Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11671
Om de conversatie verder te zetten... :lol:

+++ Tandarts is goed gelukt. Ik denk dat mijn vorige tandarts gewoon al zou oud was (midden de 70) dat ik weinig vertrouwen had in zijn werk voor zo'n precieze ingreep. De nieuwe tandarts deed het wel heel vlot :) Nu hopen dat het ook lang goed blijft...
+++ W.O.L.F. haar schouder herstelt goed, ze kan terug bijna alles
--- ... de drukte van de afgelopen weken begint nu wel zijn tol te eisen precies, hoeveel ik ook slaap, ik blijf moe... :moe: Nog een tijdje rustig aan doen best

11672
--- Minder interessant tandartsbezoek achter de rug vandaag. Had een onstoken zenuw in een kies en moest laten ontzenuwen. Blijkbaar was ontsteking redelijk steving want ze kregen het niet verdoofd. Dan maar zo moeten laten ontzenuwen. Al wat meegemaakt maar dit was toch andere koek. Paar keer letterlijk van de stoel omhoog gevlogen denk ik :lol:

+++ Maar goed; is ook weer voorbij :D
Image

11676
---- Wou eergisteren even rustig een serie kijken op mijn ps5. Bleek er eerder die dag een stroompanne geweest te zijn waardoor de systeem software verwijderd was. Moest ik een usb stick klaarmaken met de nieuwe software en die in mijn ps5 stoppen. Hierdoor alles kwijt. Al een geluk stond alles in de cloud via ps+. En toen kwam het grootste gekloot... De Multi factor die ingesteld was... Ik kreeg geen sms'en meer aan. Kon dus ook niet meer inloggen.
Al een geluk staat mijn ps4 nog aan en kon ik daar via de instellingen de MFA afzetten waardoor ik terug kon inloggen.
Image

11677
Mr.Wolf wrote: 07 Feb 2025 21:04 ---- Wou eergisteren even rustig een serie kijken op mijn ps5. Bleek er eerder die dag een stroompanne geweest te zijn waardoor de systeem software verwijderd was. Moest ik een usb stick klaarmaken met de nieuwe software en die in mijn ps5 stoppen. Hierdoor alles kwijt. Al een geluk stond alles in de cloud via ps+. En toen kwam het grootste gekloot... De Multi factor die ingesteld was... Ik kreeg geen sms'en meer aan. Kon dus ook niet meer inloggen.
Al een geluk staat mijn ps4 nog aan en kon ik daar via de instellingen de MFA afzetten waardoor ik terug kon inloggen.
Dat is klote... :dizzy:
Had je hem toevallig in rest mode staan ipv volledig uit? Want er is wel een systeemupdate geweest een paar dagen geleden en ik kan me inbeelden dat als die in rest mode wordt gedownload/geïnstalleerd en vervolgens de stroom uitvalt tijdens dat proces, dat het dan kapot gaat.

Ik dacht dat er in safe boot ook een optie was om je PS5 te resetten waarbij hij alleen de system software opnieuw installeert en de rest blijft onthouden. Specifiek voor het geval dat de system software kapot gaat. Al is dat misschien ook afhankelijk van hoe kapot het in jouw geval was :(

Zelf gebruik ik rest mode nooit, net omdat er dan makkelijker iets stuk kan gaan. Ook omdat sommige games zowel met de PS4 restmode als met de PS5 restmode toch wat problemen hadden als die nog open stonden terwijl je hem in restmode zet. En de PS5 start zo snel op... dat ik het eigenlijk ook zonde vind om hem voor dat beetje de hele tijd meer stroom te laten gebruiken :nerd:
Image

11678
Ik heb wel eens dat mijn PS5 opstaat en ik switch naar een ander kanaal om tv of iets anders te kijken. Vergeet ik soms dat mijn console aanstaat, zet ik de tv uit, gaat hij ook in rest mode. Altijd start ik de PS5 dan weer op om dan normaal af te sluiten. 1 keer gehad dat hij in rest mode ging en ik alleen maar zwart scherm kreeg erna. Gelukkig kunnen oplossen maar die rest mode hoeft er niet meer in voor mij bij de PS6.

Btw wereldwijde of toch zeer grote outage van PSN. Zal wel weer iets gebeurd zijn van hack of dergelijke.
Image

11679
Da´s klote, Wolf... Alles weer in orde nu?
Ik zet altijd alles af. Restmode gebruik ik nooit. Start toch snelnop altijd en gewoon voor het stroomverbruik ook.

+++ Na twee weken eindelijk een nieuw, geïsoleerd dak.
-- Wel regelmatig boos moeten maken op de administratie en aannemer. Als je niks zegt doen ze maar hun zin. Geen of foute communicatie, fouten in offerte/factuur, en ze doen alsof het allemaal normaal of niet zo erg is. Heb toch op mijn strepen gestaan.
Image

11681
Kolm wrote: 07 Feb 2025 22:46
Mr.Wolf wrote: 07 Feb 2025 21:04 ---- Wou eergisteren even rustig een serie kijken op mijn ps5. Bleek er eerder die dag een stroompanne geweest te zijn waardoor de systeem software verwijderd was. Moest ik een usb stick klaarmaken met de nieuwe software en die in mijn ps5 stoppen. Hierdoor alles kwijt. Al een geluk stond alles in de cloud via ps+. En toen kwam het grootste gekloot... De Multi factor die ingesteld was... Ik kreeg geen sms'en meer aan. Kon dus ook niet meer inloggen.
Dat is klote... :dizzy:
Had je hem toevallig in rest mode staan ipv volledig uit? Want er is wel een systeemupdate geweest een paar dagen geleden en ik kan me inbeelden dat als die in rest mode wordt gedownload/geïnstalleerd en vervolgens de stroom uitvalt tijdens dat proces, dat het dan kapot gaat.

Ik dacht dat er in safe boot ook een optie was om je PS5 te resetten waarbij hij alleen de system software opnieuw installeert en de rest blijft onthouden. Specifiek voor het geval dat de system software kapot gaat. Al is dat misschien ook afhankelijk van hoe kapot het in jouw geval was :(

Zelf gebruik ik rest mode nooit, net omdat er dan makkelijker iets stuk kan gaan. Ook omdat sommige games zowel met de PS4 restmode als met de PS5 restmode toch wat problemen hadden als die nog open stonden terwijl je hem in restmode zet. En de PS5 start zo snel op... dat ik het eigenlijk ook zonde vind om hem voor dat beetje de hele tijd meer stroom te laten gebruiken :nerd:
Stond idd in rest mode... In die safe boot waren er verschillende opties inderdaad, maar die waren allemaal in het grijs waardoor ik die zelfs niet kon aanduiden. Enkel de laatste optie was beschikbaar wat dus het opnieuw installeren van de systeem software was.
@Zenmaster: Alles wel in orde opnieuw! Al een geluk had ik hier nog een correcte USB stick liggen en stond al mijn save data in de cloud! Heeft me dus enkel een anderhalf uur stress bezorgd :p
Image