Re: Star Wars

61
Gamefreak wrote:
Tjeefkeuh wrote:DIe 3e anthology film gaat over Boba Fett en komt uit in 2020. Stel u voor dat er een jaar geen Star Wars film zou uitkomen zeg.
hopelijk gaan ze niet overdrijven, Star Wars moet niet de Assassin's Creed van de films gaan worden :L:
Ik ben echt al blij dat ze een spin-of serie zijn begonnen en niet gewoon de originele episodische reeks beginnen uitmelken. Als deze spin-off niet goed is, zeer jammer maar het verpest de rest dan ook niet. Is deze wel goed? Zoveel te beter natuurlijk. Voor mij mogen ze gerust 1000 films maken van een franchise, zolang ze goed blijven heb ik er geen enkel probleem mee.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

62
dividedx11 wrote:
Gamefreak wrote:
Tjeefkeuh wrote:DIe 3e anthology film gaat over Boba Fett en komt uit in 2020. Stel u voor dat er een jaar geen Star Wars film zou uitkomen zeg.
hopelijk gaan ze niet overdrijven, Star Wars moet niet de Assassin's Creed van de films gaan worden :L:
Ik ben echt al blij dat ze een spin-of serie zijn begonnen en niet gewoon de originele episodische reeks beginnen uitmelken. Als deze spin-off niet goed is, zeer jammer maar het verpest de rest dan ook niet. Is deze wel goed? Zoveel te beter natuurlijk. Voor mij mogen ze gerust 1000 films maken van een franchise, zolang ze goed blijven heb ik er geen enkel probleem mee.
Ja maar ze zijn nu al de oude films aan het kopiëren dus wat gaat dat dan zijn 5 films verder

63
Tjeefkeuh wrote:
Ja maar ze zijn nu al de oude films aan het kopiëren dus wat gaat dat dan zijn 5 films verder
Oude films aan het kopiëren?? Verklaar u nader.
Image

64
Tjeefkeuh wrote: Ja maar ze zijn nu al de oude films aan het kopiëren dus wat gaat dat dan zijn 5 films verder
Ik denk dat je het wat te negatief bekijkt... Met The Force Awakens heeft J.J. Abrams vooral op veilig willen (en waarschijnlijk eerder moeten) spelen. De fans van de oorspronkelijke trilogie tevreden stellen met veel elementen die herkenbaar zijn, maar tegelijk een eigen draai krijgen...
[+] ZWARE SPOILERS
- Hoofdpersonage is een wees met Force Powers die wegrot op een zandplaneet... Alleen is het nu een vrouw en moeten we nog veel meer te weten komen over wie haar ouders zijn en wat er precies met haar is gebeurd...

- Anakin Skywalker wou in principe goed doen, maar eindigde als de slechterik. Kylo Ren daarentegen wil per se slecht zijn, maar voelt zich aangetrokken tot de light side.

- De oudere mentor van het hoofdpersonage sterft: Obi-Wan in Episode IV en nu Han Solo in Episode VII. Alleen krijgt die laatste dood een heel andere draai omdat die tegelijk de vader-zoon dynamiek van Episode V herneemt en omdraait.
Ik zou zo nog een eindje kunnen doorgaan, maar ik vind de film uiteraard heel herkenbaar, maar alsnog geniaal uitgedacht.
Image

65
dividedx11 wrote:Oude films aan het kopiëren?? Verklaar u nader.
Hybris wrote: Ik denk dat je het wat te negatief bekijkt... Met The Force Awakens heeft J.J. Abrams vooral op veilig willen (en waarschijnlijk eerder moeten) spelen. De fans van de oorspronkelijke trilogie tevreden stellen met veel elementen die herkenbaar zijn, maar tegelijk een eigen draai krijgen...
[+] ZWARE SPOILERS
- Hoofdpersonage is een wees met Force Powers die wegrot op een zandplaneet... Alleen is het nu een vrouw en moeten we nog veel meer te weten komen over wie haar ouders zijn en wat er precies met haar is gebeurd...

- Anakin Skywalker wou in principe goed doen, maar eindigde als de slechterik. Kylo Ren daarentegen wil per se slecht zijn, maar voelt zich aangetrokken tot de light side.

- De oudere mentor van het hoofdpersonage sterft: Obi-Wan in Episode IV en nu Han Solo in Episode VII. Alleen krijgt die laatste dood een heel andere draai omdat die tegelijk de vader-zoon dynamiek van Episode V herneemt en omdraait.
Ik zou zo nog een eindje kunnen doorgaan, maar ik vind de film uiteraard heel herkenbaar, maar alsnog geniaal uitgedacht.
[+] NOG ZWAARDERE SPOILERS
The Force Awakens vs A New Hope/Return of the Jedi:

Rey = Luke
Han Solo = Obi Wan Kenobi
BB8 = R2D2
Kylo Ren = Darth Vader
Snoke = Emperor

Resistance = Rebels
First Order = Empire

Jakku = Tatooine
Starkiller Base = Death Star

- (The First Order/Empire) komt toe en moordt een (dorp/schip) van de (Resistance/Rebels) uit.
- (Poe Dameron/Leia) laat een belangrijk bericht na in (BB8/R2D2) en wordt gevangen genomen door (Kylo Ren/Darth Vader).
- (BB8/R2D2) ontsnapt en komt in de woestijn van (Jakku/Tatooine) terecht.
- (Rey/Luke), de onwaarschijnlijke held die als wees geïsoleerd zit op die woestijnplaneet, vindt (BB8/R2D2).
- (The First Order/Empire) zit ze op de hielen maar (Rey/Luke) kan ontsnappen en ontmoet een wijze mentor: (Han Solo/Ben Kenobi)
- (Han Solo/Ben Kenobi) vertelt het verhaal van een Jedi die naar de Dark Side gegaan is: (Kylo Ren/Darth Vader)

- Heel de groep komt in een cantina terecht met allerlei vreemde wezens.
- De fascistische leider van (Starkiller Base/de Death Star), (General Hux/Grand Moff Tarkin), staat net als (Kylo Ren/Darth Vader) onder het gezag van (Snoke/ the Emperor) en ze kunnen elkaar niet uitstaan.
- (Starkiller Base/de Death Star) blaast (een aantal planeten/een planeet) op.
- Rey wordt gevangen genomen en het is aan (Finn, Han Solo en Chewbacca/Luke, Han Solo en Chewbacca) om (ze te redden uit Starkiller base/Leia te redden uit de Death Star).

- De (Resistance/Rebels) komen samen in hun basis op (D'Qar/Yavin), waar o.a. (generaal/prinses) Leia uitlegt dat (Starkiller Base/de Death Star) één opvallende zwakke plek heeft aan de buitenkant en dat enkel de schilden eerst moeten gedeactiveerd worden.
- (Kylo Ren/Ben Kenobi) blijkt (Ben Solo/Obi Wan Kenobi) te zijn.
- De wijze mentor, (Han Solo/Obi Wan Kenobi) sterft door de hand van de vroegere Jedi, (Kylo Ren/Darth Vader), terwijl de anderen vanop een afstand toekijken.
- (Poe Dameron/Luke) is de beste piloot die de (Resistance/Rebels) hebben en leidt de aanval in X-wings.
- De (Resistance/Rebels) kunnen (Starkiller Base/de Death Star) op een enorm eenvoudige manier vernietigen, nadat ze door die geul vliegen.

- Feest bij de (Resistance/Rebels)

Dusja, bijna volledig gekopiëerd van de ouwe films, met een paar kleine aanpassingen zodat het iets minder zou opvallen. Ik snap dat fans iets gelijkaardigs willen, maar ik wil niet voor 90% dezelfde film zien. Zoals ik zei, hopelijk wordt episode 8 geen copy-paste werk van The Empire Strikes Back.

66
Jammer dat je er zo over denkt, maar het is natuurlijk jouw mening. Ik heb dat gevoel over de film gelukkig niet.
Image

67
dividedx11 wrote:Jammer dat je er zo over denkt, maar het is natuurlijk jouw mening. Ik heb dat gevoel over de film gelukkig niet.
Kben blij voor u dan, maar een mening kunt ge het toch niet noemen? Kijk naar de gelijkenissen. Ge kunt kiezen om ze al dan niet te negeren, maar mij lukt het niet. Kben wel benieuwd naar die spinoffs. Daar zullen ze wel moeten origineel zijn.

68
Ik ga wel akkoord met Tjeefkuh, de gelijkenissen zijn heel groot en een mooi overzicht ervan in de post. Maar ik ga ook akkoord met Hybris dat er hier en daar een twist aan werd gegeven. Doorheen de film had ik wel geregeld het gevoel "Wel, waar heb ik dit eerder gezien...?", maar het werd wat goedgemaakt door de kleine veranderingen.
Als het in de tweede film minder opvallend is, vind ik het helemaal niet erg.

69
En toch was de film awesome :D maar ik ga zeker en vast akkoord met de vergelijking

Volgens mij wilden ze de film ook toegankelijker maken voor het jongere publiek. Omdat er nu meer een komische draai wordt gegeven aan dingen.
Image

70
met0t0 wrote:Ik ga wel akkoord met Tjeefkuh, de gelijkenissen zijn heel groot en een mooi overzicht ervan in de post. Maar ik ga ook akkoord met Hybris dat er hier en daar een twist aan werd gegeven. Doorheen de film had ik wel geregeld het gevoel "Wel, waar heb ik dit eerder gezien...?", maar het werd wat goedgemaakt door de kleine veranderingen.
Daar ga ik het dan wel weer mee akkoord. Natuurlijk zijn er enkele gelijkenissen maar dat verpeste de film helemaal niet. En is dat nou ook niet een klein beetje de betekenis van de film: 'History repeats'?
Image

71
dividedx11 wrote:
met0t0 wrote:Ik ga wel akkoord met Tjeefkuh, de gelijkenissen zijn heel groot en een mooi overzicht ervan in de post. Maar ik ga ook akkoord met Hybris dat er hier en daar een twist aan werd gegeven. Doorheen de film had ik wel geregeld het gevoel "Wel, waar heb ik dit eerder gezien...?", maar het werd wat goedgemaakt door de kleine veranderingen.
Daar ga ik het dan wel weer mee akkoord. Natuurlijk zijn er enkele gelijkenissen maar dat verpeste de film helemaal niet. En is dat nou ook niet een klein beetje de betekenis van de film: 'History repeats'?
Ik vond de eerste helft eigenlijk zeer goed, en de gelijkenissen stoorden mij niet echt. De "druppel die de emmer deed overlopen" was toen ze
[+] LICHTE SPOILER
weer op exact dezelfde manier die basis gingen gaan opblazen.
Toen zat ik waarschijnlijk te facepalmen in de cinema.
Waarschijnlijk ben ik ook meer teleurgesteld omdat ik vroeger fan was van Star Wars en al uit keek naar een vervolg sinds de prequels.

72
Die ergernis kan ik wel begrijpen. En overhypen is idd gevaarlijk... Maar vond the force awakens allessinds beter dan de prequels.
Image

74
Mr.Wolf wrote:Ik vind eigenlijk elke Star Wars wel goed. Zelfs de prequels
Ik ook, maar ik vind de originele trilogy beter dan de prequels, maar die zijn nog steeds fantastisch.
Image