Re: Het afdwaaltopic

196
met0t0 wrote: Ge kunt het inderdaad ook als een gevolg zien. Als ik het duidelijker formuleer, dan bedoel ik dat oorlog het proces van het ontwrichten van de samenleving/gemeenschap is, om in de chaos in een vrijgekomen machtspositie te proberen geraken.
We gebruiken duidelijk een verschillende visie op de definitie. Ik zie het duidelijk omschreven als: een gewapend conflict tussen groeperingen of staten, met als gevolg (om het zeer simpel te zetten) een winnende en verliezende partij met menselijke slachtoffers door het gebruik van wapens, destabilisatie van de partij(en) en hongersnood (die een direct gevolg zijn van het conflict).

Dat wil zeggen dat het kan komen van ener welke oorsprong maar het moet gewapend zijn, en het moet niet eindigen in een machtsovername, uitroeiing of gevangenzetting van een partij.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Het afdwaaltopic

200
NTGSruler wrote:
ShAmPi wrote:Oorlog is voor mij een conflict waar geweld wordt gebruikt. daarvoor niet wapens.
Dus een vechtpartij is een oorlog? :P
Dus een vechtpartij waarbij een wapen gebruikt wordt is voor u oorlog dan? :D
Image

Re: Het afdwaaltopic

201
Maar als ge oorlog definieert als een gewapend conflict tussen groeperingen en staten gade een vechtpartij uit de weg, hé :idea:
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Het afdwaaltopic

202
ShAmPi wrote:
NTGSruler wrote:
ShAmPi wrote:Oorlog is voor mij een conflict waar geweld wordt gebruikt. daarvoor niet wapens.
Dus een vechtpartij is een oorlog? :P
Dus een vechtpartij waarbij een wapen gebruikt wordt is voor u oorlog dan? :D
Nee. Maar je stelling is: Alle conflicten waar geweld wordt gebruikt is een oorlog.

Vechtpartij = Conflict

Vechtpartij = Geweld

Geweld = Al dan niet met vuisten (wapens).

Dus stel je met je definitie in mijn ogen dat dit ook oorlog is ;)
Image

Re: Het afdwaaltopic

203
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:
ShAmPi wrote:Oorlog is voor mij een conflict waar geweld wordt gebruikt. daarvoor niet wapens.
Dus een vechtpartij is een oorlog? :P
Valt te zien hoe gij u een vechtpartij doorgaans inbeeldt? :p
kijk zondag gewoon naar Anderlecht-Standard :q:

Re: Het afdwaaltopic

207
Een definitie vinden van oorlog is echt heel moeilijk lijkt mij. Er zijn een aantal plaatsen waar je echt heel letterlijk van oorlog kan spreken, ik denk aan Syrië, andere conflicten zijn minder duidelijk als 'oorlog' te bestempelen, zoals de zaak rond de drugscartels in Mexico.
Maar als het echt tussen 2 landen gaat is het duidelijk, dan stuur je een berichtje 'wij vallen jullie aan, er is nu oorlog tussen ons', behalve als je Hitler bent uiteraard. Zo een 'officiële' oorlog is er nog steeds tussen Noord en Zuid Korea, zij zijn officieel nog altijd in oorlog, ook al zijn er daar geen constante gevechten.

Re: Het afdwaaltopic

208
RoyVdW wrote:Snap dat niet, dan gaat het toch niet meer om de sport hé. Bende crapuul. Is ook een reden wrm ik voetbal belachelijk vind en er nooit naar kijk.
het is soms echt zwaar erover Roy. Ik heb al vaak gehoord dat bij een Europese match 'supporters' lees crapuul van het ergste soort, dat niets met één van de ploegen te maken heeft, gewoon naar daar gaan, puur om te vechten....

Re: Het afdwaaltopic

209
BozeGozerXrd wrote:
Elexus wrote:++ wss vrij cheape upgrade gevonden voor mn PC waardoor ik wél Ark ga kunnen spelen :)
Wat ga je upgraderen?
Om hier dus op te antwoorden: Ik ga mijn 4 GB RAM verhogen naar 8 GB RAM en mijn Radeon HD 6570 naar een Radeon r7 250. Ik weet, 't is nog steeds allemaal very low-end maar het zou in mijn geval al een serieuze verbetering moeten geven. :O

Ik vraag mij enkel of of mijn PSU van 450W dat gaat trekken... Heb ook nog een Intel Core i5 processor dus wordt het mss wat veel.
Image

Re: Het afdwaaltopic

210
Elexus wrote:
BozeGozerXrd wrote:
Elexus wrote:++ wss vrij cheape upgrade gevonden voor mn PC waardoor ik wél Ark ga kunnen spelen :)
Wat ga je upgraderen?
Om hier dus op te antwoorden: Ik ga mijn 4 GB RAM verhogen naar 8 GB RAM en mijn Radeon HD 6570 naar een Radeon r7 250. Ik weet, 't is nog steeds allemaal very low-end maar het zou in mijn geval al een serieuze verbetering moeten geven. :O

Ik vraag mij enkel of of mijn PSU van 450W dat gaat trekken... Heb ook nog een Intel Core i5 processor dus wordt het mss wat veel.
Met die upgrades krijg je al een beter systeem dan mij en ik kan zelfs nog prima Project Cars spelen(als er niet meer dan 20 auto's op de baan zijn). Als ik naar de systeemeisen van Ark kijk zou je de game nu al prima moeten kunnen spelen. :)

Je oude HD 6570 is tussen de 44 en 60W(afhankelijk van de versie) en je r7 250 is zo'n 65 W. Dat scheelt dus niet al teveel en RAM zou al helemaal niet veel Watt moeten gebruiken. Dus tenzij je nu al tegen de 450W aan zit zou dat geen probleem moeten zijn.