Re: Wat speel je op dit moment?

3736
The Last Faith net uitgespeeld. Helaas nog niet de platinum aangezien ik een quest heb gemist.

Guide zei dat er een point of no return is. Dus ik heb tot daar gespeeld en toen wilde ik alles afronden. Blijkbaar is 1 quest time sensitive wat niet in de missable secties was geplaats en die dus al niet meer te halen is een tijdje voor de point of no return. Kan ik de game nog een keer spelen tot die quest en alle magic opnieuw zoeken. Dus bijna een hele playthrough.
Image

3737
Uurgh, balen als een guide zoiets niet vermeld...

Na Shadow of the Tomb Raider heb ik de nieuwe DLC levels van Astro Bot uitgespeeld en nu ben ik bezig met Ghostbusters Rise of the ghost lord op PSVR2. Deze game zat bij PSPlus Premium en is de enige uit de serie die ik nog niet platinum had dus dat kwam mooi uit.

De game is erg leuk en speelt ook goed als je al zittend speelt, iets wat bij Horizon toch wat problemen gaf. Het is alleen geen echt verhalende game zoals ghostbusters op de PS3 was maar meer zoals Spirits unleashed waar je 'jobs' moet completen. Er zijn 4-5 locaties en elk heeft 6 jobtypes die je eventueel ook nog op extreme mode kan spelen. Daarnaast is er ook nog wat DLC die 5-6 missies toevoegt.
En naast de tutorial stukjes zijn er nog 2 missies die wat met verhaal te maken hebben en niet onder de jobs van eerder vallen.
Niet superveel content maar toch genoeg om je een paar avonden bezig te houden.
Voor platinum moet je in totaal 100 jobs completen en tegen dan zal de 1 miljoen trophy waarschijnlijk ook binnen zijn want dat loopt gelijk op. Ik zit nu op 25% van beide trophies.

Tip: Op de stand waar je dingen kan upgraden, ligt ook een proton wand die je met 1 hand kan gebruiken. Standaard krijg je degene die je met 2 handen moet vasthouden en dat maakt alles nogal lastig. Want je kan daarmee alleen schieten als je hem met beide handen vast hebt. Als je dus tussendoor je trap wilt neerzetten worden het dan heel veel handelingen terwijl je mogelijk vol aangevallen wordt of als je een canister moet dragen, dan kan je jezelf niet beschermen tijdens het lopen.
Als je degene gebruikt met 1 hand, dan heb je nog een hand vrij om je trap te bedienen, dingen te dragen, hendels te bedienen en als je wil kan je zelfs het apparaat (in mijn geval de PKE meter) vastnemen dat aan de kant hangt waar je je proton wand vast hebt door even kruiselings naar die heup te grijpen.

Grootste minpunt: Je kan geen extra set PSVR2 controllers kopen zonder headset om te laten opladen terwijl je met de andere set aan het gamen bent. En 1 set lijkt maar 2-3u mee te gaan bij deze game :q:

---

Heeft er hier iemand Stray Blade of Tales of Kenzaru gespeeld die over 2 weken uit de PSPlus catalog gaan?
Image

3739
Marty wrote: 28 Mar 2025 20:43 Was ook geen trophy guide maar een achievement guide voor xbox, dus dat verklaart alles :lol:

Ik heb ze beide gespeeld en volgens mij ook beide platinum.
Daar wilt nog wel is verschil in zitten... :L:

En behalve spelen en platinum hebben van die twee, wat vond je ervan?
Hoelang waren ze ongeveer?
Image

3740
Geen idee hoeveel uur het me gekost heeft maar volgens psn profiles heb ik over Strayblade 5 dagen gedaan en Zau 4 dagen.

Dus niet al te grote games. Zau vond ik persoonlijk leuker als Strayblade. Maar vind een metroidvania ook standaard al leuker dan een 3d adventure.
Image

3741
Hier Cult of the Lamb en Death Stranding.

CotL ben ik begonnen als kleine tussendoor game en lijkt toch wat meer dan dat, ik amuseer me er echt mee. Leuke humor. Alles krijg een extra dimensie als je je volgelingen namen geeft van mensen die je kent. :D
Ben ook een nieuwe game begonnen in Death Stranding en ik ga nu "offline" spelen, zonder hulp van andere mensen hun structures.
Image

3744
Ik ben uiteindelijk Stray Blade begonnen. Denk dat die me meer gaat liggen dan Tales of Kenzaru.

Tot nu toe is het wel leuk. De stijl en stem van mijn character (man gekozen) doen me denken aan Maximo op PS2 om een of andere reden.
En ik moet nog is kijken wie de stem is van Boji want die komt me wel erg bekend voor...

Daarnaast nog steeds Ghostbusters VR af en toe een uurtje. 50/100 jobs done.
En ook WRC Generations. Nu in career en seasons mode 1 seizoen afgerond, telkens WRC3.
Nu verder met career WRC2 seizoen.
Image

3745
Begonnen aan de prince of Persia die onlangs bij plus zat.

Niet geheel fan van het sidescroller gegeven maar het kan ermee door. Ik ga wel de hele tijd door het spel met een geweldig gevoel van FOMO omdat je zoveel richtingen uit kan.

Het vechten is best teleurstellend, zeker in vergelijking met wat we hadden in de vroegere games.
Image

3746
Sanity penguin wrote: 06 Apr 2025 17:13 Begonnen aan de prince of Persia die onlangs bij plus zat.

Niet geheel fan van het sidescroller gegeven maar het kan ermee door. Ik ga wel de hele tijd door het spel met een geweldig gevoel van FOMO omdat je zoveel richtingen uit kan.

Het vechten is best teleurstellend, zeker in vergelijking met wat we hadden in de vroegere games.
Ik heb hem er ook opgezet. Beetje jammer dat we eigenlijk al zo lang geen 3D prince of persia game meer gezien hebben.
Sands of Time vroeger op ps2 echt kapot gespeeld :p
Image

3747
Mr.Wolf wrote: 06 Apr 2025 19:43
Sanity penguin wrote: 06 Apr 2025 17:13 Begonnen aan de prince of Persia die onlangs bij plus zat.

Ik heb hem er ook opgezet. Beetje jammer dat we eigenlijk al zo lang geen 3D prince of persia game meer gezien hebben.
Sands of Time vroeger op ps2 echt kapot gespeeld :p

Als het goed is komt in 2026 de remake van Sands of Time. Maar goed die game is al zovaak uitgesteld.
Image

3749
Heel even Hogwarts opgestart in de hoop dat ze de glitch/bug rond een vermiste moth hadden opgelost maar meer dan een jaar nadat ik het uit miserie heb afgezet is hrt nog niet gefixt. *middelvinger @ WB games*

Nu met Robocop bezig. Cva als tussendoortje. Grafisch niet top, gameplay niet top. Zit ook niks tactisch achter ofzo. Gewoon knallen en zo goed mogelijk mikken zodat vijanden zo snel mogelijk dood zijn. Vooral veel vijanden, veel van hetzelfde en geen opties tot cover ofzo.
Image