Alien: Isolation

1
Alien: Isolation had zijn release in oktober 2014 en werd gemaakt door The Creative Assembly. Deze first person horror adventure game speelt zich af tussen de twee eerste Alien films en volgt het verhaal van de dochter van Ripley, namelijk Amanda. Zij onderzoekt de verdwijning van haar moeder op het ruimtestation Sevastopol maar vindt een station in paniek en een Alien die achter de overblijvende bemanning zit. De game gebruikte zoveel mogelijk referentiemateriaal om een geloofwaardige omgeving weer te geven die stemt met de setting van de films en werd ervoor al vele malen met positieve reviews beladen. Onlangs werden ze ook genomineerd voor verschillende BAFTA's.

Ondertussen is de kaap van 1 miljoen verkochte stuks al overschreden
Image
De game heeft ook een Season Pass, naast de pre-order DLC die eveneens ook te vinden is op de PSN-store. Onlangs werd de 4de pack gereleased en komt later de laatste en 5de pack.

Video 4de pack Lost Contact:
https://www.youtube.com/watch?v=_vAACNq ... e=youtu.be (waarschijnlijk spoilers aanwezig)

Officiële site: https://www.alienisolation.com/
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Alien: Isolation

3
met0t0 wrote:Ik ben er nu zeker van dat ik de season pass niet ga kopen. Die DLC voor die mode waarin ge tegen de tijd stukken moet uitspelen, interesseert mij helemaal niet :p
Ook niet gewoon voor de challenge, of voor het feit dat het nieuwe omgevingen zijn of als ik mag geloven wat ik hoorde 2! Aliens ergens verschijnen.

4
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:Ik ben er nu zeker van dat ik de season pass niet ga kopen. Die DLC voor die mode waarin ge tegen de tijd stukken moet uitspelen, interesseert mij helemaal niet :p
Ook niet gewoon voor de challenge, of voor het feit dat het nieuwe omgevingen zijn of als ik mag geloven wat ik hoorde 2! Aliens ergens verschijnen.
Als er één DLC komt die echt dik de moeite zou zijn, kan ik hem nog altijd apart kopen he ;)

5
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:
Als er één DLC komt die echt dik de moeite zou zijn, kan ik hem nog altijd apart kopen he ;)
Dat kan je inderdaad ook doen. Met die recente DLC deals die er waren, heb ik nu alle DLC (buiten degene die dus al gratis bij mijn Nostrome Edition zat) voor minder dan de prijs van 2 stukjes DLC. ;)
Met het enige verschil dat ik die DLC wél wou ;)

9
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Alien Isolation was eerst een third person game
Goed dat het toch nog eens first person-game geworden is, dat maakt het veel spannender :)
Ja, dat maakt het veel intenser,...maar nu ik dat weet, wil ik hem ook eens spelen in 3rd person :lol:

10
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Alien Isolation was eerst een third person game
Goed dat het toch nog eens first person-game geworden is, dat maakt het veel spannender :)
Ja, dat maakt het veel intenser,...maar nu ik dat weet, wil ik hem ook eens spelen in 3rd person :lol:
Het probleem in third person is dat ge veel te veel van de omgeving ziet, waardoor het totaal niet meer spannend is. En dan kunt ge ook niet spannend op uw motion tracker kijken ;)

11
met0t0 wrote:Het probleem in third person is dat ge veel te veel van de omgeving ziet, waardoor het totaal niet meer spannend is. En dan kunt ge ook niet spannend op uw motion tracker kijken ;)
Maar ik zie ook graag eens mijn personage waarmee ik speel. In 3rd person mis je namelijk niets van de bewegingen van de personages.

13
BozeGozerXrd wrote:Ze hadden third person beschikbaar moeten stellen na het uitspelen van de game. Zo mis je niks van de spanning en krijg je toch de kans om de game anders te ervaren. Het kan nu ook nog via een update toegevoegd worden.
Zoiets zat ik ook te denken.

14
BozeGozerXrd wrote:Ze hadden third person beschikbaar moeten stellen na het uitspelen van de game. Zo mis je niks van de spanning en krijg je toch de kans om de game anders te ervaren. Het kan nu ook nog via een update toegevoegd worden. :)
Da's inderdaad nog een mooie tussenoplossing :)

15
Pure speculatie, maar The Creative Assembly zou werken aan een nieuwe game volgens vacatures. De game zou voor consoles en pc zijn, met multiplayer.

Hoe cool zou het zijn dat dit een Alien-sequel wordt? Misschien in dezelfde lijn van de films. Eerst 1 Alien, dan een Alien shooter. Niet dat ik een tweede Isolation erg zou vinden, verre van zelfs, maar een shooter à la Aliens-film door deze ontwikkelaar klinkt alvast zeer interessant. Maar het is pure speculatie. Gewoon even dagdromen ;)