Re: Trophy Leaderboards

226
Hakoom is dus hoe dan ook een slecht voorbeeld.

Ik kan mezelf geen throphy hunter noemen, laat staan een platinum hunter. Toch merk ik dat er langzaam wel iets van in mijn eigen spelgedrag insluipt. Was het in het verleden zo, dat ik soms blij verrast vaststelde dat ik een trophy behaald had, nu is het zo dat ik soms de trophy zie als een verlengstuk van de game en er bewust naar op jacht ga. Vaak ook met behulp van een guide. :shh:
Desalniettemin staat het speelplezier bij mij voorop en zal ik me niet laten frustreren doordat een bepaald level na een aantal keren proberen niet haalbaar is. Oké, volgende game dan maar. De frustraties vooraf wegen bij mij niet op tegen het plezier achteraf bij het behalen van dat ene virtuele doel. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

227
Sora_Lizard wrote:Hakoom is dus hoe dan ook een slecht voorbeeld.

Ik kan mezelf geen throphy hunter noemen, laat staan een platinum hunter. Toch merk ik dat er langzaam wel iets van in mijn eigen spelgedrag insluipt. Was het in het verleden zo, dat ik soms blij verrast vaststelde dat ik een trophy behaald had, nu is het zo dat ik soms de trophy zie als een verlengstuk van de game en er bewust naar op jacht ga. Vaak ook met behulp van een guide. :shh:
Desalniettemin staat het speelplezier bij mij voorop en zal ik me niet laten frustreren doordat een bepaald level na een aantal keren proberen niet haalbaar is. Oké, volgende game dan maar. De frustraties vooraf wegen bij mij niet op tegen het plezier achteraf bij het behalen van dat ene virtuele doel. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. :D
De voldoening die je ervan krijgt dan éénmaal je het welbepaalde level wel haalt is wel verzadigend dan :smug: Maar waar ligt de grens natuurlijk? Je meerdere erkennen in een game of een level is maar menselijk en héél normaal. Iets wat velen tegenwoordig niet meer kunnen wegens hun ego en inderdaad de jaloezie over virtuele bekers. En dan gaat het soms niet meer legaal. Ik schep er nog altijd plezier in om trophies te behalen, het is wel een doel in games, maar het plezier van het gamen staat nog altijd voorop.
Image

228
Nee dat blijkt niet zo Kolm jij hebt toch ook 100 plats en kiesmaarwa een kwart van hem hij heeft een eigen YouTube kanaal waar hij het uitlegd hoe hij zijn job als trophy hunten combineert met gezin. Hij staat nog wel op psn leaderboard maar is uit psn site gehaald vanwege zijn levelcap ofzo ik heb daar ook een filmpje van gezien. Blijkt allemaal legaal hij gamet soms op 2 PS3 tegelijk en haalt dan op een dag meerdere plats en trophies in enkele minuten maar wat daar het nut van is? Het is zijn levenswerk en verdient er sowieso geld mee. Hij heeft een zoontje en blijkbaar ook een andere job, maar wat er allemaal waar is van die vent weet ik niet maar ik kijk er soms wel naar op hoe kan je zoveel halen gek wist niet dat er zoveel plats waren xp Hij speelt 8 tot 10u per dag en speelt alles enkel en alleen voor trophies ook met tegenzin. Vraag mij af of hij dit nog altijd even leuk vind. En daarbij als je kijkt in die leaderborden zie je nog personen met 600 of 700 plats wat ook onmenselijk is.

Leuk weetje. Er is een filmpje van enkele jaren geleden waar hij zijn 70e plat haalt wat toen ook mega was en ik heb die nu ook met minder trophies dan hem toen xp

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

229
Ik zei dan ook dat het speculatie is dat het meerdere mensen zijn... Zelfs met filmpjes kan je een leuk verhaal opzetten als je wilt. Ik wil daarmee niet zeggen dat hij ze niet allemaal zelf haalt, ik ben gewoon kritisch en stel me de vraag of het verhaal wel klopt. Evengoed zoals ik me dat afvraag bij al die andere met hopen plats. 100 op 8 jaar is moeilijk echt veel te noemen, gemiddeld 1 per maand en dan is het nog een mengeling van makkelijk en moeilijk. Ik kan me niet inbeelden hoe je 10 keer zoveel platinums kan halen.
En wat psnprofiles betreft ga ik toch eerder Sly geloven dan Hakoom. Voor een level-cap gaan ze niet iemand verwijderen. Roughdawg4 op psnprofiles heeft op het ogenblik bv 1054 platinums. Level cap verhaal lijkt mij dus bullshit. En als je wilt kan je jezelf ook van de site laten verwijderen.
Image

230
Kolm wrote:Ik zei dan ook dat het speculatie is dat het meerdere mensen zijn... Zelfs met filmpjes kan je een leuk verhaal opzetten als je wilt. Ik wil daarmee niet zeggen dat hij ze niet allemaal zelf haalt, ik ben gewoon kritisch en stel me de vraag of het verhaal wel klopt. Evengoed zoals ik me dat afvraag bij al die andere met hopen plats. 100 op 8 jaar is moeilijk echt veel te noemen, gemiddeld 1 per maand en dan is het nog een mengeling van makkelijk en moeilijk. Ik kan me niet inbeelden hoe je 10 keer zoveel platinums kan halen.
En wat psnprofiles betreft ga ik toch eerder Sly geloven dan Hakoom. Voor een level-cap gaan ze niet iemand verwijderen. Roughdawg4 op psnprofiles heeft op het ogenblik bv 1054 platinums. Level cap verhaal lijkt mij dus bullshit. En als je wilt kan je jezelf ook van de site laten verwijderen.
Als ge voor het grootste deel simpele platinums kiest, niks anders doet en er waarschijnlijk geen plezier meer uit haalt lijkt het mij doenbaar.

Week 11 Update

231
Overall

gamerke1992 stijgt van trophy level 19 naar 20, en tegelijk ook van plaats 12 naar 11
fsterchele23 haalt meer dan 4,000 bronze trophies

Platinums

NTGSruler haalt een platinum en heeft de 4e plaats en de bijbehorende bronze medal nu voor zichzelf
paveman haalt 90 platinums

Completion

Sanity penguin stijgt van plaats 11 naar 10
zenmaster zakt tot onder 70% dankzij een nieuwe game

235
Oké Kolm ik geloof je. Mooie uitleg.
Maar wat zijn die onleesbare titels? Dat zijn plats die zei in enkele minuten of uren halen? Is dat Japanse crap? Nooit van gehoord.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

236
paveman wrote:Hey, I got mentioned in an update!! :jip: ^^ :-"
Ik zie net dat ik inmiddels op level 28 zit én dat ik onder Hybris z'n Rarity% door ben gegaan.... Will I get mentioned 2 weeks in a row....??? ^^
Image

237
paveman wrote:
Ik zie net dat ik inmiddels op level 28 zit én dat ik onder Hybris z'n Rarity% door ben gegaan.... Will I get mentioned 2 weeks in a row....??? ^^
Wauw, ik wil ook zo goed zijn ;) Spijtig genoeg door mijn werk nog niet kunnen gamen deze week.
Image

238
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:
Ik zie net dat ik inmiddels op level 28 zit én dat ik onder Hybris z'n Rarity% door ben gegaan.... Will I get mentioned 2 weeks in a row....???
Wauw, ik wil ook zo goed zijn ;) Spijtig genoeg door mijn werk nog niet kunnen gamen deze week.
Lol! Dit weekend dan maar door de 40% rarity grens heen gaan Gamerke...? :hi5:
Image

239
paveman wrote:
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:
Ik zie net dat ik inmiddels op level 28 zit én dat ik onder Hybris z'n Rarity% door ben gegaan.... Will I get mentioned 2 weeks in a row....???
Lol! Dit weekend dan maar door de 40% rarity grens heen gaan Gamerke...? :hi5:
Het zal voor een andere week zijn
Image
Image

240
Ik ook!! :D Gezakt wel... ;( Twee nieuwe games dus. Kon niet eeuwig duren, anders kan ik geen nieuwe games spelen.
Image