Thanks Paveman en Zenmaster.
Deze platinum herinnerde mij meteen weer waarom ik online trophies haat en waarom ik niet teveel meer van die gekke boosting sessies doe.
Hazard zone is een mode met max 32 spelers ( 8 teams van 4) waarbij je data drives moet verzamelen en dan proberen te extracten (uit de zone te ontsnappen). Er zijn alleen maar 2x extractions per game. En daar wringt dus het schoentje. De meeste teams gaan dus rond deze zone gaan campen. Ga je down tijdens de extraction telt het ook niet. Allez er zijn nog meer zaken maar dit is het belangrijkste wat je moet weten.
Je kan dan ook met of zonder crossplay spelen. Zonder crossplay (enkel Playstation) is doe mode dus dood en je hebt minimum 2 teams van 4 nodig om een game te starten. Crossplay is onmogelijk wegens pc spelers, xbox en playstation. Ik heb wat geluk gehad en op een ganse namiddag spelen 4x kunnen extracten. Echter is er een trophy HZ (hazard zone) voor clean exit (extracten met 4 zonder 1 iemand van je team die dood gaat of down gaat zelfs)., 50 data drives extracten en 25x extracten!
Aangezien de playstation only mode dood is was het dus zaak om 8 spelers te vinden en dan een lobby te "sluiten".
Echter hier kwam dus de miserie. Terechtgekomen in een boosting chat voor Bf2042 maar dus geen enkel initiatief om iets te regelen.
Ik heb dan het initiatief genomen door een fix dag en uur te zetten met 8 slots voor spelers die wilden deelnemen. Maar dan nog eens de tijdsverschillen. Er zaten Amerikznen, Australiërs, Europeanen bij en zelfs iemand van Nieuw-Zeeland. +9u achter op onze tijd. Dus vandaar zaterdagavond om 21u s'avonds begonnen en om 4u s'morgens gestopt omdat mensen begonnen te vertrekken wegens tijd en dergelijke. Aangezien de sessie redelijk goed verliep en ik bewust was dat dit waarschijnlijk maar eenmalig ging zijn dus maar doorgegaan tot de vroege uurtjes. Echter ging progressie zeer traag door allerhande redenen en had ik dus nog geen 25 extracties. Gelukkig!! kon ik zondagnamiddag bijna iedereen terug overhalen om verder te doen en heb ik de trophy kunnen behalen. Ik denk dat het mij zeker 10u boosten heeft gekost voor die ene trophy. Jammer genoeg zijn er die nog enkele extracties nodig hebben maar niemand organiseert dus weer wat. Of ja buiten: iemand die Hazard zone doet? Ik heb nu tijd! Ja zo werkt het niet omdat je dus minimum 8 personen nodig hebt.
Ik zal dan nog maar zwijgen van de voertuig T1 (tier 1) trophy die je moet halen. Door gewoon spelen kan je afhankelijk van welk voertuig je kiest dit 50-100u duren. Ik heb die ook geboost, zeker 10u bezig geweest ermee.
Ben dus weer even klaar met dit soort zaken!