Re: No Man's Sky

391
Toon8 wrote:Eigenlijk de beste tip die ik je kan geven over NMS is dat je gewoon het spel moet spelen en vooral zelf alles ontdekken. Want daar draait het nu eenmaal om. Al die tips die ik in de vorige post zei heb ik zelf ondervonden door gewoon te spelen, niet van èèn of andere wiki/guide ofzo. Natuurlijk zal dit wel wat tijd kosten maar ik denk als je naar een objective toe rusht dit niet echt een spel is voor jou.

Later in het spel als je echt iets specifieks zoekt kan je dat dan wel eens opzoeken, maar voor al de rest moet je het gewoon op je laten afkomen. Dat is de charme van een spel als NMS. (dit is natuurlijk mijn mening)
Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Dit is een van de weinige games die je zelf 'maakt'. Mijns inziens kun je hiervoor ook geen walkthrough schrijven omdat iedereen op een andere planeet 'strandt'. Mijn eerste 'eerste' planeet was redelijk eenvoudig hoewel mijn gebrek aan ervaring en kennis het best moeilijk maakte. Toe ik een tweede keer op een 'eerste' planeet terecht kwam omdat ik de originele game opgestart heb i.v.m. de fauna verzameling die veel eenvoudiger zou zijn op de originele ongepatchte uitvoering, bleek het ondanks mijn ervaring van enkele tientallen uren het een verschrikkelijk zware taak om te bereiken wat ik wilde. Na die ene trophy gehaald te hebben die ik nog nodig had voor platinum, ben ik verder gegaan met de 'oude' savefile. Overigens heb ik ook daar inmiddels 13 planeten met alle fauna.

Vanzelfsprekend ligt er in de achtergrond een soort script dat je door de game leidt. Toch bepaal jij alleen of je dat onderliggende script volgt of niet. Je moet het leuk vinden om ontdekkingsreizigertje te spelen. Anders wordt het niets en is de game slechts een aaneenschakeling van grinden en nog eens grinden.
De game helpt je wel door je de talen van de drie alienrassen te laten leren. Goede antwoorden geven is vaak cruciaal maar daarvoor moet je wel de vraag begrijpen. Tenzij je steeds even met een oude savefile overnieuw begint en zo de mogelijke antwoorden 'afwerkt'.

Veel plezier en geniet zonder op de tijd te letten. Op je gemak zoeken, vinden en bouwen. Een game naar mijn hart en goed voor mijn hart! :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

392
No Man's Sky is ook zo'n game waar je gewoon niet moet rushen. Zoals Toon8 en Sora_Lizard al zeiden, je moet het op je af laten komen en ervan genieten. De game heeft zijn beste momenten wanneer je rustig de tijd neemt om om je heen te kijken. Dat kan zijn tijdens het exploreren, maar ook tijdens het vechten in de ruimte. Jij bepaalt als speler wat je gaat doen. Sommigen gaan ervoor om naar het centrum van het universum te vliegen, anderen (zoals ik) kiezen ervoor om veel te exploreren en farmen. Als je een game verwacht die alles voor je voorkauwt, dan ben je simpelweg bij de verkeerde game. Dat is wellicht één van de redenen waarom de game, naast de leugens van de ontwikkelaar, zo hard werd afgekraakt. No man's Sky is geen game voor iedereen, het is een game voor mensen die rustig willen gamen en hun eigen weg willen bepalen. Ik vind het nu bijvoorbeeld fantastisch om met de photo mode veel screenshots te maken, terwijl anderen daar nul komma nul belang bij hebben. Het is geen game waar tempo en hard gaan voorop staan, het gaat om het avontuur en het exploreren.

Dit doet echter niet af dat de game nog steeds een paar bizarre fouten heeft. Het blijft bijvoorbeeld bloedirritant wanneer je net die ene diersoort niet kan vinden omdat de game hem simpelweg niet inlaad. Ik heb gisteren gewoon nog twee uur gezocht naar die laatste diersoort op een planeet en dat was gewoon een hel. Ik vind het prachtig om nieuwe diersoorten te ontdekken en in te scannen, maar er mag wel wat tempo inzitten om het aantrekkelijk te houden. Ook het scrollen in de inventory werkt niet lekker. Ik hoop nog altijd dat Hello Games daar wat aan doet.
Image

393
Vandaag zat ik vast op een ijsplaneet :p Ik had geen plutonium meer en kon dus niet meer opstijgen. Ik heb dan overleefd door op te warmen in grotten en zo toch nog een paar kisten te vinden met telkens een heel klein beetje plutonium in.

Als ik er zo over nadenk voelt dat als een avontuur en maakt het de game wel speciaal. Er was niets van verhaal of sturing en toch heb ik zelf een verhaal ontwikkeld.

Ik heb ook al een paar slots extra in mijn exo-suit. Dat is al iets handiger.
Image

394
gamerke1992 wrote:Vandaag zat ik vast op een ijsplaneet :p Ik had geen plutonium meer en kon dus niet meer opstijgen. Ik heb dan overleefd door op te warmen in grotten en zo toch nog een paar kisten te vinden met telkens een heel klein beetje plutonium in.

Als ik er zo over nadenk voelt dat als een avontuur en maakt het de game wel speciaal. Er was niets van verhaal of sturing en toch heb ik zelf een verhaal ontwikkeld.

Ik heb ook al een paar slots extra in mijn exo-suit. Dat is al iets handiger.
In mijn ruimteschip heb ik minimaal 2 vakjes gereserveerd met "ijzeren" voorraden: 500 plutonium (om op te stijgen en lading van je lasers) en 500 ijzer (voor je schild!). Deze breng ik als eerste telkens weer op niveau. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

395
Ik zorg ook altijd voor een voorraad heridium, je hebt dat spul namelijk altijd weer ergens nodig. En ik had vandaag gewoon binnen 15 minuten alle diersoorten op een planeet ontdekt! :O
Last edited by billie91 on 16 Mar 2017 18:30, edited 1 time in total.
Image

399
Update 1.23 is nu ook te downloaden. Hieronder de patch notes.

Hello,
Thanks for your continued feedback. Today we’re releasing Patch 1.23 on both PS4 and PC, which addresses some of the main issues/bugs we’ve seen reported.
Optimised HBAO so that it runs faster
Added an option to lock framerate on PS4 to 30 fps to keep the frame rate stable
Sentinel drones now investigate correctly when in a vehicle
Fixed a rare bug that could cause players to fall through the floor when exiting a ship
Fixed texturing issue in freighter bases
Fixed and inventory exploit when purchasing multiple ships in a freighter that allows you to duplicate your ship’s inventory
Fixed a bug that causes freighters to be too cheap
You can no longer build the Exocraft Terminal in freighter bases, this prevented players from being able to complete the vehicle missions
Fix for ships spawning on top of each other
Fixed a crash in physics
Fixed a crash resulting from running out of memory
Improved vehicle audio
Fix for certain UI elements having over-saturated colours in HDR
Fix for font anti-aliasing in HDR
Improved performance of UI rendering in HDR
Fix for HDR rendering being dark on some TV models
Fixed a visual issue with the T-shaped corridor
Added error messaging for failed uploads to Steam Workshop
Colossus camera is now slightly further back when moving at speed
Exocraft mining lasers are now easier to aim up
Increased yield from Autonomous Field Mining Units
Fixed issue with Colossus Exocraft’s wheels sinking through the ground
Adjust colossus collision to make it harder to go underground
Enable Steam Controller in base reporting and Steam Workshop base upload
The animation when exiting the Colossus is improved
Exocraft mining laser uses less fuel but is less effective in combat
Fixes for the white sphere that shows when at the photo mode boundary
Fix for ladders vanishing in bases
Fixed a crash when uploading and downloading bases using Steam Workshop
Default to frame lock on for PS4 and off for PS4Pro
Fixed an issue caused when dying in permadeath with the inventory screen open
Fixed a bug causing poor performace when in a vehicle near predator creatures
If you continue to experience issues, don’t hesitate to submit bug reports via our Help Centre.
Thank you,
Hello Games
Image

400
Straks installeren :)

Ik vind de game ondertussen heel leuk. Ik heb al een tiental planeten bezocht en heb al leuke upgrades zoals een nieuwe multitool. Heb ook 3 bases, maar nog niet veel gebouwd.

Nu eindelijk eens een atlaspass vinden, want ik geraak nooit door al die deuren.

Ben wel al 2 keer dood gegaan door vijandelijke schepen. Gelukkig zag ik dat je je inventory kan recupereren door naar je 'grave' te gaan.
Image

405
gamerke1992 wrote:
billie91 wrote:Zijn jullie ook allemaal op zoek naar GekNip? Ik ben nu volop namelijk NipNip aan het farmen. :D

Kan ik dat dus beter bijhouden? Tot nu toe verkocht ik dat altijd :P
Houden die shit, je moet dat namelijk farmen. Lub is in prijs naar beneden gehaald door Hello Games en NipNip is nu de weg om veel geld te krijgen.
Image