Ik kan dit alleen maar onderschrijven. Dit is een van de weinige games die je zelf 'maakt'. Mijns inziens kun je hiervoor ook geen walkthrough schrijven omdat iedereen op een andere planeet 'strandt'. Mijn eerste 'eerste' planeet was redelijk eenvoudig hoewel mijn gebrek aan ervaring en kennis het best moeilijk maakte. Toe ik een tweede keer op een 'eerste' planeet terecht kwam omdat ik de originele game opgestart heb i.v.m. de fauna verzameling die veel eenvoudiger zou zijn op de originele ongepatchte uitvoering, bleek het ondanks mijn ervaring van enkele tientallen uren het een verschrikkelijk zware taak om te bereiken wat ik wilde. Na die ene trophy gehaald te hebben die ik nog nodig had voor platinum, ben ik verder gegaan met de 'oude' savefile. Overigens heb ik ook daar inmiddels 13 planeten met alle fauna.Toon8 wrote:Eigenlijk de beste tip die ik je kan geven over NMS is dat je gewoon het spel moet spelen en vooral zelf alles ontdekken. Want daar draait het nu eenmaal om. Al die tips die ik in de vorige post zei heb ik zelf ondervonden door gewoon te spelen, niet van èèn of andere wiki/guide ofzo. Natuurlijk zal dit wel wat tijd kosten maar ik denk als je naar een objective toe rusht dit niet echt een spel is voor jou.
Later in het spel als je echt iets specifieks zoekt kan je dat dan wel eens opzoeken, maar voor al de rest moet je het gewoon op je laten afkomen. Dat is de charme van een spel als NMS. (dit is natuurlijk mijn mening)
Vanzelfsprekend ligt er in de achtergrond een soort script dat je door de game leidt. Toch bepaal jij alleen of je dat onderliggende script volgt of niet. Je moet het leuk vinden om ontdekkingsreizigertje te spelen. Anders wordt het niets en is de game slechts een aaneenschakeling van grinden en nog eens grinden.
De game helpt je wel door je de talen van de drie alienrassen te laten leren. Goede antwoorden geven is vaak cruciaal maar daarvoor moet je wel de vraag begrijpen. Tenzij je steeds even met een oude savefile overnieuw begint en zo de mogelijke antwoorden 'afwerkt'.
Veel plezier en geniet zonder op de tijd te letten. Op je gemak zoeken, vinden en bouwen. Een game naar mijn hart en goed voor mijn hart!