Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11251
---- Pff, miserie met masterproef... Moet een bepaald programma geïnstalleerd krijgen wat momenteel wel gelukt is. Nu is het de bedoeling om via dat programma een script door te sturen naar mijn raspberry pi, maar hier krijg ik telkens fouten. Het is zelfs zo erg dat mijn begeleiders nog steeds vastzitten bij de installatie van het programma zelf. Weet zelf ook niet goed meer wat te doen nu.
Image

11252
Proficiat, Paveman! :cool:
En veel succes Mr.Wolf, hopelijk geraakt het snel opgelost! :gosh:

--- Nog helemaal niet gewend aan mijn nieuw kantoor en zal ook nog wel even duren omdat we met te weinig zijn en er altijd wel iemand op verlof/opleiding is. Ik ook eind dit jaar. Dus zal pas allemaal op zijn plaats vallen begin volgend jaar :O
+++ Iedere dag een uur langer kunnen slapen dan vroeger is toch al een groot pluspunt

11253
+++ De laatste business trip van dit jaar zit er op
+++ Londen was leuk, maar het zijn altijd wel lange dagen
+++ Benieuwd naar Playstation portal. Deze zou woensdag moeten toekomen.
+++ Cyberpunk!!! Ik zit al aan 75 uur en heb amper iets van het hoofdverhaal gedaan. Vooral zijmissies en de DLC.
+++ Japans leren zit echt in mijn dagelijkse routine ingebakken.
--- Maar het zijn steeds maar zeer kleine stapjes. Ik hoop toch echt om binnen een jaar eenvoudige conversaties te kunnen doen. Dan ben ik 2,5 jaar aan het studeren.
Image

11254
++++ De revalidatie/fysio voor de kuiten is ondertussen al een week of 5 aan de gang. Maandag mijn op maat gemaakte zolen afgehaald voor in de loopschoenen. Ik hoop binnenkort terug buiten te mogen gaan lopen. Maar ik moet in principe eerst starten bij de fysio op een loopband waarbij je lichaamsgewicht nog wordt opgevangen.
++/-- Ik mis het trophyhunten niet echt. Ttz: ik heb eigenlijk wel een kriebeling om terug wat platinum trophy's te gaan halen, maar ik merk gewoon dat ik mijn aandacht niet genoeg kan houden bij een nieuwe game. Ik weet niet wat het is. Ik kan mezelf precies niet meer opladen om door te duwen met een bepaalde game. Het voelt ook als "werk" aan soms, ja beetje raar gevoel. Iets wat ik jaren zo graag heb gedaan eerlijk gezegd. Misschien binnenkort eens terug wat makkelijkere games doen om terug in de flow te komen.
++/-- Bijna alweer een jaar ten einde! Hoe ouder ik word, hoe sneller de tijd begint te gaan precies.
Image

11255
@Ruler: ik zou eerlijk gezegd niks forceren. Je hebt soms gewoon van die fases dat je ergens wel/geen zin in hebt en/of het één even leuker om te doen vindt dan het ander. Dat is zoals het is. Die zin om met een nieuwe game te starten en door te zetten komt wel weer. Je hebt geen haast om Hakoom (of wie nu maar nr 1 is...?) in te halen, toch? ;)
Doe waar je plezier uit haalt, of dat nog trophyhunten is, of compleet wat anders. Het is verre van het belangrijkste in het leven ;)
Image

11256
@Ruler, ik denk dat ik me volledig kan aansluiten bij hetgeen Paveman zegt. Ik heb de laatste jaren me ook sterk moeten inzetten op medisch gebied en daarbij het gamen verwaarloosd. Ik mis het ook niet echt. Als de zin weer komt dan komt die :lol:

Wat betreft het sneller gaan van de tijd naarmate je ouder wordt heb ik de volgende theorie. Een jaar ouder worden voor een tienjarige betekent 10% van zijn leeftijd erbij, 10% van zijn referentiekader. Een jaar erbij voor iemand van 50 jaar is nog maar 2%. Relatief gezien dus veel korter dan zijn referentiekader. :think:
Of dit echt zo werkt weet ik niet maar bij mijn leeftijd lijkt het dat ik alleen nog maar nieuwe kalenders aan het ophangen ben. :silly:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

11258
@Paveman: ik haal echt wel nog mijn plezier uit gamen! Voorlopig dus online met CoD en GT7 vind ik nog steeds zalige game die ik bijna 2 jaar na release nog steeds speel. Ik vind het alleen wat jammer voor mezelf dat ik voor de moment zo autistisch ben om nieuwe games te starten uit "schrik" om geen 100% completion te halen. Stom stom stom... :wot: Zo laat ik games als Horizon, TLOU II en nog verschillende andere topgames aan mijn neus voorbij gaan.. Het probleem is dat ik nu al teveel games bent gestart die ik niet uitspeel en achteraf dan gewoonweg niet meer "in" kom. Ah luxeprobleem.

@Sora: aangezien je de laatste tijd al zo hard hebt moeten vechten om überhaupt nog referentiekaders te "kunnen" op zetten, zou ik er zoveel mogelijk van profiteren als ik van jou was! Je zou voor minder de zaken gaan relativeren.

@Sanity: ik merk wel dat jij goed kan vasthouden aan een bepaalde game totdat die is uitgespeeld of waarvan jij denkt dat het tijd is voor een nieuwe game. Ik heb daar wat méér moeite mee! :hi5:
Image

11261
Je bent niet alleen NTGS. Kijk naar mijn profiel omtrent de 'gamepauze'. Ouder worden betekend andere verplichtingen en verantwoordelijkheden of tijdsindeling. En ja het gevoel van het werk en ASS begrijp ik. Er zijn teveel dingen die zogenaamd 'moeten' afgewerkt worden en om erbij te horen.Ook goesting ja want virtueel bereik je weinig, al moet ik zeggen dat het wel zorgt voor mentaal welbevinden die ontspanning want ik denk zeer vaak aan gaming. Mss is het dan toch een verdoken verslaving dat ontwenningsverschijnselen veroorzaakt

Het is daarbij ook wetenschappelijk bewezen dat het gevoel van tijd sneller gaat met de leeftijd zoals dat ook effectief is dat een jaar steeds minder lang is tov je leeftijd. En las kind leer je veel nieuwe zaken en is het leven nog 'nieuwer'. Werken is bijna dagelijks hetzelfde dus je wordt meer geleeft dan dat je brein nieuwe prikkels krijgt. Bij mij gaat de tijd sinds dit jaar trager want ik ben van job veranderd door een eerder vastgestelde bore out. Werkgerelateerde routine is een tijdsbesefdoder en dus iets wat ik verafschuwde.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Last edited by RoyVdW on 01 Dec 2023 11:23, edited 1 time in total.
Image

11262
Het is een verslaving en ik doe het graag. Maar het voelt inderdaad aan als "werk" soms. Het probleem dat ik voornamelijk ervaar is dat ik tegenwoordig zéér moeilijk "in" games geraakt. Dus bijvoorbeeld in een verhaal/setting dat gekoppeld met de gameplay van die game. Ik verlies enorm snel mijn interesse in hedendaagse games en als ik dan wil terugkomen een tijd later ben ik alles van gameplay vergeten en het wordt het een frustratie om de game dan verder te zetten.
Image

11263
NTGSruler wrote: 01 Dec 2023 11:26 Het is een verslaving en ik doe het graag. Maar het voelt inderdaad aan als "werk" soms. Het probleem dat ik voornamelijk ervaar is dat ik tegenwoordig zéér moeilijk "in" games geraakt. Dus bijvoorbeeld in een verhaal/setting dat gekoppeld met de gameplay van die game. Ik verlies enorm snel mijn interesse in hedendaagse games en als ik dan wil terugkomen een tijd later ben ik alles van gameplay vergeten en het wordt het een frustratie om de game dan verder te zetten.
Ik heb dat ook, waardoor ik vaak een uur of 3 moet doorzetten voor ik voeling krijg met de game. Maar daarna is het wel altijd in orde.
Image

11264
gamerke1992 wrote: 01 Dec 2023 11:43
NTGSruler wrote: 01 Dec 2023 11:26 Het is een verslaving en ik doe het graag. Maar het voelt inderdaad aan als "werk" soms. Het probleem dat ik voornamelijk ervaar is dat ik tegenwoordig zéér moeilijk "in" games geraakt. Dus bijvoorbeeld in een verhaal/setting dat gekoppeld met de gameplay van die game. Ik verlies enorm snel mijn interesse in hedendaagse games en als ik dan wil terugkomen een tijd later ben ik alles van gameplay vergeten en het wordt het een frustratie om de game dan verder te zetten.
Ik heb dat ook, waardoor ik vaak een uur of 3 moet doorzetten voor ik voeling krijg met de game. Maar daarna is het wel altijd in orde.
Momenteel heb ik wel last met dat doorzetten. Laatste game die ik gestart ben was Alan Wake. Vond het enorm aangenaam in het begin, maar ben nu ergens halverwege en ik ben gewoon de interesse verloren jammer genoeg.
Image