Re: Final Fantasy VII Remake

271
Inmiddels nog maar 2 Legendary bouts te gaan... Er zaten een paar bij (Cait Sith en Tifa - de laatste gek genoeg) die me lang genoeg genomen hebben om te halen, maar we zijn er. Nu vast een beetje begonnen om het verhaal wat verder te spelen op Hard om wat op adem te komen (had alleen de eerste 2 Chapters + Chapter 11 gedaan) en dan maar weer verder...

De Brutal 5 waar jij (@Marty) lang op vast hebt gezeten was bij mij juist in 1x klaar, dankzij een goede setup afgekeken van optinoob...
Image

272
paveman wrote: 06 Jan 2025 10:52 Inmiddels nog maar 2 Legendary bouts te gaan... Er zaten een paar bij (Cait Sith en Tifa - de laatste gek genoeg) die me lang genoeg genomen hebben om te halen, maar we zijn er. Nu vast een beetje begonnen om het verhaal wat verder te spelen op Hard om wat op adem te komen (had alleen de eerste 2 Chapters + Chapter 11 gedaan) en dan maar weer verder...

De Brutal 5 waar jij (@Marty) lang op vast hebt gezeten was bij mij juist in 1x klaar, dankzij een goede setup afgekeken van optinoob...
Die heeft altijd goeie guides! Al zijn ze soms wel iets te 'speedrun' voor mij :O
Image

274
Marty wrote: 22 Jun 2024 20:17 Ondertussen zit ik in chapter 10 van hardmode. Tot nu toe wel te doen, afgezien van deze boss. Die heb ik wel 10x of zo moeten proberen
Plaats alleen de link ivm eventuele spoilers:
Boss Chapter 5:
https://youtu.be/gse8Gf6ROSo?si=2_g2s3K0zxVYKzCm
Deze gister gelukkig in 1x gehaald. Wist nog dat jij deze gepost had, dus had er wat schrik van, maar gelukkig heel weinig moeite mee gehad tot op het einde van het gevecht. Gelukkig had ik m al op zo weinig health dat 2 dode teammates het negatieve verschil niet meer maakte...

Hard Mode valt me na al die Brutal/Legendary challenges enorm mee. Ik zit nu halverwege chapter 6 en had chapter 11 eerder al afgerond. Laatste 2 Legendary challenges heb ik even laten liggen, omdat ik het na zo vaak proberen wel zat was (laatste maar 1x geprobeerd, kwam tot aan Bahamut) én omdat ik sommige materia van mijn build nog niet maximaal geleveld heb en zag dat ook het wapen van Cloud nog verder kan levelen zelfs. Vandaar toch maar eerst de Hard mode afronden, om het wat beter haalbaar te maken...
Image

275
Gisteravond, om wat voor reden dan ook, chapter 12 op Hard gestart... Jeetjemina! Ik heb er nogal lang over gedaan om Rufus te verslaan, telkens mijn build een beetje aanpassen (wat ook telkens opnieuw moest, omdat ik het gevecht ervoor een andere build wilde gebruiken). Uiteindelijk gelukt, maar niet van harte, zeg...! Ik neem terug dat Hard Mode meevalt...
Image

276
It's a bit lonely here... ;)
Inmiddels chapter 1 t/m 12 afgerond. Ik hoop dat de laatste 2 enigszins te doen zijn en blijf opkijken tegen de laatste 2 Legendary challenges, maar weet dat mijn build inmiddels alweer een stuk beter is geworden (waarom was ik ook te lui om hier eerder nog wat grind tijd in te stoppen...?). Rufus heeft mij het langst bezig gehouden, maar Gi Nattak heeft toch ook meer dan een handvol pogingen gekost, voordat ik doorhad wat voor mij goed werkte (en soms simpelweg wat pech gehad).

Ik zit eraan te denken om de platinum, mocht ik die halen, wat uit te stellen en toch deze maar als 200ste te halen....
Image

277
paveman wrote: 17 Jan 2025 10:04 It's a bit lonely here... ;)
Ja, ik heb hem ook nog steeds in het to do lijstje, maar ik zie er eigenlijk tegenop om de platinum te halen. Tenminste niet het eerste half jaar ofzo. Zeker na wat ik hier bij jou nog allemaal lees. Het is al zo´n grote game, en dan nog eens alles op hard... :? :q:
Image

278
zenmaster wrote: 17 Jan 2025 10:19
paveman wrote: 17 Jan 2025 10:04 It's a bit lonely here... ;)
Ja, ik heb hem ook nog steeds in het to do lijstje, maar ik zie er eigenlijk tegenop om de platinum te halen. Tenminste niet het eerste half jaar ofzo. Zeker na wat ik hier bij jou nog allemaal lees. Het is al zo´n grote game, en dan nog eens alles op hard... :? :q:
Ik moet zeggen dat de minigames me uiteindelijk mee vielen (eerlijk is eerlijk: brawler met pauzeknop indrukken), Hard op een aantal boss fights na ook, maar de laatste paar brutal challenges en de laatste paar legendary challenges die maken m pas echt uitdagend, al voelt het wel heel haalbaar alsnog. Punt voor mij is dat ik nooit echt even lang de tijd heb om ervoor te gaan zitten en het voelt wel alsof dat zou helpen. Nu een paar keer wat langer achter elkaar aan kunnen spelen en dat maakte voor mij echt wel verschil.
Image