Re: Trophy Leaderboards

121
Haha, succes jullie beiden!

De medals zijn weer verwerkt. Niet veel te doen deze keer. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Week 5 Update

122
Overall

NTGSruler neemt de 5e plaats over van fsterchele23
coolgamer bereikt trophy level 28 en dividedx11 level 19

Platinums

Mr.Wolf haalt zijn 16e platinum en staat nu gelijk met dividedx11 op de 14e plaats

Completion

NTGSruler steeg vorige week alweer boven de 80%
met0t0 en coolgamer stijgen elk een plaats, naar 11 en 15 respectievelijk

124
gamerke1992 wrote:Deze keer sta ik er niet bij. Ik zal nog meer moeten gamen haha :D

Ik keek al uit naar de update :)
Deze keer is hij vrij kort. Er was wel iemand met rond de 125 trophies op een week maar ik ben nu vergeten wie :? Als dit geautomatiseerd wordt is dat misschien ook nog een leuk idee voor een leaderboard; wekelijks om ter meest trophies. Dan hebben veel meer mensen eens de kans om hoog te staan.

Edit: Alleen is het wel mogelijk om vals te spelen bedenk ik nu net. :q:

125
gamerke1992 wrote:Deze keer sta ik er niet bij. Ik zal nog meer moeten gamen haha :D

Wel een beetje bijblijven eh :L:
Maar ik voel ondertussen al wat concurrentie. What's up Divided
Image

126
Mr.Wolf wrote:

Wel een beetje bijblijven eh :L:
Maar ik voel ondertussen al wat concurrentie. What's up Divided
Wacht maar tot ik klaar ben met metal Gear solid phantom pain :D
Image

128
Het blijven leuke updates!
Ik heb helaas niet veel kunnen gamen de laatste tijd (al zijn mijn mogelijkheden altijd wel redelijk beperkt), zal proberen deze week mijn leven te beteren! :D

Eerste doel: 85% completion. Dat ik mezelf tot doel gesteld had om mijn 90ste :Tp: voor het eind van het jaar zou halen was misschien achteraf bekeken wat een te makkelijk doel.... :D
Image

129
Ik ga de komende weken misschien mijn completion wat op kunnen krikken, maar dat gaat dan weer mijn rarity % om zeep helpen :P De trophies die ik nog moet halen in Catherine zijn echt moeilijk. Eentje is er nog onderweg, maar voor de andere zou ik mij een weekske moeten afzonderen van de wereld... :?
Image

130
Yuy, toch ergens een plaats gestegen :)
Mijn completion zal wel snel terug naar beneden gaan als ik na de examens nieuwe games ga beginnen spelen :p

131
zenmaster wrote:Ik ga de komende weken misschien mijn completion wat op kunnen krikken, maar dat gaat dan weer mijn rarity % om zeep helpen :P De trophies die ik nog moet halen in Catherine zijn echt moeilijk. Eentje is er nog onderweg, maar voor de andere zou ik mij een weekske moeten afzonderen van de wereld... :?
Go go zenmaster!! :jip:
En ondertussen wel zen blijven he! :P

Voor wat betreft completion/rarity: hangt ervan af welke game je pakt om de completion rate op te krikken... :D
Image

132
In Street Fighter heb ik er maar 5 ofzo en die heeft er veel. :) Ben die begonnen net voor ik mijn consoles buiten heb gezwierd, vandaar. LBP2 moet ook nog lukken, net als de dlc van Dead Nation. Marvel vs Capcom 2 wordt een ramp. En die heeft geen platinum.

Edit: en Ground Zeroes -_- Echt geen zin meer in.
Image

Week 6 Update

133
Overall

fsterchele23 steekt NTGSruler voorbij en staat nu op de 5e plaats
Marty haalt trophy level 41, daviduvel level 20; hiermee heeft de hele top 10 minstens level 20
Sanity penguin heeft nu meer dan 3,000 trophies

Platinums

coolgamer haalt mij weer in op de 7e plaats met 49 platinums
Sanity penguin haalt zijn 16e platinum en deelt de 14e plaats nu zowel met dividedx11 als Mr.Wolf
Kolm heeft nu meer dan 110 platinums

Ik ga in de eerste post toelichten wanneer ik precies iets vermeld in deze updates, zowel ter verduidelijking als ter geheugensteun voor mijzelf.

I.v.m. de Rarity hiscores: op zich gebeurt er weinig in deze hiscores en worden ze vooral beïnvloed door factoren van buitenaf, in tegenstelling tot die van Completion. Persoonlijk vind ik ze daarom minder boeiend. Ook zat er bij de overgrote meederheid deze week maar een verschil op van 0.01 of 0.02%. Ik wil ze niet verwijderen, maar ik stel voor dat ik ze minder frequent (maandelijks?) update. Laat eens jullie mening hierover weten.

134
Rarity hangt vooral af van moeilijkheid van games en misschien zeldzaamheid. Vind ik persoonlijk toch wel de leukste, na completion. Niet omdat ik toevallig hoog sta :P
Maar inderdaad, veel wisselingen zullen er niet snel zijn. Misschien die dan maandelijks updaten ofzo?
Image

135
zenmaster wrote:Rarity hangt vooral af van moeilijkheid van games en misschien zeldzaamheid. Vind ik persoonlijk toch wel de leukste, na completion. Niet omdat ik toevallig hoog sta :P
Maar inderdaad, veel wisselingen zullen er niet snel zijn. Misschien die dan maandelijks updaten ofzo?
Normaal wel ja, maar er zijn zoveel situaties waarbij dat niet het geval is. PS+ games bijvoorbeeld hebben vaak makkelijke "rare" trophies omdat veel mensen de game downloaden, 1 trophy halen en dan niet verder spelen. Veel games worden gehypet en blijken zeer teleurstellend te zijn na aankoop, waardoor niemand de makkelijke trophies nog wil halen en ze "rare" worden.

Tegelijk wordt ge bijna "gestraft" in deze hiscores als ge een populaire en goede game als bvb. Uncharted speelt, die bijna iedereen wel wil uitspelen. Sommige games zijn zeer moeilijk maar obscuur en dan zit ge met frustrerend moeilijke/semi-onmogelijke trophies die 80% van de spelers wel gehaald heeft. Hetzelfde gebeurt met games die vroeger geen trophy support hadden en die enkel herspeeld worden door mensen die absoluut de platinum willen halen.

Natuurlijk kunt ge voor de andere hiscores makkelijke en korte games spelen om snel te stijgen, maar dat is dan ook duidelijk. Bij die Rarity hiscores daarentegen is het niet echt duidelijk hoe het komt dat iemand een laag percentage haalt. Daarom vind ik ze dus minder interessant en zou ik die minder updaten dan Completion, waar er ook weinig verschuiving is. Tot zover de rant.