Re: Wat speel je op dit moment?

3872
Een beetje vanalles; Death Stranding 1 en 2. Resident Evil 2 remake. Ik ga deze week eindelijk eens Hollow Knight of NieR Automata starten. Staan al veel te lang op de lijst.
Gisteren Claire´s scenario van RE2 remake uitgespeeld. Echt nice wat ze met deze remake gedaan hebben. Het origineel heeft nog een streepje voor, maar da´s vooral omdat ik oud en nostalgisch word.
Net als bij Rebirth denk ik wel dat ik de platinum halen even on hold zet; ik zie voorlopig beide scenario´s op Hardcore niet zitten.
Image

3873
zenmaster wrote: 31 Aug 2025 09:40 Een beetje vanalles; Death Stranding 1 en 2. Resident Evil 2 remake. Ik ga deze week eindelijk eens Hollow Knight of NieR Automata starten. Staan al veel te lang op de lijst.
Gisteren Claire´s scenario van RE2 remake uitgespeeld. Echt nice wat ze met deze remake gedaan hebben. Het origineel heeft nog een streepje voor, maar da´s vooral omdat ik oud en nostalgisch word.
Net als bij Rebirth denk ik wel dat ik de platinum halen even on hold zet; ik zie voorlopig beide scenario´s op Hardcore niet zitten.
Dat weerhoudt me ook een beetje om met deze topper (RE2) te beginnen. Mijn favo RE van vroeger... Hoe moeilijk is de game, vind jij...?
Image

3874
paveman wrote: 01 Sep 2025 12:11
zenmaster wrote: 31 Aug 2025 09:40 Een beetje vanalles; Death Stranding 1 en 2. Resident Evil 2 remake. Ik ga deze week eindelijk eens Hollow Knight of NieR Automata starten. Staan al veel te lang op de lijst.
Dat weerhoudt me ook een beetje om met deze topper (RE2) te beginnen. Mijn favo RE van vroeger... Hoe moeilijk is de game, vind jij...?
Ik heb op normaal gespeeld en het valt wel goed mee. Het origineel was ook niet doorsnee gemakkelijk, zoals je dan wel zal weten. Je kan ook zoveel opslaan als je wil, maar bij hardcore valt dat al weg. 😅 Tenminste vroeger was dat zo omdat je voor elke save een inktrol nodig had. Daarbij dan nog sterkere zombies, minder kogels. Heb het nog niet geprobeerd bij deze remake. Achja, op zich zal het nog wel lukken, maar dat is niet het enige voor de platinum. Ik heb voorlopig geen zin om hem nog enkele keren uit te spelen om de routes 100% te kennen, of zonder guide.
Image

3876
Nog steeds met Mass Effect 3 bezig :q:
Ondertussen alle DLC gedaan en in de eerste playthrough ben ik net voorbij het 'point of no return' (Priority Earth) en dus bijna aan het einde.
Maar ik ben nu op een punt waar het makkelijk is om wat kills te grinden. Ik had er 2900 toen ik met de missie begon omdat ik ook redelijk wat multiplayer had gespeeld. Voor de trophy heb ik er 5000 nodig en 1 playthrough zou ongeveer 1000 geven.
Ik probeer dus nu even tot 4000 te gaan omdat ik nu op easy speel en dat deze plek toch sneller lijkt dan in de arena van de Citadel DLC. Hier is het een oneindige spawn van vijanden tot de timer op is (omdat mijn evac explodeert) waardoor ik er ongeveer 50 per keer heb. Bij de arena was het minder + er zaten pauzes tussen de rondes.

Daarna dan nog de insanity run en ik weet nog niet wat ik daar moet verwachten. Iedereen zegt dat het wel meevalt maar die paar keer dat ik het op insanity had, leek ik toch wel heel hard geraakt te worden. Mogelijk moet ik nog even verder kijken naar een goede build.

Tussendoor blijf ik ook met THPS 3 + 4 verder doen. Ik ben nu met het voorlaatste level van THPS 3 bezig, dit is een competitie level wat je moet winnen en 1 trick in doen, dus voor alle skaters opnieuw doen gaat een stuk sneller dan een normaal level met 15 goals.
Image

3877
Call of Duty BO7 beta gespeeld. Call of Duty zit in de hoek waar de klappen vallen dankzij de hype voor BF6.

Lang verhaal kort: ik ga waarschijnlijk beide games aanschaffen en spelen tot de release van GTA VI. Want je leeft maar 1 keer, je moet spelen wat je graag wil spelen en de tijd die we hebben om te gamen wordt altijd maar korter en korter hoe langer we leven.
Image

3879
paveman wrote: 28 Aug 2025 09:47 Dat zou voor de afwisseling en uitdaging alleen misschien wel weer prettiger zijn...?
Ik kan je vertellen... ik begon aan het laatste level van THPS3 (cruise ship) en het is goed dat ik het level per level doe want ik was voor een deel van de goals alweer vergeten hoe het zat :L:

Nog 15-20 skaters door dat level jagen en dan is THPS3 100% en dan al hetzelfde nog is opnieuw voor THPS4 :silly:

Ik ga nu proberen Bioshock 2 op PS3 na ruim 12 jaar eindelijk uit te spelen. Online toen wel gedaan maar nooit de story en singleplayer DLC gedaan.
Image

3883
Wat vind je ervan (FF XIII)? Destijds een hoop kritiek gekregen, maar ik vond m wel aardig eigenlijk, al moest ik er wel behoorlijk in komen. Ik kan me voorstellen met de nieuwe FF's gespeeld te hebben met de stagger functie etc. dat het minder moeilijk te begrijpen valt?
Image

3884
paveman wrote: 23 Nov 2025 19:52 Wat vind je ervan (FF XIII)? Destijds een hoop kritiek gekregen, maar ik vond m wel aardig eigenlijk, al moest ik er wel behoorlijk in komen. Ik kan me voorstellen met de nieuwe FF's gespeeld te hebben met de stagger functie etc. dat het minder moeilijk te begrijpen valt?
Ja, dat herinner ik me nog toen de game uitkwam, maar ik meen toen vooral veel kritiek gezien te hebben van liefhebbers van de old school JRPG... Boomers eigenlijk gewoon. Bij FFVIII ging het ook zo, te "moderne" artstyle, blabla. Ik kan het allemaal wel hebben

Ik moest, of moet (als ik een paar dagen of langer iets anders heb gespeeld), er ook wel even inkomen. Vooral het paradigm systeem is even wennen. Ik moet nu ook al behoorlijk grinden omdat je na een hele tijd pas alle posities voor elk character kan upgraden (chrystarium). De game verplicht mij nu eigenlijk, haha. Zit nu aan het punt waar de wereld wat open gaat.
Image