Re: Wat speel je op dit moment?

3946
paveman wrote: 18 Mar 2026 09:33 Thanks! Misschien toch nog maar een keer proberen. Ik gaf het nu na 2/3 pogingen ook al op en hier zitten wel een paar dingen in die richting geven. Het ziet er op zo'n filmpje zo makkelijk uit, maar goed de balans houden blijft wel een uitdaging in de praktijk. Ik snap dat er vast nog veel lastigere challenges in zitten, maar dit blijft degene waar ik het meest tegen op keek/kijk. En na 3.000x de Bull Ring in 1 + 2 te hebben geprobeerd heb ik weinig motivatie om even door te zetten.
Die balance is ook de reden dus om vooral niet heel de tijd over en weer te hoppen want dan moet je elke keer opnieuw reageren op hoe de balance meter dan staat of altijd goed herinnren wat die aan het doen was toen je de vorige keer uit je grind/manual ging.

Die max stats maken die balance ook wel iets makkelijker en verder is het vooral een kwestie van spelen... Toen ik de game 2-3 weken niet had gespeeld, merkte ik ook dat ik weer even moest wennen.

Oh ja, ik speel met D-pad, ik begrijp niet hoe mensen hun balance kunnen doen met de joystick, je bent altijd trager :q:

Ik denk niet dat ik 1 challenge heb gehad die zo lastig was als de bull ring. Enkel Tokyo heeft mij wat moeite gekost en die heb ik uiteindelijk in omgekeerde volgorde gedaan dan wat in beschrijving staat.

Misschien kan je nog is kijken in de community levels. Ik weet dat ze daar wel levels hadden om die omgekeerde combo, 900 900 en 10 miljoen score makkelijker te maken.
Image

3947
Kolm wrote: 16 Mar 2026 14:51
Sanity penguin wrote: 16 Mar 2026 09:27 Begonnen aan Epic Mickey Rebrushed; leuke game op eerste zicht.
Ik weet dat ik die game ooit op de Wii heb gespeeld, maar er niet helemaal in kon komen door de joystick die niet in een rondje maar in een zeshoek draait :silly:
Kort na release op PS5 de game gespeeld en ik vond het een leuke game!
Je wordt niet de hele tijd plat gegooid met allerlei dingen, gewoon simpel, beetje collectibles, beetje upgrades, duidelijke goals, ...
Ergens vond ik dat toch gewoon charme hebben! :D

Als je voor de platinum gaat, dan moet je wel even opletten dat je 1 run doet waarbij je alles verft en een andere waar je alles thinned. En ook iets met die donald duck/... robots in de ene wel zoeken en bouwen en in de andere niet.
Deze trophies was het enige wat een beetje jammer was.
Enige waar ik mij aan stoor is hoe donker die hele game is. Ik snap het sfeertje maar het is tot op een punt in sommige levels dat het de zichtbaarheid aantast. Ik heb al HDR afgezet (is al beter) en brightness TV op hoogste maar nog is het storend.
Image

3948
Crimson Desert.

Paar uurtjes gespeeld en wat is er veel te doen in de game.
Heeft al wat patches gehad en loopt al beter. Speel op de pro, normale ps5 had wat issues maar geen fiasco zoals Cyberpunk.

Combat is even wennen, zoveel combinaties om te onthouden en tot nu red ik me nog met alleen R1 en R2 aanvallen :P
Besturing is wel een van de ingewikkelste van wat ik gespeeld heb en ik heb veel games gespeeld :lol:
Verhaal nog niet veel van meegekregen beetje alles aan het ontdekken.

Platinum is minimaal 300 uur en volgens powerpyx (nog) geen missable trophies maar op moment zijn nog niet alle challenges gevonden.
Image

3949
Marty wrote: 26 Mar 2026 14:12 Crimson Desert.

Paar uurtjes gespeeld en wat is er veel te doen in de game.
Heeft al wat patches gehad en loopt al beter. Speel op de pro, normale ps5 had wat issues maar geen fiasco zoals Cyberpunk.

Combat is even wennen, zoveel combinaties om te onthouden en tot nu red ik me nog met alleen R1 en R2 aanvallen :P
Besturing is wel een van de ingewikkelste van wat ik gespeeld heb en ik heb veel games gespeeld :lol:
Verhaal nog niet veel van meegekregen beetje alles aan het ontdekken.

Platinum is minimaal 300 uur en volgens powerpyx (nog) geen missable trophies maar op moment zijn nog niet alle challenges gevonden.
Als jij er al moeite mee hebt :lol:
Lijkt een cool spel maar het masieve aantal uren dat je er moet aan besteden werkt altijd een beetje afschrikkend bij mij. Heb tegewoordig maar korte periodes op een avond dat ik game, dus dan weet ik niet of ik het de nodige aandacht kan geven dat het verdient.
Image

3950
Sanity penguin wrote: 26 Mar 2026 09:30 Enige waar ik mij aan stoor is hoe donker die hele game is. Ik snap het sfeertje maar het is tot op een punt in sommige levels dat het de zichtbaarheid aantast. Ik heb al HDR afgezet (is al beter) en brightness TV op hoogste maar nog is het storend.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had :think:

Zeker dat je geen ingame instellingen hebt gemist? Misschien dat ze enkel via main menu beschikbaar zijn en niet meer eens je ingame bent?
Image

3951
Kolm wrote: 26 Mar 2026 20:40
Sanity penguin wrote: 26 Mar 2026 09:30 Enige waar ik mij aan stoor is hoe donker die hele game is. Ik snap het sfeertje maar het is tot op een punt in sommige levels dat het de zichtbaarheid aantast. Ik heb al HDR afgezet (is al beter) en brightness TV op hoogste maar nog is het storend.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had :think:

Zeker dat je geen ingame instellingen hebt gemist? Misschien dat ze enkel via main menu beschikbaar zijn en niet meer eens je ingame bent?
Raar, maar de instelling gamma via hoofdscherm is inderdaad anders dan via menu ingame...
Dus die flink omhoog gekrikt en veel beter nu. Kleuren zien er allemaal wat valer uit maar nu kan ik tenminste alles goed zien :lol:
Image

3952
Denk even snel DQ7 af te ronden, heb alleen nog stuk of tien items nodig...
Zijn die allemaal random drops in een minigame waar je een silver slime nodig hebt in de eerste ronde wat ook random is. Dus dit kan nog even duren. :O

Scheelt dat de minigame gewoon memory is, dus op moment van shuffelen maar even opnemen met de telefoon omdat je maar aantal fout mag hebben
Image

3953
Sanity penguin wrote: 28 Mar 2026 09:48
Kolm wrote: 26 Mar 2026 20:40 Ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had :think:

Raar, maar de instelling gamma via hoofdscherm is inderdaad anders dan via menu ingame...
Dus die flink omhoog gekrikt en veel beter nu. Kleuren zien er allemaal wat valer uit maar nu kan ik tenminste alles goed zien :lol:
Vreemd... dat ze dat doen, maar ehm, misschien de brightness settings van de TV nu maar even terug zetten naar wat het was, dan is het misschien iets minder vaal :lol:
Marty wrote: Denk even snel DQ7 af te ronden, heb alleen nog stuk of tien items nodig...
Zijn die allemaal random drops in een minigame waar je een silver slime nodig hebt in de eerste ronde wat ook random is. Dus dit kan nog even duren. :O

Scheelt dat de minigame gewoon memory is, dus op moment van shuffelen maar even opnemen met de telefoon omdat je maar aantal fout mag hebben
Dat klinkt wel als Dragon Quest :lol:
In DQ Heroes 2 ook lang aan het klooien geweest voor de laatste paar wapens/armor die je moest craften.
Was random dat je items kreeg, random welk wapen je daaruit kon craften, geen mogelijkheid om voor craften backup te maken, ... :dizzy:
Image