Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11629
met0t0 wrote: 01 Dec 2024 17:55 --- W.O.L.F. heeft vorige week haar schouder gebroken...
--- Los van het feit dat zij met de pijn zit, zit ik met alles van het huishouden en de zorg voor de komende weken :shhhh: :lol:
Beterschap aan W.O.L.F. Kan mij voorstellen dat schouder een complexe breuk is en lange revalidatie vereist.

Dat huishouden komt wel in orde, de zorg is net iets belangrijker.

---- Vrijdag panne gehad met de wagen. Wou niet starten. VAB erbij na meer dan anderhalf uur, stapt die mens in en start de wagen gewoon... :think: Vandaag maar eens naar garagist voor nazicht (onderhoud gehad in oktober nochtans). Vermoed dat de starter op laatste leven is... Heb sebiet een afspraak waar ik naartoe moet, hopelijk geen miserie.
Image

11634
Ondertussen bloeduitslagen terug maar afgezien van iets te hoog cholesterol is er niets te zien.

Volgende week afspraak maken om voor 1 dag een kastje te dragen om m'n hart te controleren. En nog 1 x bloedprikken om schildklier te onderzoeken.

Op werk 1 dag ziek naar huis gegaan omdat het echt niet ging en volgende dag dat ik op werk was kon ik meteen op gesprek komen of dit werk nog wel wat is voor mij... :( terwijl mijn klachten niet werkgerelateerd is)

(Mijn klachten duren meestal ook maar 1 dag, maar soms is het teveel en is het voor mijn gezondheid beter om dan naar huis te gaan en mn rust te pakken)
Image

11635
Marty wrote: 07 Dec 2024 12:22 Ondertussen bloeduitslagen terug maar afgezien van iets te hoog cholesterol is er niets te zien.

Volgende week afspraak maken om voor 1 dag een kastje te dragen om m'n hart te controleren. En nog 1 x bloedprikken om schildklier te onderzoeken.

Op werk 1 dag ziek naar huis gegaan omdat het echt niet ging en volgende dag dat ik op werk was kon ik meteen op gesprek komen of dit werk nog wel wat is voor mij... :( terwijl mijn klachten niet werkgerelateerd is)

(Mijn klachten duren meestal ook maar 1 dag, maar soms is het teveel en is het voor mijn gezondheid beter om dan naar huis te gaan en mn rust te pakken)
Zo'n holter onderzoek (kastje dat je hartslag e.d. registeert) is tegenwoordig vaak een grote pleister. Hou wel goed een dagboekje bij als je bijzondere dingen doet. Zo heb ik de hartslagmeter van mijn hometrainer kunnen ijken (die bleek dus vaak veel te hoog aan te geven!) :D

Ik neem aan dat je op je werk wel goed kunt uitleggen dat jouw klachten niet werk gerelateerd zijn en dat ze vaak slechts kort duren. Wel kan het zijn dat de klachten of ongemakken erg vaak voorkomen. In dat geval kan ik me de vraagtekens bij de werkgever wel indenken. Zij zijn ook verplicht om voor jou een goede en geschikte werkomgeving te creëren. Sterkte Marty en beterschap. :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

11636
Snap het punt van de werkgever ook wel. Maar ben dit hele jaar tot en met half november 1x uitgevallen met mijn klachten.

Nu gaat het even wat minder in deze periode en is het meteen raak.
Maar om meteen te zeggen of dit werk nog iets voor mij is...

En kan goed zijn dat dit niet met mijn fibro te maken heeft. Problemen met schildklier kan de zelfde symptomen geven. Dus hopelijk komt dat uit het bloedonderzoek zodat ik daar medicatie voor krijg.

Heb het al vaak gezegt dat het niet door het werk komt maar om een of andere manier lijken ze dat niet te snappen.

Maar is het niet zo dat ik als persoon als enige kan aangeven of ik op dat moment wel of niet kan werken? Hun zijn geen dokters en als ze me hier niet in geloven moeten ze maar de bedrijfsarts inschakelen.
Image

11638
Marty wrote: 08 Dec 2024 10:01 Snap het punt van de werkgever ook wel. Maar ben dit hele jaar tot en met half november 1x uitgevallen met mijn klachten.

Nu gaat het even wat minder in deze periode en is het meteen raak.
Maar om meteen te zeggen of dit werk nog iets voor mij is...

En kan goed zijn dat dit niet met mijn fibro te maken heeft. Problemen met schildklier kan de zelfde symptomen geven. Dus hopelijk komt dat uit het bloedonderzoek zodat ik daar medicatie voor krijg.

Heb het al vaak gezegt dat het niet door het werk komt maar om een of andere manier lijken ze dat niet te snappen.

Maar is het niet zo dat ik als persoon als enige kan aangeven of ik op dat moment wel of niet kan werken? Hun zijn geen dokters en als ze me hier niet in geloven moeten ze maar de bedrijfsarts inschakelen.
Ik heb een paar jaar terug daarmee te maken gehad door oververmoeidheid en elke keer weer was die arts aan het vragen of het niet aan mijn werk lag en of er problemen waren op het werk... Desondanks privé situatie uitleggen waar we jaren meer in ziekenhuis dan erbuiten hebben gezeten bovenop eigen ziekte enz toch proberen het op het werk te steken als oorzaak... Ik had echt het gevoel alsof die arts nog nooit ervaren had wat zoiets met mensen doet.

Het is dat die arts verplicht was vanuit de verzekering vh werk en dat zij zich natuurlijk ook moeten indekken wat ondersteuning langdurig zieken betreft, maar eigenlijk was die in mijn geval nul toegevoegde waarde. Eerder negatief want altijd weer stress over wat hij nu weer zou proberen te pushen dat het aan het werk ligt.

Eigenlijk was het werk degene die het tenminste snapten en probeerden alles dusdanig te doen dat ik de uren die ik wel werkte, iets kon doen wat op dat moment mogelijk was. En net zoveel mogelijk eventueel gezeik met klanten wegnemen, dingen toewijzen die niet morgen al klaar moeten zijn enz. Maar zij hebben in hun eigen gezin ervaring genoeg gehad met zwaar ziek zijn en wat lange tijd naar ziekenhuis lopen met telkens weer onzekerheid met je doet.

Ik hoop dat ze snel wat voor je vinden.
Wat je werkgever betreft: Er zijn gezonde mensen die vaker in een jaar uitvallen door verkoudheid en griep...
Image