Re: Wat speel je op dit moment?

2372
Kolm wrote: 02 Oct 2021 00:36 Twin Mirror, van de makers van Life is strange 1 en before the storm.
Stond in sale en leek me wel wat. De eerste keer uitgespeeld nu en nog wat eindes over.
Ik had echt totaal niet door wie de dader was tot in de laatste chapter :think:
Dat klinkt als een interessante game, had er nog nooit van gehoord :)

Re: Wat speel je op dit moment?

2373
Resident Evil 5 op PS3 :saint:

In 2013 al met iemand heel veel in deze game gedaan zoals professional mode en heel wat multiplayer trophies. In 2014 dan de rest van de multiplayer trophies gedaan en daarna is het blijven liggen...

Nu vroeg er iemand om professional runs van de DLC samen te doen dus een goed moment om de game eindelijk een keer helemaal af te werken :P

Vandaag was het vooral even erin komen met de toch wat vreemde controls. Desondanks toch 6 subchapters op S-rank gezet al was dat wel erg makkelijk met de infinite RPG die ik toendertijd al had verkregen :lol:
Volgende keer maar is kijken wat de DLC is zodat ik wat voorbereid ben voor die professional run! :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2374
Ik kan me herinneren dat ik nog maar met 1 subchapter echt moeite had; juist eentje waar je die RPG ook niet kunt gebruiken, maar met een turret een eindbaas moet verslaan. Ik weet niet meer waarom, maar wel dat ik moeite had om voorbij dat punt te komen. Geen idee of ik ondertussen wel/niet de infinite RPG al had.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2375
Ik ben 2 chapters tegengekomen waar je (in theorie) de eindbaas met een turret moet verslaan (2-3 tem 5-1 gespeeld).

2-3 zit je de hele tijd in een humvee en op het einde moet je met de turret van die humvee een grote kerel verslaan die dingetjes uit zijn schouders en later ook rug krijgt. Ik hoor daar veel geklaag over maar ik had die per toeval gekozen om er weer in te komen ook al had ik de S-rank al en ik had direct opnieuw een S-rank. Later heb ik die nog is gedaan voor een specifieke trophy die je enkel daar kan halen en had ik weer een S-rank.

3-3 begin je met een stuk waar je bootjes moet beschieten en eindigt op een grotere boot waar je wordt aangevallen door een monster uit het water. Hier heb je turrets waarmee je in theorie de zwakke punten moet beschieten maar... als je wat wacht dan grijpt die de achterkant van de boot vast en als je er dan in slaagt om met een RPG dat mannetje te raken is het in 1 schot over. Het mannetje is wel wat beweeglijk en je blijft best ook ver weg van de achterkant van de boot want anders heeft hij je zo te pakken :P

De chapter waar ik nu nog niet uit ben en waarvan ik weet dat die komt is die met Wesker. Ik herinner me heel vaag dat we daar in het verleden wat moeilijks zaten te doen. Die ga ik dus wel even opzoeken voor ik begin denk ik :P
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2379
S-ranks in resident evil 5 zijn afgerond, dat ging eigenlijk vlotter dan verwacht! :relief:
Ook nog wat misc trophies gedaan en nu tijd voor de missende collectibles.

Daarna heb ik waarschijnlijk wel een probleem want ik heb echt verre van genoeg geld om alle wapens te upgraden.
Op dit moment moet ik er ook nog 2 kopen. Eentje heb ik net unlockt door een ander volledig te upgraden maar moet ik nog kopen en de andere moet ik nog een wapen volledig upgraden voor ik hem unlock. Dit alleen is al iets van 170.000.
En dan nog een stuk of 10 upgraden aan ergens 70-80.000 per wapen terwijl je maar 5-10.000 per level krijgt na verkopen van treasures.

Het leek dus allemaal wel erg vlot te gaan tot nu toe maar die wapens gaan toch een probleem geven helaas. Ik kan hopen dat ik in de DLC ook nog wat geld krijg om de grind wat te verminderen :)
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2381
Je hebt het moeilijkste gehad idd. De grind is jammer, maar uiteindelijk niet onoverkomelijk. Sowieso jammer dat je 'gestraft' wordt voor het te goed spelen van de game. Geen idee hoe de game zich nu houdt, maar ik vond het destijds in ieder geval wel echt een topgame.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2382
De S-ranks waren eigenlijk erg makkelijk achteraf bekeken.

Als je op 1 difficulty (bv amateur/makkelijkste) je totale speeltijd onder de 5u krijgt, dan unlock je een RPG met infinite ammo. Deze totale speeltijd hoef je niet in 1 run te halen, je kan gewoon een paar levels herspelen waar je veel tijd hebt verloren tot je totaaltijd eronder zit. Door de S-ranks te doen met de RPG heb ik nog is een halfuur van mijn amateur tijd afgehaald zelfs, zit nu aan 3u15 totaal ofzo.
En deze RPG is voor de meeste bosses op amateur een 1-shot kill :lol:
Soms moet je wel een bepaald weak point raken met de RPG, maar dan nog... zonder RPG zijn die gevechten soms erg lastig en lang.

Daarnaast hoef je niet op alle punten (accuracy, time, deaths en aantal enemies killed) een S-rank te halen. Je mag ook 2 A-ranks of 1 B-rank hebben en dan heb je nog altijd een S-rank. Enige waar ik wel op moest letten is dat mijn partner geen wapen had tenzij strikt noodzakelijk (als ze een stuk alleen moet doen bv) want anders gaat zij teveel vijanden killen en haal ik het target voor enemies killed niet :L:

Maar je hebt wel gelijk: Het moeilijkste is achter de rug, al bleek het uiteindelijk redelijk makkelijk :D
En na een Max Payne grind zal dit ook wel lukken :P

@paveman: De controls zijn altijd weer even wennen en grafisch is het nogal hoekig als je net daarvoor een PS5 game hebt gespeeld.
Resident Evil heeft toch wel aparte controls vind ik. Zeker als je wil rond lopen dan gaat dat een beetje raar. Maar op den duur klikt het wel en merk je het niet meer, het is vooral als je na een tijd niet spelen weer opnieuw begint.
Maar ik kan de game ook wel smaken. Naar mijn gevoel nu beter dan vroeger :)

Btw: Ik zie dat je de online nog mist van 5. Ik heb de disc en de digitale versie van psplus waardoor ik voor 2 kan zorgen in de lobby. Dus als je nog 1 andere persoon kan vinden wil ik er nog wel mee helpen. Geen idee of er hier nog iemand anders is die de trophies zou willen.
Image
cron