Re: Meat & gr-eat 2016

76
Het menselijk lichaam kent een mechanisme om daadwerkelijk af te koelen: transpireren, ook wel zweten genoemd. Hierbij wordt een dun laagje vocht gevormd op de huid dat door verdamping warmte aan het lichaam onttrekt. Bij stilstaande lucht zal het verdampte vocht een laagje rond het lichaam vormen zodat er niet meer verdampt kan worden, door verzadiging van de lucht, en zullen zich druppels vormen. Verdere afkoeling is niet mogelijk. Door verplaatsing van de lucht kan er weer meer vocht verdampen en neem je dat waar als afkoeling. Naarmate meer lucht ververst wordt kan de verdamping toenemen en dus beter afkoelen. Dit is dus echte afkoeling, vergelijk het met het blazen over een hete lepel soep. Het verdampen van zweet onttrekt warmte aan ons lichaam en koelt het lichaam af.
Bij sneller fietsen of een fan zal er dus ook meer vocht verdampen en we koelen daadwerkelijk af. Vandaar dat we naarmate het warmer wordt en of we fietsen sneller, we veel moeten drinken anders drogen we uit. Of de warmte dan van binnenuit komt, spierinspanning, of van buiten het lichaam komt, inwerking van de zon, is hierbij minder relevant.

De temperatuur om ons heen verandert inderdaad niet, maar het lichaam koelt wel degelijk af. Bij grote krachtsinspanningen zal de afkoelende werking van het transpireren niet voldoende zijn om de verhoging van de temperatuur volledig te compenseren. Dat laatste geldt natuurlijk ook als de buitentemperatuur te hoog wordt.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

77
Ik reageerde maar op perfectionistisch over te komen en voor te lachen. Nu ik hier die wetenschappelijke reactie lees vind ik dit zeer goed dat dit zo serieus genomen wordt haha. Ik leer hier nog wat bij.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

83
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Kan ik geplaatst worden in de categorie "zoekt vervoer" voor het moment, dank u
Als ge ook vanuit Gent vertrekt (ik neem aan van wel), dan kunt ge meerijden met W.O.L.F. en mij
Dat is héél vriendelijk, maar mijn plannen moeten misschien binnenkort gewijzigd worden :|
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

84
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Kan ik geplaatst worden in de categorie "zoekt vervoer" voor het moment, dank u
Als ge ook vanuit Gent vertrekt (ik neem aan van wel), dan kunt ge meerijden met W.O.L.F. en mij
Dat is héél vriendelijk, maar mijn plannen moeten misschien binnenkort gewijzigd worden :|
Oei, da's jammer. Laat maar iets weten als ge toch wilt meerijden, dan regelen we praktische zaken nog wel ;)

85
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Dat is héél vriendelijk, maar mijn plannen moeten misschien binnenkort gewijzigd worden
Oei, da's jammer. Laat maar iets weten als ge toch wilt meerijden, dan regelen we praktische zaken nog wel
Als het lukt, dan zal ik zeker iets laten weten :cool:

86
Indien er mensen zijn die op het laatste moment nog willen of kunnen komen, laat het hier even weten en stuur me voor de zekerheid een pm! :)

Mensen die al toegang hebben tot het privé forum kunnen het beste daar verdere afspraken maken. ;)

Donderdagavond 25 augustus om 22u00 sluit de inschrijving definitief!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

87
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:
ga je dan toch met de fiets ? :hi5:

88
Gamefreak wrote:
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:
Ha
Haha
Hahahaha
HHAHAHHAHAHAHAHHAHAAAAA

neen

;)

89
Captain Witwicky wrote:
Gamefreak wrote:
Captain Witwicky wrote:
met0t0 wrote:
Ha
Haha
Hahahaha
HHAHAHHAHAHAHAHHAHAAAAA

neen

;)
:eek: