Re: Welke game speelde je het laatste uit?

766
Toon8 wrote:
paveman wrote:Ahum! Voor de volgende keer misschien een paar spoiler tags toevoegen...? ;)
Waar dan misschien?
Je gaat vrij ver in detail in op de omgevingen en over de achtergrond van het verhaal. Voor mij zijn dat aardige spoilers, al ben ik die gelukkig al lang vergeten zodra ik er ooit aan toe kom om dit te spelen. :D
Maar goed: ik kijk ook per definitie geen trailers etc, omdat dit de game deels spoilt, dus ben wat dat betreft niet echt een goed referentiekader...
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

767
paveman wrote:
Toon8 wrote:
paveman wrote:Ahum! Voor de volgende keer misschien een paar spoiler tags toevoegen...? ;)
Waar dan misschien?
Je gaat vrij ver in detail in op de omgevingen en over de achtergrond van het verhaal. Voor mij zijn dat aardige spoilers, al ben ik die gelukkig al lang vergeten zodra ik er ooit aan toe kom om dit te spelen. :D
Maar goed: ik kijk ook per definitie geen trailers etc, omdat dit de game deels spoilt, dus ben wat dat betreft niet echt een goed referentiekader...
Maar hoe beslis je dan om een spel te kopen zonder te weten over wat het gaat? Las je dan ook geen pre/re views in OPM vroeger?
Het gene ik beschrijf zie je al als je bijvoorbeeld tomb raider in google invult, je moet echt niets van de tomb raider franchise kennen om hierdoor gespoilt te worden. Er zijn zelfs al 2 films van verschenen ...
Ik gaf de aanzetting voor het verhaal en waar het zal afspelen, iets dat je inderdaad direct in een trailer zou zien en dan nog veel meer :P
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

771
Tjeefkeuh wrote:Inside

Even goed als Limbo wat mij betreft

Gameplay: 8/10
Atmosfeer: 9/10
Prijs: 6.5/10

Duurde maar 2 uur, dus dan is 20 euro wat veel
Nog een mooie discussie die we kunnen voeren daarover. Ik vind persoonlijk dat als een game supergoed is, maar niet bepaald lang, dat hij wel degelijk een bedrag van 20 euro waard is. Je betaalt toch voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

772
Maxidomino wrote:
Tjeefkeuh wrote:Inside

Even goed als Limbo wat mij betreft

Gameplay: 8/10
Atmosfeer: 9/10
Prijs: 6.5/10

Duurde maar 2 uur, dus dan is 20 euro wat veel
Nog een mooie discussie die we kunnen voeren daarover. Ik vind persoonlijk dat als een game supergoed is, maar niet bepaald lang, dat hij wel degelijk een bedrag van 20 euro waard is. Je betaalt toch voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Dat vind ik niet. Als de game meer kost in verhouding dan wat de meerderheid netto kan verdienen per uur is ie gwn veel te duur. Gamen maakt je zo arm (extreem gezegd, maar u begrijpt me) en al zeker omdat het uitsluitend digitaal is en niet valt door te verkopen op internet. De prijs is ook de hoofdreden wrm ik titels als deze, Virginia, Firewatch en The Bunker nog niet heb gekocht.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

773
Maxidomino wrote:
Tjeefkeuh wrote:Inside

Even goed als Limbo wat mij betreft

Gameplay: 8/10
Atmosfeer: 9/10
Prijs: 6.5/10

Duurde maar 2 uur, dus dan is 20 euro wat veel
Nog een mooie discussie die we kunnen voeren daarover. Ik vind persoonlijk dat als een game supergoed is, maar niet bepaald lang, dat hij wel degelijk een bedrag van 20 euro waard is. Je betaalt toch voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Hij was het waarschijnlijk wel waard, net zoals God of War van 6 uur 60 euro waard was. Alleen kunt ge dan zeggen dat Bethesda games ook goed zijn en daar haalt ge dan 300+ uur uit voor 60 euro. Als het om zo korte games met weinig replay value gaat mik ik meestal op max 5 euro per uur. Alleen wou ik bij deze zo weinig mogelijk erover opzoeken.

Waar stopt uw redenering trouwens? Gaat ge voor een fenomenale game van een half uur 50 euro betalen?

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

774
Tjeefkeuh wrote:
Maxidomino wrote:
Tjeefkeuh wrote:Inside

Even goed als Limbo wat mij betreft

Gameplay: 8/10
Atmosfeer: 9/10
Prijs: 6.5/10

Duurde maar 2 uur, dus dan is 20 euro wat veel
Nog een mooie discussie die we kunnen voeren daarover. Ik vind persoonlijk dat als een game supergoed is, maar niet bepaald lang, dat hij wel degelijk een bedrag van 20 euro waard is. Je betaalt toch voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Hij was het waarschijnlijk wel waard, net zoals God of War van 6 uur 60 euro waard was. Alleen kunt ge dan zeggen dat Bethesda games ook goed zijn en daar haalt ge dan 300+ uur uit voor 60 euro. Als het om zo korte games met weinig replay value gaat mik ik meestal op max 5 euro per uur. Want waar stopt uw redenering dan? Gaat ge voor een fenomenale game van een half uur 50 euro betalen?
Waarom niet. Moest die game echt de beste zijn die er ooit is geweest en hij duurt maar een half uur, waarom niet. Het moeilijke daaraan is dat dat in de praktijk niet zou lukken. Niemand (en ik ook niet) gaat 50 euro zomaar uitgeven als hij niet weet of de game hem wel ligt. Maar in theorie zou dat kunnen. 50 is misschien wel wat teveel van het goede.

Onlangs ook een tweet gezien van Peter Molyneux. "Would you pay €60 for a game you can beat in 1 sec, even if there are 200 different ways of beating it."
UIteraard bedoelt hij dat maar als voorbeeld maar ik vind het wel toepasselijk.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

775
RoyVdW wrote:
Maxidomino wrote:
Tjeefkeuh wrote:Inside

Even goed als Limbo wat mij betreft

Gameplay: 8/10
Atmosfeer: 9/10
Prijs: 6.5/10

Duurde maar 2 uur, dus dan is 20 euro wat veel
Nog een mooie discussie die we kunnen voeren daarover. Ik vind persoonlijk dat als een game supergoed is, maar niet bepaald lang, dat hij wel degelijk een bedrag van 20 euro waard is. Je betaalt toch voor de kwaliteit en niet voor de kwantiteit.
Image


Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Dat vind ik niet. Als de game meer kost in verhouding dan wat de meerderheid netto kan verdienen per uur is ie gwn veel te duur. Gamen maakt je zo arm (extreem gezegd, maar u begrijpt me) en al zeker omdat het uitsluitend digitaal is en niet valt door te verkopen op internet. De prijs is ook de hoofdreden wrm ik titels als deze, Virginia, Firewatch en The Bunker nog niet heb gekocht.
Ik vind game absoluut niet duur en ik verkoop uit principe mijn games niet eens...
Ik vind je redenering eerlijk gezegd een beetje zwak: moet je dan ook maar niet uit eten gaan, naar de bios gaan of eender welk ander iets doen dat boven de € 20 per uur uit komt?
Ik ben het volledig met Maxi eens: kwaliteit gaat voor mij per definitie boven kwantiteit. Ik geef liever € 50 uit aan een topgame die 2 uur duurt dan € 20 voor een baggergame die 100 uur duurt (en waar ik alsnog na een kwartier klaar mee ben...)

Ik ga sowieso altijd liever voor kwaliteitsproducten: geld is maar geld, liever geniet ik écht van hetgeen waar ik het aan uitgeef dan de goedkoopste optie te willen.

Maar goed, misschien is dat wel erg makkelijk gezegd door iemand die eigenlijk nooit om geld hoeft te denken?
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

776
Moest de keuze bij games bestaan uit kort en goed maar duur of lang en slecht maar goedkoop geef ik jullie gelijk. Dan ga ik ook voor kwaliteit.
Maar dat is absoluut niet het geval. Met die 50 euro voor die fenomenale erg korte game kon ge misschien wel 3 bijna even goede en veel langere games kopen. Ik kijk ook niet graag naar de prijs als het gaat om iets waar ik van geniet, maar er helemaal niet aan denken is geen goed idee volgens mij. Ik geef graag geld uit aan games, maar ik ga er niet mee smijten.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

777
Geen enkele game is de volle prijs waard van 65 euro. Ik volg de redenering van Teef. Stel je voor dat ze 100 euro vragen voor een GTA game en voor een 10 uur durende game maar 10 euro. Zou dat redelijk zijn? En paveman doe je dan zo'n goedbetaalde job? Hoef zeker ook niet op een euro te zien, maar ik blijf altijd redelijk bij wat de waarde is van iets. Al is dat dan weer voor iedereen anders natuurlijk. Maar 50 euro betalen voor iets wat maar een uur duurt is te gek ik zal wel wachten tot prijs zakt of 2e hand kopen. En hou je echt alle games bij? Dat deed ik vroeger ook maar kast werd te klein alles bijhouden kan niet. Heb nu haast alles verkocht op internet en vond dat leuk zo opruimen heb er een aardige cent aan overgehouden waar ik zogezegd gratis nieuwe games mee koop en terug verkoop waardoor gamen geen dure hobby is en dat je je geld nuttiger kan gebruiken en dat ik afstand ervan kan nemen van dingen die ik toch niet meer gebruik en anderen er plezier mee doe.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

779
RoyVdW wrote:... Hoef zeker ook niet op een euro te zien, maar ik blijf altijd redelijk bij wat de waarde is van iets. Al is dat dan weer voor iedereen anders natuurlijk. ...
Goh jah.
Wat is de waarde van iets?
Als je historisch kijkt naar consolegames is het tegenwoordig evenduur of zelfs goedkoper als vroeger.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

780
RoyVdW wrote:Geen enkele game is de volle prijs waard van 65 euro. Ik volg de redenering van Teef. Stel je voor dat ze 100 euro vragen voor een GTA game en voor een 10 uur durende game maar 10 euro. Zou dat redelijk zijn? En paveman doe je dan zo'n goedbetaalde job? Hoef zeker ook niet op een euro te zien, maar ik blijf altijd redelijk bij wat de waarde is van iets. Al is dat dan weer voor iedereen anders natuurlijk. Maar 50 euro betalen voor iets wat maar een uur duurt is te gek ik zal wel wachten tot prijs zakt of 2e hand kopen. En hou je echt alle games bij? Dat deed ik vroeger ook maar kast werd te klein alles bijhouden kan niet. Heb nu haast alles verkocht op internet en vond dat leuk zo opruimen heb er een aardige cent aan overgehouden waar ik zogezegd gratis nieuwe games mee koop en terug verkoop waardoor gamen geen dure hobby is en dat je je geld nuttiger kan gebruiken en dat ik afstand ervan kan nemen van dingen die ik toch niet meer gebruik en anderen er plezier mee doe.
Laten we het erop houden dat ik niet mag klagen over mijn inkomen.

Ik ben het wel met je eens dat: hoeveel geld je ook mag hebben, je nooit meer moet betalen dan nodig. Het is simpelweg verspilling om meer te betalen dan nodig. Vandaar dat ik ook amper nieuwe games koop, ook al kan ik het dus prima betalen: mijn backlog is groot genoeg dat ik ze niet bij release hoef te kopen, dus koop ik ze pas op een moment dat de prijs me beter aanstaat.
Ik ben voor mezelf alleen wel faliekant tegen zowel 2dehands aankoop als verkoop. Ook al doe ik er nooit meer wat mee (ik vind het wel een leuk idee dat als mijn kids later gamen leuk vinden, ze een hele bibliotheek aan games kunnen gebruiken, maar dat is het ook wel): door er geld aan uit te geven wil ik de developer steunen - de mensen die mijn hobby mogelijk maken - en niet een ander die de game toevallig al heeft uitgespeeld. Door de game te houden steun ik ze vervolgens ook nog (ook al betaal ik er dus niet het volle pond voor). Nogmaals: dit is puur voor mezelf en ik snap wellicht een rare kronkel. Wat een ander doet zal ik natuurlijk niet over oordelen.

De discussie waar het hier over ging is alleen: gaat kwaliteit boven kwantiteit? Daarin ga ik gewoon in alles voor kwaliteit: ik betaal graag wat meer voor iets dat in mijn beleving beter van kwaliteit is (liefst in combinatie met kwantiteit natuurlijk...:D) of als er een hoog serviceniveau tegenover staat. Dat is zo in auto's, in m'n huis, in m'n overhemden, tv's etc. etc.: en dus ook games. Je weet dat ik veel RPG's speel, dus vaak koop ik dus games die zo 100+ uren mee gaan. Maar dat betekent niet dat ik (buiten mijn backlog argument) geen € 60 wil betalen voor Uncharted 4 die in een uurtje of 15 uitgespeeld is, of in een uurtje of 30 platinum. Ik weet dat ND kwaliteit levert en dat is wat ik eigenlijk bedoel: liever € 60 betalen voor 30 uurtjes waar ik echt van geniet dan € 60 betalen voor 150 uur wat het net niet is. De vergelijking werd alleen in het extreme getrokken door de € 20 voor 2 uurtjes, maar ook daarin heb ik zoiets: als het écht kwaliteit is, waarom niet? Als ik anderhalf uur naar de bios ga met m'n gezin ben ik veel meer kwijt, maar ook dan vind ik dat de moeite waard.

En nee, ik betaal nooit € 60 of meer voor een game. Dat heeft te maken met dat zelfs nieuwe games dan ergens anders goedkoper zijn (ik koop dus niet bij Game Mania), dus wat jij ook al zegt: dat zou gewoon zonde zijn. Als het echter zover komt dat dit de norm is en ik geen backlog meer heb, heb ik er geen probleem mee om dit ervoor te betalen.
Image