Re: Trophy Leaderboards

331
Tjeefkeuh wrote:Nu ik erover nadenk, zie ik een aantal opties:

1) Ik verwijder de mensen met hidden trophies van de lijst, waardoor een aantal mensen medals verliezen. In dit geval geef ik ze een week de tijd en zet ik naast hun naam al een duidelijke "H". Dat is ook minder werk voor mij, maar Completion en Rarity zijn toch vrij snel bijgewerkt.

2) Ik laat ze staan, inclusief die "H".

3) Ik maak 2 Completion en Rarity leaderboards. Dit geeft het beste beeld op het verschil, maar dan wordt het misschien wat verwarrend wat betreft medals.

4) Alles blijft zoals het nu is.
Sora_Lizard wrote: Tegelijkertijd heb ik ervaren hoeveel werk Tjeefkeuh elke week er aan heeft om deze Leaderboards bij te houden! Alle lof voor Tjeefkeuh. :cool:
Bedankt
Kolm wrote: Doet me eraan herinneren dat ik daar nog wat voor ging maken om het toch iets makkelijker te maken :s
Ik dacht dat dat niet haalbaar was om een of andere reden?
Mijn voorstel:

Daar het een nogal plotselinge aanpassing van de reglementen is stel ik voor dat we het de komende week laten zoals het is, waarbij mensen met hidden trophy's een "H" voor de naam krijgen. Ze krijgen een week de tijd om die "H" weg te werken.
- Zondag 25 september wordt dan de stand opnieuw opgemaakt, zoals altijd;
- indien de "H" in PSN verdwenen is komt de persoon gewoon weer op het Leaderboard voor, zo nodig met aanpassing van de stand;
- indien de "H" in PSN niet is verdwenen, wordt de persoon uit het overzicht verwijderd; (of aan het einde van de lijst toegevoegd zonder plaatsvermelding)
- dit geldt alleen voor de Leaderboards "Completion" en "Rarity".

:)

EDIT: De uiteindelijke beslissing ligt imo bij Tjeefkeuh.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

332
Dit vind ik belachelijk laat alles toch zoals het was niemand heeft er probs mee. Als ik er niet over begonnen was wist niemand het en dat is al sinds het begin het geval. Dan gaan die leaderboards weer veranderen en geef je jezelf werk. Sommige hebben toch redelijk wat hidden zoals paveman :P Nee Frans je geeft mij geen week de tijd je kan niemand dwingen en een deadline opleggen mensen die bv op reis zijn, geen gametijd hebben of geen trophie halen anders update het niet of dit gwnweg niet lezen worden dus verwijderd? Slecht idee. Niet dat het voor mij iets veranderd want ik had per ongeluk dingen op hidden gezet ik blijf plat bij completion :D maar wat boeit het nu precies of dit is o zo officieel we zijn maar een besloten forummetje hoor geen Guinness world record freaken zoals Hakoom of dergelijke statistieken tssss hou het plezant hé en informeel :L: Dus mensen met een tweede account spelen dan ook vals dan als het zo zit dan moeten ze een dubbele statistiek hebben want anders kunnen ze hun goed account ook zo perfect mogelijk eruit laten zien. Onzin. Dit bezorgt me stress om die plat positie te behouden iki durf bijna geen games in het gleufje steken ik moet platten platten platten jajajaj :lol:

Maar in principe ga ik wel akkoord als iedereen en dan ook iedereen die hidden mogelijkheid niet gebruikt. We gaan niet beginnen met die H erbij te zetten hé met wat ben je dan bezig het zijn ook maar virtuele bekertjes hé? Aangezien ik de oorspronkelijke bedenker ben van dit alles heb ik het patent en is Teef de uitvoerder dus ligt het gezag bij mij ik bepaal en ben dictator de grote baas, de enige echte CEO der trofeetjes hahahahah
Image

333
Kolm wrote: Ik kan me wel vinden in voorstel 1.

Ik kan er wel iets voor maken dat ik aan jou kan doorsturen, maar als ik het wil integreren in de website zijn er heel veel uitdagingen op gebied van security. En wat dat betreft ken ik gewoon te weinig van de werking van WordPress.
Als het geen subdomein wordt, maar iets dat die posts op een of andere manier automatisch aanpast, dan heb ik ook geen mogelijkheid meer om alles samen te vatten in updates.
Of bedoelt ge elke week de gewijzigde versie doorsturen?
Sora_Lizard wrote: Mijn voorstel:

Daar het een nogal plotselinge aanpassing van de reglementen is stel ik voor dat we het de komende week laten zoals het is, waarbij mensen met hidden trophy's een "H" voor de naam krijgen. Ze krijgen een week de tijd om die "H" weg te werken.
- indien de "H" in PSN verdwenen is komt de persoon gewoon weer op het Leaderboard voor, zo nodig met aanpassing van de stand;
- indien de "H" in PSN niet is verdwenen, wordt de persoon uit het overzicht verwijderd; (of aan het einde van de lijst toegevoegd zonder plaatsvermelding)

Ik twijfel tussen 1 en 2 omdat de aanpassing zoals Roy hieronder zegt vrij laat komt.
RoyVdW wrote:Dit vind ik belachelijk laat alles toch zoals het was niemand heeft er probs mee. Als ik er niet over begonnen was wist niemand het en dat is al sinds het begin het geval. Dan gaan die leaderboards weer veranderen en geef je jezelf werk. Sommige hebben toch redelijk wat hidden zoals paveman Nee Frans je geeft mij geen week de tijd je kan niemand dwingen en een deadline opleggen mensen die bv op reis zijn, geen gametijd hebben of geen trophie halen anders update het niet of dit gwnweg niet lezen worden dus verwijderd? Slecht idee. Niet dat het voor mij iets veranderd want ik had per ongeluk dingen op hidden gezet ik blijf plat bij completion maar wat boeit het nu precies of dit is o zo officieel we zijn maar een besloten forummetje hoor geen Guinness world record freaken zoals Hakoom of dergelijke statistieken tssss hou het plezant hé en informeel Dus mensen met een tweede account spelen dan ook vals dan als het zo zit dan moeten ze een dubbele statistiek hebben want anders kunnen ze hun goed account ook zo perfect mogelijk eruit laten zien. Onzin. Dit bezorgt me stress om die plat positie te behouden iki durf bijna geen games in het gleufje steken ik moet platten platten platten jajajaj

Maar in principe ga ik wel akkoord als iedereen en dan ook iedereen die hidden mogelijkheid niet gebruikt. We gaan niet beginnen met die H erbij te zetten hé met wat ben je dan bezig het zijn ook maar virtuele bekertjes hé?
Als gij er niet over begonnen waart hadden we ook geen leaderboards :P En als ik optie 1 kies geef ik mijzelf minder werk.
In dat geval kunnen mensen die nu op vakantie zijn mij trouwens gewoon een bericht sturen van zodra ze terug zijn en die trophies weer zichtbaar zijn.

Het is inderdaad allemaal informeel en maakt niet zoveel uit, maar voor een paar mensen wel, waaronder gij dacht ik.
Dit was gewoon iets waar ik nog niet echt bij stilgestaan had, maar dankzij u nu wel. Als dit een probleem is voor u dan heb ge het wel zelf gecreëerd :P

334
RoyVdW wrote:Dit vind ik belachelijk laat alles toch zoals het was niemand heeft er probs mee. Als ik er niet over begonnen was wist niemand het en dat is al sinds het begin het geval. Dan gaan die leaderboards weer veranderen en geef je jezelf werk. Sommige hebben toch redelijk wat hidden zoals paveman :P Nee Frans je geeft mij geen week de tijd je kan niemand dwingen en een deadline opleggen mensen die bv op reis zijn, geen gametijd hebben of geen trophie halen anders update het niet of dit gwnweg niet lezen worden dus verwijderd? Slecht idee. Niet dat het voor mij iets veranderd want ik had per ongeluk dingen op hidden gezet ik blijf plat bij completion xD maar wat boeit het nu precies of dit is o zo officieel we zijn maar een besloten forummetje hoor geen Guinness world record freaken zoals Hakoom of dergelijke statistieken tssss hou het plezant hé en informeel : L: Dus mensen met een tweede account spelen dan ook vals dan als het zo zit dan moeten ze een dubbele statistiek hebben want anders kunnen ze hun goed account ook zo perfect mogelijk eruit laten zien. Onzin. Dit bezorgt me stress om die plat positie te behouden iki durf bijna geen games in het gleufje steken ik moet platten platten platten jajajaj :lol:

Maar in principe ga ik wel akkoord als iedereen en dan ook iedereen die hidden mogelijkheid niet gebruikt. We gaan niet beginnen met die H erbij te zetten hé met wat ben je dan bezig het zijn ook maar virtuele bekertjes hé? Aangezien ik de oorspronkelijke bedenker ben van dit alles heb ik het patent en is Teef de uitvoerder dus ligt het gezag bij mij ik bepaal en ben dictator de grote baas, de enige echte CEO der trofeetjes hahahahah
Jij neemt het nogal serieus hè? Die 'virtuele' plat voor een sub-lijst van PSN!
Ik vind het jammer dat jij zo reageert. Ondanks het feit dat ik de uitvoering graag aan Tjeefkeuh overlaat zie ik hem ook als bedenker van het geheel zoals het nu is. Het geeft jou meer tijd om te gamen nietwaar?

Jij hebt geen patent, je hebt een suggestie gedaan, niet meer en niet minder. Je bent niet de baas hierover, dat is Tjeefkeuh. Ik ben er echter wel verantwoordelijk voor dat hier op het forum alles zo eerlijk mogelijk wordt uitgevoerd en dat wordt het nu niet omdat we mogelijk anderen benadelen. Anderen die net zo goed recht hebben op een bepaalde medal als jij, Roy. In dat opzicht zou ik duidelijk wel een deadline kunnen opleggen.
Het lijkt me wel eerlijk om de zaken zo te regelen dat er (nog) niets verandert en jij zorgt dat alle trophy's zichtbaar zijn. Binnen een week of een termijn die Tjeefkeuh voor redelijk houdt.
Tjeefkeuh wrote:
Kolm wrote: Ik kan me wel vinden in voorstel 1.

Ik kan er wel iets voor maken dat ik aan jou kan doorsturen, maar als ik het wil integreren in de website zijn er heel veel uitdagingen op gebied van security. En wat dat betreft ken ik gewoon te weinig van de werking van WordPress.
Als het geen subdomein wordt, maar iets dat die posts op een of andere manier automatisch aanpast, dan heb ik ook geen mogelijkheid meer om alles samen te vatten in updates.
Of bedoelt ge elke week de gewijzigde versie doorsturen?
Sora_Lizard wrote: Mijn voorstel:

Ik twijfel tussen 1 en 2 omdat de aanpassing zoals Roy hieronder zegt vrij laat komt.

Als gij er niet over begonnen waart hadden we ook geen leaderboards :P En als ik optie 1 kies geef ik mijzelf minder werk.
In dat geval kunnen mensen die nu op vakantie zijn mij trouwens gewoon een bericht sturen van zodra ze terug zijn en die trophies weer zichtbaar zijn.

Het is inderdaad allemaal informeel en maakt niet zoveel uit, maar voor een paar mensen wel, waaronder gij dacht ik.
Dit was gewoon iets waar ik nog niet echt bij stilgestaan had, maar dankzij u nu wel. Als dit een probleem is voor u dan heb ge het wel zelf gecreëerd :P
We willen jou zo min mogelijk werk bezorgen Tjeefkeuh, maar nu een mogelijkheid tot sjoemelen in 2 categorieën boven water is gekomen, moeten we hier wel iets tegen ondernemen. Anders zijn zelfs die 'virtuele' medals voor 'virtuele' trophy's niets waard.
Een andere, nog onbesproken, optie is het laten vervallen van beide laatste cataegorieën. ;)
Image

336
Tja, iemand reageert nogal primair op iets dat voor sommigen als oneerlijk zou kunnen overkomen. Indien alle twijfel over de juistheid van de cijfers wordt weggenomen, waarbij iedereen een aanpassingsperiode krijgt toegemeten, dat ook Roy trotser op zijn prestaties zou kunnen zijn. :)

Dank je Sanity, eerlijkheid boven alles. :cool:
Image

338
Sora_Lizard wrote: Een andere, nog onbesproken, optie is het laten vervallen van beide laatste cataegorieën. ;)
Nóg een andere optie is om, zoals bij die 2e, degene met hidden trophies te laten staan en aan te duiden, maar de bekers en medailles uitdelen aan degene zonder. Op die manier verandert er niet al te veel, blijft het overzichtelijk, en zijn de medailles eerlijk uitgedeeld, enkel de plaatsen niet perse.

339
Tjeefkeuh wrote:
Sora_Lizard wrote: Een andere, nog onbesproken, optie is het laten vervallen van beide laatste cataegorieën. ;)
Nóg een andere optie is om, zoals bij die 2e, degene met hidden trophies te laten staan en aan te duiden, maar de bekers en medailles uitdelen aan degene zonder. Op die manier verandert er niet al te veel, blijft het overzichtelijk, en zijn de medailles eerlijk uitgedeeld, enkel de plaatsen niet perse.
Het is jouw topic en nog veel belangrijker, jij steekt er al het werk in. Jij bepaalt de regels.

Wil je dit met onmiddellijke ingang laten plaatsvinden, spreek vanaf morgen, of gun je de members een week respijt om hun trophy's op orde te krijgen? :)
Image

340
Sora_Lizard wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Het is jouw topic en nog veel belangrijker, jij steekt er al het werk in. Jij bepaalt de regels.

Wil je dit met onmiddellijke ingang laten plaatsvinden, spreek vanaf morgen, of gun je de members een week respijt om hun trophy's op orde te krijgen? :)
Ik zal iedereen nog een week geven vanaf morgen. Als er nog goeie tegenargumenten komen, hoor ik ze graag.

342
Uhm... Is er ook een mogelijkheid om alles ineens UNhidden te krijgen...?
Het boeit mij allemaal niet zoveel, dus als het niet al te veel moeite is pas ik alles zo aan. Nu er dan alleen achter komen hoe....
Image

343
Niet dat ik weet :s Maar jij had geloof ik ook het probleem dat er een deel vanzelf plots hidden waren ofzoiets geloof ik? Is dat al wel opgelost?
Image

344
Klopt. Is nog steeds niet opgelost idd. Ik heb daarom sowieso ook geen idee of ik wel iets kan aanpassen in Hidden of niet...
Image

345
Je zou contact kunnen opnemen met Sony maar daarbij is het belangrijk dat je NIET naar PSNProfiles verwijst want dan gaan ze zeggen dat je het bij hen moet navragen. Eerder zeggen van vrienden kunnen trophies van oa game x en y sinds kort niet zien terwijl mijn settings op public staan. En dan zoek je een paar games die hidden zijn om te vermelden. Je zou ook eens kunnen kijken wat er nu bij die games staat. Je moet dit wel doen op een systeem waar je trophies haalde voor die game, anders zou het kunnen dat ze er niet doorkomen las ik ergens.

@Tjeekeuh: Het zou eerder iets zijn dat voor alle PSN-id's de nodige gegevens ophaalt en op 1 pagina toont zodat je niet meer elk profiel apart moet gaan opzoeken. Hoewel een stuk lastiger zou het uiteindelijk wel mogelijk zijn dat hij de bb-code voor de verschillende posts gaat genereren. Dan zou de lijst ook gesorteerd moeten worden en ook allerlei prutscode om de goede BB-code te genereren. In dat laatste geval wordt het vergelijken met de vorige week wel iets lastiger omdat je niet meer manueel elk lijntje aanpast en dus vanzelf het verschil ziet. Je zou dan echt de twee versies naast elkaar moeten zetten en aangezien het ding dan code terugspuwt is dat wat lastiger.
Image