Re: Wat speel je op dit moment?

3662
Ik heb hem platinum gehaald op PS3, nog voor de dlc kwam. Toen jaren niet meer gegamed. Samen met I_am_locust (GJ) was dat toen nog.
De game is zeker pittig op de hoogste moeilijkheidsgraden... Maar met 2 gaat toch beter, ookal zijn er meer vijanden.
Was gisteren nog aan´t kijken naar de rarity en sommige trophies zijn minder gehaald dan bv. echt moeilijke trophies van Catherine. :|
Image

3663
zenmaster wrote: 23 Jan 2025 08:18 Ik heb hem platinum gehaald op PS3, nog voor de dlc kwam. Toen jaren niet meer gegamed. Samen met I_am_locust (GJ) was dat toen nog.
De game is zeker pittig op de hoogste moeilijkheidsgraden... Maar met 2 gaat toch beter, ookal zijn er meer vijanden.
Was gisteren nog aan´t kijken naar de rarity en sommige trophies zijn minder gehaald dan bv. echt moeilijke trophies van Catherine. :|
Dat sommige trophies minder behaald zijn komt mss ook deels doordat velen Dead Nation gekozen hebben bij de toenmalige attacks op PSN. Zo heb ik Dead Nation in mijn lijst, want anders was dit nu niet direct een game dat ik zou aanschaffen.
Dus veel die de game hebben en eens gespeeld hebben, maar niet direct voor trophies.
Image

3666
Mr.Wolf wrote: 16 Jan 2025 19:09
NTGSruler wrote: 16 Jan 2025 18:25 Eerlijk is eerlijk: Horizon Zero Dawn wordt alsmaar leuker en interessanter. Heb eindelijk ontdekt om wat updates te gaan doen aan pouches en dergelijke. Heb net ook nu 'unlimited travel pack' kunnen kopen. Dus dan moet ik geen travel packs meer craften en kan ik gewoon naar eender welk stuk van de map fast forwarden wanneer ik wil. Toch een pak makkelijker. Heb wel het gevoel dat ik hier nog weken mee bezig ga zijn alleen al met de main game.
Dit is weer zo een van die games waar ik eigenlijk heel weinig fast travel heb gebruikt! Puur omdat de spelwereld fenomenaal mooi blijft! Denk zelfs de mooiste open wereld game persoonlijk (idem met forbidden west)
Ik heb voor Horizon ook zeer weinig fast travel gebruikt omdat ik het zo mooi vond :)
Aan het vervolg ben ik nog niet begonnen, doe ik pas als ik een PS5 koop, dan zal het er allemaal nog beter uit zien :D

3667
Mr.Wolf wrote: 25 Jan 2025 20:06 Ondertussen begonnen aan een game waar ik al heel lang aan heb willen beginnen: Cuphead! Zit ondertussen op het einde van het 2e eiland en heb ook een van de moeilijkste bosses verslagen van het spel denk ik!
Die wil ik ooit ook eens proberen. Ik hou wel van de oude cartoonstijl.
Is de moeilijkheid te doen?

Hier nog steeds af en toe Dead Nation. En NieR, maar ik probeer toch eerst Dead Nation uit te spelen. Wordt stillekes tijd.
Ben redelijk vlot tot aan het einde geraakt, maar de 3 laatste checkpoints zijn echt ziek... Heb ook de fout gemaakt om de flamethrower te upgraden en nu kan ik de shocker niet meer kopen, zou wel handig zijn geweest voor dit gedeelte (grote hordes). Zit hier nu toch al 2 avonden vast.
Image

3668
zenmaster wrote: 28 Jan 2025 09:54
Mr.Wolf wrote: 25 Jan 2025 20:06 Ondertussen begonnen aan een game waar ik al heel lang aan heb willen beginnen: Cuphead! Zit ondertussen op het einde van het 2e eiland en heb ook een van de moeilijkste bosses verslagen van het spel denk ik!
Die wil ik ooit ook eens proberen. Ik hou wel van de oude cartoonstijl.
Is de moeilijkheid te doen?

Hier nog steeds af en toe Dead Nation. En NieR, maar ik probeer toch eerst Dead Nation uit te spelen. Wordt stillekes tijd.
Ben redelijk vlot tot aan het einde geraakt, maar de 3 laatste checkpoints zijn echt ziek... Heb ook de fout gemaakt om de flamethrower te upgraden en nu kan ik de shocker niet meer kopen, zou wel handig zijn geweest voor dit gedeelte (grote hordes). Zit hier nu toch al 2 avonden vast.
Cava eigenlijk wel! Je moet gewoon de patronen en aanvallen een beetje doorhebben bij de bosses. Soms voelt het random gehalte een beetje aan als de echte boss :p Bv. dat je van platform naar platform moet springen, maar ondertussen valt de boss net aan waardoor je ofwel de dieperik in moet springen ofwel tegen het obstakel moet springen waardoor je sowieso een leven verliest.
Maar ik probeer er in de avond niet mee te beginnen met de game, want het werkt heel verslavend
Image

3669
met0t0 wrote: 26 Jan 2025 15:55
Mr.Wolf wrote: 16 Jan 2025 19:09
NTGSruler wrote: 16 Jan 2025 18:25 Eerlijk is eerlijk: Horizon Zero Dawn wordt alsmaar leuker en interessanter. Heb eindelijk ontdekt om wat updates te gaan doen aan pouches en dergelijke. Heb net ook nu 'unlimited travel pack' kunnen kopen. Dus dan moet ik geen travel packs meer craften en kan ik gewoon naar eender welk stuk van de map fast forwarden wanneer ik wil. Toch een pak makkelijker. Heb wel het gevoel dat ik hier nog weken mee bezig ga zijn alleen al met de main game.
Dit is weer zo een van die games waar ik eigenlijk heel weinig fast travel heb gebruikt! Puur omdat de spelwereld fenomenaal mooi blijft! Denk zelfs de mooiste open wereld game persoonlijk (idem met forbidden west)
Ik heb voor Horizon ook zeer weinig fast travel gebruikt omdat ik het zo mooi vond :)
Aan het vervolg ben ik nog niet begonnen, doe ik pas als ik een PS5 koop, dan zal het er allemaal nog beter uit zien :D
Ik gebruik het eigenlijk constant. Geen zin om een machine te zoeken om te overriden en voor de collectibles en quests wordt je regelmatig van de ene naar de andere kant van de map gestuurd. Allemaal leuk, maar iedere keer de encounters met machines/random gebeurtenissen op je pad begon mij fel tegen te steken. Gewoon van kampvuur naar kampvuur en opgelost. Ik kom zo ook in alle stukken van de wereld en ervaar ook de pracht ervan.

De laatste speelsessies ben ik trouwens bezig geweest met verzamelen van collectibles (nog een deel nu) en het verkennen van de map. Moet dringend verder met de main game en de side quests worden ook nog een bezigheid. Waar ik het meest tegenop zie zijn de hunting grounds, vind ik totaal niet fun (tot nu toe).
Image

3672
Ik ben begonnen met Shadow of The Tomb Raider, los van de recente PS4/PS5 remasters en de 'Lara croft and the ...' games was dat de enige die ik nog niet gespeeld had uit de serie.

Ondertussen zit ik ongeveer op 50% van de game. Ik merk wel dat sommige irritaties bij het platformen er nog steeds inzitten. Zo werkt het vastklampen aan een muur met je pick axe niet altijd. Vooral als je vanuit swingen aan een touw naar zo'n rotswand springt. Maar ik had ook ergens waar je aan het einde van een slide naar beneden, moest springen en dan je pickaxe moest doen en dat had ook 4-5 pogingen nodig. En dan nog een paar keer springen dat ze totaal ergens anders heen gaat dan waar haar hand naar wijst.

Dat wordt nog interessant om uit te spelen op deadly obsession waar je enige checkpoints de campfires zijn :q:
Image

3673
Kolm wrote: 29 Jan 2025 18:37 Ik ben begonnen met Shadow of The Tomb Raider, los van de recente PS4/PS5 remasters en de 'Lara croft and the ...' games was dat de enige die ik nog niet gespeeld had uit de serie.

Ondertussen zit ik ongeveer op 50% van de game. Ik merk wel dat sommige irritaties bij het platformen er nog steeds inzitten. Zo werkt het vastklampen aan een muur met je pick axe niet altijd. Vooral als je vanuit swingen aan een touw naar zo'n rotswand springt. Maar ik had ook ergens waar je aan het einde van een slide naar beneden, moest springen en dan je pickaxe moest doen en dat had ook 4-5 pogingen nodig. En dan nog een paar keer springen dat ze totaal ergens anders heen gaat dan waar haar hand naar wijst.

Dat wordt nog interessant om uit te spelen op deadly obsession waar je enige checkpoints de campfires zijn :q:
Komt goed! Als ik het kon, dan kan jij het zeker! Heb er eigenlijk niet zo heel veel problemen mee gehad denk ik op het hoogste niveau
Image

3674
Mr.Wolf wrote: 29 Jan 2025 19:09 Komt goed! Als ik het kon, dan kan jij het zeker! Heb er eigenlijk niet zo heel veel problemen mee gehad denk ik op het hoogste niveau
Waarschijnlijk zal het wel lukken maar ik zie nu al voor me dat ik 30-40minuten opnieuw mag doen omdat Lara beslist om de verkeerde kant op te springen of om de muur niet vast te pakken :q:

En het jammere is dat dit eigenlijk in alle Tomb Raider games die ik de laatste paar jaar speelde het geval is. In de remasters op PS3 wil ik het dan nog wel door de vingers zien omdat ze oud zijn en op nog ouder gebaseerd. En ook in de eerste van de reboot Tomb Raiders omdat ze toch wel een nieuwe stijl hadden van gameplay, maar hier eigenlijk niet meer.

Heb nu ook al paar dagen geen Dead Nation gespeeld. Moet even de moed terug vinden. Ik had het ook toevallig met iemand over de PS TV en toen kwam het idee op om de game daar is op te proberen en dan vooral voor die ronde 10. De game gebruikt geen vita specifieke dingen en zou ook compatibel zijn met de PS TV. Ik moet alleen even kijken dat ik die niet vergeet als ik de volgende keer bij mijn ouders ben.
Image