zenmaster wrote:Rarity hangt vooral af van moeilijkheid van games en misschien zeldzaamheid. Vind ik persoonlijk toch wel de leukste, na completion. Niet omdat ik toevallig hoog sta

Maar inderdaad, veel wisselingen zullen er niet snel zijn. Misschien die dan maandelijks updaten ofzo?
Normaal wel ja, maar er zijn zoveel situaties waarbij dat niet het geval is. PS+ games bijvoorbeeld hebben vaak makkelijke "rare" trophies omdat veel mensen de game downloaden, 1 trophy halen en dan niet verder spelen. Veel games worden gehypet en blijken zeer teleurstellend te zijn na aankoop, waardoor niemand de makkelijke trophies nog wil halen en ze "rare" worden.
Tegelijk wordt ge bijna "gestraft" in deze hiscores als ge een populaire en goede game als bvb. Uncharted speelt, die bijna iedereen wel wil uitspelen. Sommige games zijn zeer moeilijk maar obscuur en dan zit ge met frustrerend moeilijke/semi-onmogelijke trophies die 80% van de spelers wel gehaald heeft. Hetzelfde gebeurt met games die vroeger geen trophy support hadden en die enkel herspeeld worden door mensen die absoluut de platinum willen halen.
Natuurlijk kunt ge voor de andere hiscores makkelijke en korte games spelen om snel te stijgen, maar dat is dan ook duidelijk. Bij die Rarity hiscores daarentegen is het niet echt duidelijk hoe het komt dat iemand een laag percentage haalt. Daarom vind ik ze dus minder interessant en zou ik die minder updaten dan Completion, waar er ook weinig verschuiving is. Tot zover de rant.