Re: Wat speel je op dit moment?

3901
paveman wrote: 26 Nov 2025 15:36 Dat doe je vlot vwb WRC kolm! Ik heb nog een heel stuk meer te gaan, al zijn de moeilijkste wel al aan kant...! Nu aan het kijken of ik nog iets voor RDR2 ga proberen of deze voor altijd aan de kant ga leggen...
Toch maar verder gedaan met RDR2. Was beter om 'm een tijdje te laten liggen en nu de missies te herspelen voor goud. Heb er nu wat meer geduld voor, merk ik. Nu op 68/70 goud, dus ook nog eens goed op weg ;). Daarna verder voor de 100%, dus alsnog een hele lange weg te gaan (zit op 84,6%).
Image

3903
NFS Unbound gestart. Voornamelijk omdat er redelijk wat online trophies zijn om te behalen.
Als er geïnteresseerden zijn om deze game te starten zou ik aanraden het nu te doen.
Er is namelijk een trophy waarbij je een playlist moet racen met 7 andere racers in je lobby (dus in totaal 8 spelers met jezelf erbij).
Er is ondertussen een update geweest waarbij er een PvP mode is toegevoegd die direct lobbies van 8 mensen toe laat. Best dan ook wanneer de game het vraagt cross-play aanzetten, zodat je nog iets meer kans hebt om de trophy te behalen. Moet eerlijk zeggen dat ik toch regelmatig lobbies hebben moeten verlaten en opnieuw zoeken tot ik uiteindelijk terecht kwam in ééntje van 6 en net toen de lobby startte kwam er nog een speler bij.

Verder zijn er ook een deel trophies om playlists te winnen met de verschillende klasses auto's (B tier, A tier, A+, S en S+). Hier is er ook een update geweest waarbij de playlist start zelfs als ben je de enigste speler in de lobby. Dus maw: je kan de trophies "self boosten". Je start gewoon een race in freeroam in de desbetreffende tier en zorgt gewoon dat er niemand joined in de lobby (matchmaking is 30 seconden en je kan gemakkelijk de matchmaking verlaten als er iemand bij komt). Als je bovendien wat googled kan je voor alle tiers (behalve de B tier) een enkele endurance race doen waarbij het nog sneller gaat ( playlist zijn meestal 3 races).

Er is ook een trophy voor 25 playlists te doen. Opnieuw kan je deze zelf doen. B Tier en een endurance race doen (de race duurt gemiddeld 4min 30sec). Als er hier iemand joined is het niet erg, je hoeft niet te winnen.

Er is een trophy om je garage up te daten => heel simpel, gewoon de updates kopen en done.

Trophy om 5x volledig je nitrous te boosten => kwam automatisch bij mij anders kun je er even op letten om boost te vullen door snelheid, draften, near misses, drifting... Je kan denk ik ook door een tankstation rijden en dat geeft je een volledige nitrous boost.

En als laatste 10 auto's in je online garage hebben. Volgens de trophy guide kun je deze ook doen via de Story omdat de gewonnen auto's ook beschikbaar zijn in je online garage. Ik heb echter deze trophy als laatste gedaan, je hebt redelijk wat geld na je 25 playlists en ik heb dan 10x de goedkoopste auto gekocht. Je kan ze daarna ook weer verkopen.

Wou het even neerzetten hier aangezien de game bij PS+ is momenteel en er misschien redelijk wat meer mensen de game gaan uitproberen.
Image

3904
Twijfel of ik hier aan wil beginnen. Deels om de online waar ik geen zin in heb en deels om de twijfelachtige kwaliteit van NFS games. Aan de andere kant is deze wel door Criterion ontwikkeld, begreep ik, en die games vond ik nou juist de beste uit de serie (+ Burnout Paradise / Most Wanted / Hot Pursuit).
Image

3905
paveman wrote: 08 Jan 2026 12:38 Twijfel of ik hier aan wil beginnen. Deels om de online waar ik geen zin in heb en deels om de twijfelachtige kwaliteit van NFS games. Aan de andere kant is deze wel door Criterion ontwikkeld, begreep ik, en die games vond ik nou juist de beste uit de serie (+ Burnout Paradise / Most Wanted / Hot Pursuit).
Ik heb dus voorlopig enkel de online gespeeld omwille van de trophies en eerlijk is eerlijk: het voelde een stuk beter dan de laatste NFS game die ik heb gespeeld, namelijk Need for Speed Heat.
Wat betreft Unbound moet ik dus wel nog de story beginnen. Visueel vind ik het wel leuk dat er wat effecten bij zijn, het doet mij op een bepaalde manier wat terug denken aan de vroegere NFS games.

Hot Pursuit hebben we via PS+ gekregen en daar ben ik niet aan begonnen net omwille van de online trophies ook. Die game is al een pak ouder dan Unbound. Ik zie net wel dat de online trophies voor Hot Pursuit haalbaar zijn met iemand anders in Private Match. Mhm interessant. Ik zie dat jij de game platinum hebt Paveman? :lol:

Hot Pursuit is ook wel niet de makkelijkste game?

En als laatste: voor wat betreft NFS Unbound: ik denk dat het momenteel echt de moment is om de online trophies te doen. Toch zeker voor die waarbij je een lobby met 8 spelers moet starten. De rest kun je gewoon via jezelf unlocken. De 25 playlists racen als je endurance race doet, reken op maximum uurtje of 2. Ze zijn echt simpel te halen eerlijk gezegd.
Image

3907
paveman wrote: 09 Jan 2026 09:18 Ga ff nadenken, misschien start ik m vanavond nog wel op ook....
Hulp bij NFS HP is altijd mogelijk, just say the word....! Is niet de makkelijkste racer idd, maar als ik m platinum kan halen dan kan jij dat zeker ook!
Wauw héél tof voorstel. Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van je voorstel dan. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is voor jou om daar dan tijd voor te maken. Ik ga eerst Unbound doen en mss daarna eens goed lezen wat betreft NFS HP. Misschien die online trophies dan eens samen doen om dan eventueel later de story te doen. Ik hou je voorstel in gedachten! Thanks!
Image

3909
paveman wrote: 09 Jan 2026 14:17 No worries. Als ik online ben (en niet toevallig andere toezeggingen heb gedaan of couch co op doe) kan ik altijd wel even bijspringen. Doe me nog maar ff bericht als je er bijna aan toe bent: dan zorg ik er vast even voor om de game opnieuw te installeren
Paveman nogmaals thanks! Zal ik zeker doen. Kijk dat motiveert nu om die game te gaan doen! :P
Wanneer het zo ver is, laat ik iets weten. Ga er niet te lang mee wachten.
Image

3910
Ik ben zelf allerlei WRC games aan het spelen met een beetje Doom 2016 en THPS4 tussendoor.

THPS is ondertussen al sinds eind september geleden dat ik een trophy heb gehaald, maar gelukkig zie je aan de progress trackers nog wel dat er 'iets' gebeurt :lol:

Bij de WRC games maak ik me op dit moment nog wat zorgen over 1 trophy in WRC10 om alle anniversary events te completen.
Het goede nieuws is dat er een update is geweest die de volgorde van de events heeft aangepast waardoor het twaalde event nu het vierde event is en dat je de trophy al krijgt na 4 events ipv 12. Je kan een volgende event pas doen als je het vorige succesvol had afgerond.

Het slechte nieuws is dat ik een beetje vast zit op het derde event. Heb het een keer of 4-5 geprobeerd en beste was nog 35 seconden te traag met 2 kleine foutjes (snelle 360 spins zonder volledig stoppen) en zonder penalties. Als ik het vergeleek met een video die 10 seconden over had, dan was ik het eerste stuk ongeveer even snel (scheelde 2-3 seconden), maar in het snelle stuk dat volgt ben ik veel trager en het laatste stuk is smal en veel toeschouwers die ook bijna op de baan staan en je echt heel graag een penalty aansmeren.
Zal mij een keer hier echt aan moeten zetten om de belangrijke punten van de stage bijna vanbuiten te leren want hier en daar zitten er wat instinkers in.
Image

3911
Kolm wrote: 09 Jan 2026 16:33 Ik ben zelf allerlei WRC games aan het spelen met een beetje Doom 2016 en THPS4 tussendoor.

THPS is ondertussen al sinds eind september geleden dat ik een trophy heb gehaald, maar gelukkig zie je aan de progress trackers nog wel dat er 'iets' gebeurt :lol:

Bij de WRC games maak ik me op dit moment nog wat zorgen over 1 trophy in WRC10 om alle anniversary events te completen.
Het goede nieuws is dat er een update is geweest die de volgorde van de events heeft aangepast waardoor het twaalde event nu het vierde event is en dat je de trophy al krijgt na 4 events ipv 12. Je kan een volgende event pas doen als je het vorige succesvol had afgerond.

Het slechte nieuws is dat ik een beetje vast zit op het derde event. Heb het een keer of 4-5 geprobeerd en beste was nog 35 seconden te traag met 2 kleine foutjes (snelle 360 spins zonder volledig stoppen) en zonder penalties. Als ik het vergeleek met een video die 10 seconden over had, dan was ik het eerste stuk ongeveer even snel (scheelde 2-3 seconden), maar in het snelle stuk dat volgt ben ik veel trager en het laatste stuk is smal en veel toeschouwers die ook bijna op de baan staan en je echt heel graag een penalty aansmeren.
Zal mij een keer hier echt aan moeten zetten om de belangrijke punten van de stage bijna vanbuiten te leren want hier en daar zitten er wat instinkers in.
Ik weet niet welke challenge/event het is, maar meestal is het inderdaad een kwestie van het blijven te proberen tot je de route praktisch vanbuiten kent. Daarna is het een zaak van geconcentreerd te zijn en een goede feeling te hebben met de controle van je wagen.
Iets wat ik niet per se had met WRC 24 jammer genoeg.

Succes ermee, ik vermoed wel dat het moet te doen zijn dat event.
Image

3912
NTGSruler wrote: 09 Jan 2026 17:20 Ik weet niet welke challenge/event het is, maar meestal is het inderdaad een kwestie van het blijven te proberen tot je de route praktisch vanbuiten kent. Daarna is het een zaak van geconcentreerd te zijn en een goede feeling te hebben met de controle van je wagen.
Iets wat ik niet per se had met WRC 24 jammer genoeg.

Succes ermee, ik vermoed wel dat het moet te doen zijn dat event.
Het is eentje in Portugal in de mist en iedereen lijkt erover te klagen :lol:
De andere events is meestal een paar keer proberen en dan lukt het wel, maar deze zit ik er echt nog heel ver vanaf :q:

De besturing van EA WRC was inderdaad erg gevoelig. Alsof je op eieren liep, maar dan met sturen :silly:
Image

3914
NTGSruler wrote: 09 Jan 2026 19:11 Haha mooie omschrijving wat betreft WRC 24.

In de mist, dus slechte zichtbaarheid. En gravel. Veronderstel dat je de juiste banden hebt? ^^

Komt wel goed. Paar keer proberen en je bent er.
Het is een anniversary event, dus een event dat ooit echt heeft plaatsgevonden en dat ze een soort van nagemaakt hebben en dat jij ook moet nadoen.

Ik weet niet hoe ik het netjes moet zeggen maar... ik moet met een shitbox door de modder rijden waarin hij niet vooruit komt en tegelijk proberen om het publiek. dat in die tijd zowat op de baan stond, ook nog een keer niet dood te rijden :L:

De mist is in de PS5 versie eigenlijk het minste van mijn zorgen! Al zou dat mogelijk in de PS4 versie wel anders zijn.

Zelfs grafisch is het een vierkante doos... :L:

Image