Re: Welke game speelde je het laatste uit?

826
Toon8 wrote:Was voor mij de eerste keer in een FC spel dat ik de kampen niet in stealth probeerde uit te schakelen maar guns blazing binnenviel :P
Ik bleef het meestal wel proberen want een paar vijanden minder voordat alles losbarst kan soms het verschil maken tussen 'net wel' en 'net niet' lukken.
Ik herinner me dat ik in FC4 geloof ik, op een bepaald moment volledige kampen kon uitschakelen terwijl ik er nog 100 meter van weg was ofzo (buiten rode deel). Übersniper die meestal 1 hit kills had en extreem kon inzoomen. Dat dan gecombineerd met rocket launcher voor diegenen die ik wel zag maar net achter een hoekje ofzo stonden. Zelfs al kwamen ze in mijn richting zoeken, ik had alle tijd om ze om te leggen. Vaak zat ik gewoon op hoger gelegen terrein (richel ofzo) waardoor ze zelfs niet eens tot bij mij konden komen. Krijg er weer helemaal zin in :D
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

827
Kolm wrote:
Toon8 wrote:Was voor mij de eerste keer in een FC spel dat ik de kampen niet in stealth probeerde uit te schakelen maar guns blazing binnenviel :P
Ik bleef het meestal wel proberen want een paar vijanden minder voordat alles losbarst kan soms het verschil maken tussen 'net wel' en 'net niet' lukken.
Ik herinner me dat ik in FC4 geloof ik, op een bepaald moment volledige kampen kon uitschakelen terwijl ik er nog 100 meter van weg was ofzo (buiten rode deel). Übersniper die meestal 1 hit kills had en extreem kon inzoomen. Dat dan gecombineerd met rocket launcher voor diegenen die ik wel zag maar net achter een hoekje ofzo stonden. Zelfs al kwamen ze in mijn richting zoeken, ik had alle tijd om ze om te leggen. Vaak zat ik gewoon op hoger gelegen terrein (richel ofzo) waardoor ze zelfs niet eens tot bij mij konden komen. Krijg er weer helemaal zin in :D

Dat zit er in far cry primal dat ik nu speel niet in :p Al ben ik gewoon blij dat er een pijl en boog aanwezig is :D
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

828
Kolm wrote:
Toon8 wrote:Was voor mij de eerste keer in een FC spel dat ik de kampen niet in stealth probeerde uit te schakelen maar guns blazing binnenviel :P
Ik bleef het meestal wel proberen want een paar vijanden minder voordat alles losbarst kan soms het verschil maken tussen 'net wel' en 'net niet' lukken.
Ik herinner me dat ik in FC4 geloof ik, op een bepaald moment volledige kampen kon uitschakelen terwijl ik er nog 100 meter van weg was ofzo (buiten rode deel). Übersniper die meestal 1 hit kills had en extreem kon inzoomen. Dat dan gecombineerd met rocket launcher voor diegenen die ik wel zag maar net achter een hoekje ofzo stonden. Zelfs al kwamen ze in mijn richting zoeken, ik had alle tijd om ze om te leggen. Vaak zat ik gewoon op hoger gelegen terrein (richel ofzo) waardoor ze zelfs niet eens tot bij mij konden komen. Krijg er weer helemaal zin in :D
Hah ik deed precies hetzelfde. Die kampen in stealth mode uitschakelen vind ik het leukste aspect van de FC games, naast het hoofdverhaal dan. Terwijl ik in andere games het anders niet zo nauw neem met stealth gameplay.
Mijn tactiek was zo snel mogelijk een sniper met geluidsdemper verkrijgen, dan het hoogste punt zoeken in de omgeving van het kamp, alles grondig scouten (dit kon minuten duren zodat ik zeker niets miste), eerst de alarmen kapot schieten (hiervoor vaak rondom het kamp lopen om beter zicht op het alarm te krijgen), daarna terug naar hoogste punt en nu iedereen neer schieten en dan het kamp insluipen om de bruten vanachter melee uit te schakelen. Als dit alles lukte gaf dat wel een zeer grote voldoening, ik weet nog bij een groot kamp met 3 alarmen in FC4 heb ik een perfect clear gehaald en daarvoor ongeveer 40 min nodig gehad. Stak daar eigenlijk veel te veel tijd in :P
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

829
Gamefreak wrote:
coolgamer wrote:The last guardian 9/10

Een zeer leuke en mooi gemaakte game die zeker de jaren wachten waard was.
Vond de sfeer, verhaal en interactie met Trico echt zeer goed gedaan.
Iedereen moet deze game zeker een kans geven.
nu al uit ? ik ben een tempo trager aan het spelen, ikzelf heb Canis Canim Edit uitgerafeld, de ps2 versie van 2006 welteverstaan, toffe game maar uiteraard zwaar gedateerd op grafisch gebied, maar verder zeker amusant
de game vandaag uit, had er toch iets meer van verwacht na al de tam tam maar goed. De minpunten: camera en soms klunzige besturing. Wat ik erger vond was dat Trico niet altijd reageerde als je em riep. De pluspunten zijn de grafische sfeer, misschien iewat gedateerd maar mij spreekt het wel aan. Ook de band die groeit tussen jou en Trico. Ook het laatste anderhalf uur vond ik echt wel goed. Mijn verdict qua score is 8 op 10. Al bij al toch een lichte teleurstelling.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

831
Dead space 2 -> 8/10
Vond ik iets beter dan de 1e. Beter verhaal en nieuwe leuke gameplay toegevoegd (rondvliegen in 0 G). Voor de rest redelijk hetzelfde en gelukkig niet meer hoeven backtracken. De kritiek dat hij krijgt zoals minder eng dan de 1e vind ik onterecht, vond hem angstaanjagend genoeg :P
Jammer dat de 3e exclusief voor origin is.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

832
Toon8 wrote:Dead space 2 -> 8/10
Vond ik iets beter dan de 1e. Beter verhaal en nieuwe leuke gameplay toegevoegd (rondvliegen in 0 G). Voor de rest redelijk hetzelfde en gelukkig niet meer hoeven backtracken. De kritiek dat hij krijgt zoals minder eng dan de 1e vind ik onterecht, vond hem angstaanjagend genoeg :P
Jammer dat de 3e exclusief voor origin is.
welke beunhaas beweerde dat ie minder eng was ? Ik vind Dead Space 2 één van de engste games die ik al doorploeterd heb :O

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

833
Gamefreak wrote:
Toon8 wrote:Dead space 2 -> 8/10
Vond ik iets beter dan de 1e. Beter verhaal en nieuwe leuke gameplay toegevoegd (rondvliegen in 0 G). Voor de rest redelijk hetzelfde en gelukkig niet meer hoeven backtracken. De kritiek dat hij krijgt zoals minder eng dan de 1e vind ik onterecht, vond hem angstaanjagend genoeg :P
Jammer dat de 3e exclusief voor origin is.
welke beunhaas beweerde dat ie minder eng was ? Ik vind Dead Space 2 één van de engste games die ik al doorploeterd heb :O
In reviews en reacties daarop lees je vaak dat ze de 1e het engst vinden en dat de 2e wat minder is en de 3e uiteindelijk niet meer eng is.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

834
de 3e is inderdaad meer combat dan horror, daar ben ik mee eens, het speelt zich ook meer buiten af in een noordpoolachtige berggebied. En dus minder in creepy gangetjes.... Deel 2 vind ik persoonlijk enger omwille van je euhm, vriendin.... die heeft mij de eerste keren echt bijna de kast opgejaagd !! Ieder zijn mening dus. :idea:

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

835
Driveclub

Ik heb de hoofdtour uitgespeeld, wat oorspronkelijk in de game zat dus. Maar door alle DLC erbij zit ik eigenlijk nog maar aan 1/5 van de game :p
Wat ik wel al kan opmaken uit de races die ik nu al gedaan heb, is dat het een fantastische racegame geworden is. Goede en gevarieerde tracks, voldoende auto's die allemaal netjes nagemaakt zijn en een leuk racegevoel dat vooral gericht is op plezier en niet op simulatie. Desondanks is de game zeer vermakelijk met een racestuur. Bovendien ziet het er grafisch ook allemaal prachtig uitgewerkt uit.
Ik zal met veel plezier verder racen en ik ben blij dat de game zo goed is uitgedraaid na een rampzalige release :)

9/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

836
Stories: The Path Of Destinies 8/10
Ik was hieraan begonnen met eigenlijk geen verwachtingen. Toch heeft het mij blijven aanzetten om verder te spelen. Je speelt als een vos genaamd Reynardo. In de wereld waarin je speelt is ondertussen een oorlog bezig tussen de empire en de rebellen (waar heb ik dit nog al is gehoord). Je bent natuurlijk 1 van de rebellen. De grootste vijand is de emperor, een gigantische kikker. Deze kikker heeft ook nog een dochter die meestrijdt genaamd Zenobia. De opzet is nogal simpel: versla de emperor en win zo de oorlog. Het spel bestaat uit ongeveer 5 korte levels. Na elk level heb je de keuze uit 2 mogelijkheden van hoe je verder kan. Wil je je vriend redden die eigenlijk niet veel kan of wil je die vriend laten sterven om een eeuwenoud zwaard te zoeken waarmee je de emperor kan vermoorden. Het concept doet me denken aan de film Edge of Tomorrow. Nadat je bij het einde komt zorgt het boek er weer doodleuk voor dat je alles opnieuw mag doen.
Een belangrijk onderdeel is natuurlijk de combat. Deze was ok. Je speelt bijna constant tegen dezelfde vijanden. Na de 3e playthrough heb je ze allemaal wel gezien. Het unlocken van nieuwe zwaarden is allemaal zeer minimalistisch, maar pakt toch wel hier.
Dan nu de spelwereld. Hier heb ik wat gemixte gevoelens bij. De wereld is zeer mooi. De artstyle is prachtig. Het negatieve punt is dat vanaf playthrough 3, je alles al hebt gezien. En je hebt er minstens 5 nodig om het spel uit te spelen. Wat wil zeggen dat je daarna steeds hetzelfde moet doen. Persoonlijk is dit niet zo erg, maar dan is er wel weinig afwisseling.
Alles bij elkaar opgeteld is dit toch nog een klein, tof spel. Verwacht er gewoon niet te veel van. Als je graag iets speelt dat goed verhaal gedreven is, zou ik snel zijn, want hij is nog maar heel effe bij ps plus
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

837
The Last Guardian

Wat een prachtige game. Op vlak van gameplay is het nogal eentonig (behalve het laatste uur en een half) en de camera werkt niet altijd goed, maar daar stoppen de minpunten voor mij. Minpunten die niet opwegen tegen de fantastische band die je opbouwt met Trico. Ik denk niet dat ik eerder al zoveel meeleefde met een AI in een game en ik denk ook niet dat dat snel nog eens zal gebeuren.
Grafisch ziet het er ook allemaal mooi uit, maar niet oogverblindend. Behalve Trico dan, hij is prachtig gemaakt.

8,5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

838
met0t0 wrote:The Last Guardian

Wat een prachtige game. Op vlak van gameplay is het nogal eentonig (behalve het laatste uur en een half) en de camera werkt niet altijd goed, maar daar stoppen de minpunten voor mij. Minpunten die niet opwegen tegen de fantastische band die je opbouwt met Trico. Ik denk niet dat ik eerder al zoveel meeleefde met een AI in een game en ik denk ook niet dat dat snel nog eens zal gebeuren.
Grafisch ziet het er ook allemaal mooi uit, maar niet oogverblindend. Behalve Trico dan, hij is prachtig gemaakt.

8,5/10
vond jij dan niet dat Trico soms ellendig lang blijft staan terwijl je als een gek op hem zit te wuiven ?

ikzelf heb Neverdead uit: 7,5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

839
Gamefreak wrote:vond jij dan niet dat Trico soms ellendig lang blijft staan terwijl je als een gek op hem zit te wuiven ?
Nee, eigenlijk niet zo heel erg. In het begin is het wat wennen dat ge hem kunt controleren, maar eenmaal ge de juiste knoppencombinaties gebruikt en goed oplet op waar Trico zelf naar kijkt enz., dan lukte het best vlot. Niet altijd perfect, dat is zeker waar, maar ik heb er nooit lang op moeten wachten.

Misschien helpt dit u?
Tap R1 to Call Trico to your location.

Hold R1 while pressing the individual buttons on the controller to issue additional commands.
  • R1 + X - Sit/Scold
  • R1 + O - Stand/Praise
  • R1 + Triangle - Jump/Stomp
  • R1 + Square - Swipe/Attack
To make Trico move in a specific direction, press and hold R1 while pressing the Left Thumbstick in any direction.

Bron: https://www.primagames.com/games/last-g ... trol-trico