As consumer preferences and the broader entertainment industry continue to shift away from physical discs to digital, physical game disc production for all new games releasing on PlayStation consoles will be discontinued starting January 2028. Following this date, new games will be available on PlayStation Store and at retailers in digital formats only. This transition has no impact on games that already released, or will be releasing, prior to January 2028 in disc format.
https://blog.playstation.com/2026/07/01 ... -consoles/
Re: PlayStation 5
2552Mja. Geen idee wat ervan te denken. De PS6 wordt wss volledig digital only dan. Of mss wel met disc drive maar weer bij te betalen. Wat velen niet meer gaan doen omdat de PS6 volgens mij minimum 1000 euro gaat kosten.
2553Zal niet met disc drive zijn, aangezien de productie van ALLE fysieke releases zal staken per 2028. Je zal er dus niets mee kunnen, behalve wellicht oude fysieke PS5 games erop spelen. RIP Playstation.... 
2554Even meegeven dat buiten fysieke discs worden stopgezet ook de PS3 en Vita store gesloten worden Juli 2027.
2555De PS5 zal mijn laatste Sony console worden. Als ik het financieel kan koop ik in de toekomst nog wel een Pro, maar dat is het.
2556Te zien wat je met in de toekomst bedoelt. Aangezien een Pro tegenwoordig ook al 900 euro kost zonder disc drive ben je denk ik beter af een PS6 te kopen.zenmaster wrote: 01 Jul 2026 19:29 De PS5 zal mijn laatste Sony console worden. Als ik het financieel kan koop ik in de toekomst nog wel een Pro, maar dat is het.
2557Wat een grap... op de dag dat je aankondigt dat de toekomst van playstation digital only is, ook tegelijk aankondigen dat de PS3 en PSVita digital store sluit 
Ik geloof niet dat ik ooit al een game digitaal op release gekocht heb en zeker niet een full price AAA game die ook op disc was.
En zelfs full price heb ik hoogstens een keer een game van een paar euro gekocht, ik wacht eigenlijk altijd op een sale als het digitaal is en dan nog... vaak pas na X aantal sales als ze nog goedkoper zijn.
Het aantal reacties op die blog post van digital only is nu net onder de 5000. Eerste keer dat ik keek was het 1900 en elke keer dat ik keek waren er 500-1000 bij.
Meestal zijn er maar een paar tot een paar tiental reacties op een blog post. Een state of play kan misschien net de 100 aantikken.
Dus ja... echt ontploft in de comments
Ik geloof niet dat ik ooit al een game digitaal op release gekocht heb en zeker niet een full price AAA game die ook op disc was.
En zelfs full price heb ik hoogstens een keer een game van een paar euro gekocht, ik wacht eigenlijk altijd op een sale als het digitaal is en dan nog... vaak pas na X aantal sales als ze nog goedkoper zijn.
Het aantal reacties op die blog post van digital only is nu net onder de 5000. Eerste keer dat ik keek was het 1900 en elke keer dat ik keek waren er 500-1000 bij.
Meestal zijn er maar een paar tot een paar tiental reacties op een blog post. Een state of play kan misschien net de 100 aantikken.
Dus ja... echt ontploft in de comments