overstijgen (De afgelopen generatie is dat altijd nog wel gelukt).
Zolang ze maar iets laten zien van God Of War Ragnarok, hebben ze van mij gewonnen!
Ik ben zelf enorm benieuwd naar de nieuwe showcase van Sony. Sommigen fluisteren dat ze dat deze maand nog gaan doen zelfs. Ik denk dan zelf aan Horizon, God of War, Final Fantasy, eventueel die remake van The Last Of Us, misschien dat nieuwe project van Bend studio en dan nog enkele verrassingen. En natuurlijk blijf ik enorm hard hopen op een Silent Hill remake/reboot!
Mwa, ik hoop toch wel op minstens 2 nieuwe triple A titels buiten Ragnarok om. Ragnarok gaat ongetwijfeld heel goed zijn, maar niks verrassends. Dezelfde gameplay en graphics, met een ander verhaal.

Waarschijnlijk gaan ze wat groots doen met PSVR, maar dat laat mij echt koud. Die zullen wel een VR presentatie doen in combinatie met Mediamolecule’s Dreams.

Misschien dat Kojima een nieuwe aankondiging heeft buiten Death Stranding Directors Cut om?

Misschien iets Rockstar Games gerelateerds?

Bend studio is een goede, dat wordt ook tijd dat ze een teaser laten zien.

Voor Naughty dog is het ook haast tijd om met wat nieuws te komen.

Van Forbidden West gaan we ongetwijfeld een heleboel zien.

Van Gran Turismo gaan we wat teasers zien, maar die game is de komende 5 jaar toch nog niet af.

Voor de rest wat partygames zoals singstar en een paar indie games?

Vergeet ik iets?

Re: Quick News Topic

1618
Naughty Dog is het gerucht dat ze bezig zijn met een standalone multiplayer en aangezien TLOU2 geen mp heeft is het sterke vermoeden dat het een TLOU2 mp wordt.

Zelf hoop ik dat ze bij Naughty Dog toch nog met iets van singleplayer bezig zijn want al die multiplayer hoeft voor mij niet.

Verder was ik blij met de releasedatum van Psychonauts 2. Alleen jammer dat hij enkel naar PS4 komt en geen echte PS5 versie krijgt doordat Microsoft de studio heeft opgekocht. Tegelijk ben ik al blij dat ze zich aan de PS4 belofte houden die ze ooit hadden bij het begin van de crowd funding en die ze herhaalden bij de overname van de studio.
Image

Re: Quick News Topic

1619
FGras wrote: 14 Jun 2021 17:16
Mr.Wolf wrote:
FGras wrote: 14 Jun 2021 12:33 Age of Empires, super!
Flight Simulator naar de console, wauw! Bij die trailer kreeg ik kippenvel hoe vet, mooi en realistisch dat “spel” is gemaakt.
Back 4 blood, is de re-imagination van left 4 dead. Heel cool.
A plague tale zag er heel interessant uit.
Forza Horizon zag er bizar mooi uit!
Atomic heart, een nieuwe IP maar super nice fallout/bioshock/metro vibe.
En je kan niet ontkennen dat Halo er best gaaf uit zag ook al heb ik zelf niets met de serie :)
En dan die Xbox mini fridge. Dat is een goed gevoel voor humor.

En aan het einde van de show die lijst dat er elke maand iets gereleased wordt. Een heel erg compleet plaatje zo.

Ik ben benieuwd hoe Sony dit gaat overstijgen (De afgelopen generatie is dat altijd nog wel gelukt).
Zolang ze maar iets laten zien van God Of War Ragnarok, hebben ze van mij gewonnen!
Ik ben zelf enorm benieuwd naar de nieuwe showcase van Sony. Sommigen fluisteren dat ze dat deze maand nog gaan doen zelfs. Ik denk dan zelf aan Horizon, God of War, Final Fantasy, eventueel die remake van The Last Of Us, misschien dat nieuwe project van Bend studio en dan nog enkele verrassingen. En natuurlijk blijf ik enorm hard hopen op een Silent Hill remake/reboot!
Mwa, ik hoop toch wel op minstens 2 nieuwe triple A titels buiten Ragnarok om. Ragnarok gaat ongetwijfeld heel goed zijn, maar niks verrassends. Dezelfde gameplay en graphics, met een ander verhaal.

Waarschijnlijk gaan ze wat groots doen met PSVR, maar dat laat mij echt koud. Die zullen wel een VR presentatie doen in combinatie met Mediamolecule’s Dreams.

Misschien dat Kojima een nieuwe aankondiging heeft buiten Death Stranding Directors Cut om?

Misschien iets Rockstar Games gerelateerds?

Bend studio is een goede, dat wordt ook tijd dat ze een teaser laten zien.

Voor Naughty dog is het ook haast tijd om met wat nieuws te komen.

Van Forbidden West gaan we ongetwijfeld een heleboel zien.

Van Gran Turismo gaan we wat teasers zien, maar die game is de komende 5 jaar toch nog niet af.

Voor de rest wat partygames zoals singstar en een paar indie games?

Vergeet ik iets?
Ik veronderstel dat ze wel nog wat troeven achter de hand hebben. Had Hermen Hulst niet eens iets gezegd dat ze een stuk of 25 exclusives in de maak hebben momenteel? :think:
Ik hoop inderdaad niet al te veel omtrent de VR, aangezien dat mij ook redelijk weinig kan boeien. En ja, wie weet laat Rockstar eindelijk eens iets zien van de langverwachte GTA V :lol:
Image

Re: Quick News Topic

1620
Mr.Wolf wrote: 14 Jun 2021 17:54 Ik veronderstel dat ze wel nog wat troeven achter de hand hebben. Had Hermen Hulst niet eens iets gezegd dat ze een stuk of 25 exclusives in de maak hebben momenteel? :think:
Ik hoop inderdaad niet al te veel omtrent de VR, aangezien dat mij ook redelijk weinig kan boeien. En ja, wie weet laat Rockstar eindelijk eens iets zien van de langverwachte GTA V :lol:
Ik hoop dat je GTA VI bedoelt want GTA V ben ik wel een beetje beu ondertussen en die GTA V online hoeft voor mij niet :lol:
Image