Als laatste eerbetoon voor OPM en voor de link die ik in de memoriam voor OPM zal plaatsen post ik dit topic en zou het graag ooit ook kunnen vervolledigen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het tof om meer te weten te komen over OPM. Ik ben misschien de enige, maar ik ben gewoon nieuwsgierig, en ik heb altijd van OPM gehouden Ik zou graag van elk nummer dat er ooit is geweest de maand, de cover game, en indien mogelijk ook een foto. Ik denk dat OPM zelf ons ook al gigantisch kan helpen met de laatste jaren, ik denk wel dat ze daar een lijst van hebben... Het zijn vooral ook de oude nummers waarvan ik wat meer zou willen weten. Als jullie dus info hebben, weet het te zeggen
Geschiedenis
De eerste uitgave was in 1996, dat is bijna anderhalf jaar nadat de eerste Playstation uitkwam. Oorspronkelijk kwam het tweemaandelijks uit, maar later werd dat elke maand. Concept en creatie van het magazine, onder licentie van Sony, was in handen van Hans Tytgat en Gert Van Mol. In mei 2001 veranderde de naam van OPM naar Officieel Playstation 2 Magazine Benelux, simpelweg OP2M. In 2006 werd het magazine terug OPM, en werden er zowel PS2, PS3 als PSP games besproken. In november 2013 werd bekendgemaakt dat de licentie van het Officieel PlayStation Magazine niet langer meer bij THINK MEDIA N.V. zou blijven. De licentie verhuisde naar Sanoma Media. Op 24 december 2013 verscheen het eerste nummer (OPM #140).
(De telling is vanaf 36 ooit eens opnieuw begonnen, daarmee.) (Bij 10 000 tekens kan je geen post meer posten, daarom voor de zekerheid 3 posts gedaan...)
Magazines
#13: Heart of Darkness (PSX)
#14: MediEvil (PSX)
#15: Spyro (PSX)
#16: Crash Bandicoot 3 (PSX)
#17: A Bug's Life (PSX)
#18: Ridge Racer Type 4 (PSX)
#19: Syphon Filter (PSX)
#20: Wip3Out (PSX)
#21: Final Fantasy VIII (PSX)
#22: Crash Team Racing (PSX)
#23: Gran Turismo 2 (PSX)
#24: MediEvil 2 (PSX)
#25: Syphon Filter 2 (PSX)
#26: In Cold Blood (PSX)
#27: E3 cover
#28: Vagrant Story (PSX)
#29: Toca World Touring Cars (PSX)
#30: Formula One 2000 (PSX)
#31: Driver 2 (PSX)
#32: Playstation 2
#33: Ready 2 Rumble Boxing 2 (PS2)
#34: Final Fantasy IX (PSX)
#35: Fear Effect 2: Retro Helix (PSX)
#36: The Summoner (PS2)
De geschiedenis van Officieel Playstation Magazine
1
Last edited by dividedx11 on 04 Oct 2020 10:43, edited 2 times in total.