Re: Het auto topic

94
Kolm wrote:Eentje die in de vogelstront staat niet ;(

Rotbeesten... vooral die meeuwen... :bomb:
Het ergste is dat je dat eigenlijk direct moet afnemen. Want dat brandt in je lak door het zuur dat erin zit. Je krijgt er doffe plekken van en in het ergste geval heel wat schade aan je lak..
Image

96
paveman wrote:
NTGSruler wrote:
RoyVdW wrote:Oei een autotopic. Dit is mijn oto Hyundai I20 Poppack iets duurder dan mijn koersvelo :smug:
Best leuke auto vind ik. Die i40 station wagens van Hyundai vind ik ook wel iets hebben.
Agreed. Geen idee hoe ze rijden, though.
Heel goed en vlot al ligt dat ook aan de bestuurder. Zeker eens uittesten als je de mogelijkheid hebt.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

97
Jippie! Ik heb zelf bedacht dat het maar weer tijd wordt voor een andere auto :lol:
De Audi A6 heb ik wel lang genoeg op de zaak gereden en gaat na dit jaar naar privé. Daarmee gaat de Audi A3 weg (mijn zwager - schoonbroer voor de Vlamingen :) - is helemaal weg van dat ding, dus die mag m voor n prikkie overnemen.
Nu ben ik aan het kijken voor een auto die ik zakelijk ga rijden. Aangezien ik er dus alleen maar zelf in rijdt hoeft ie niet erg praktisch te zijn :jip:

Ik heb eerder een Audi A5 Coupe gehad en ben nog steeds weg van dat model, dus daar ben ik serieus naar aan het kijken. Het is op dit moment alleen even de vraag of dit de A5 Coupe of S5 Coupe gaat worden, tenzij er hier nog mensen zijn die het aandurven om met andere ideeën te komen... ;) De reden dat ik bij de Audi A5/S5 Coupe uitkom is, omdat ik erg kieskeurig ben qua interieur en daarmee zo goed als automatisch bij Audi uitkom (Rolls Royce ligt nét buiten budget :P) en omdat ik de A5/S5 een mooi, sportief model vind (en de TT het voor mij niet echt is/de R8 te duur en niet meer representatief is).
Image

98
Hehe lekker als je een auto op de zaak kan kopen natuurlijk.
Als je het budget hebt voor een A5 of zelfs S5... Waarom dan twijfelen?? S5 lijkt mij de logische keuze dan.

Heb prijs opgezocht nieuwe S5, dan gok ik dat dit ook in je budget valt:

Range Rover Velar.

BMW 5 Touring

BMW M2 Competition pack

Die laatste is met het Competition pack zelfs ook nog binnen je budget, en als het dan toch niet erg praktisch moet zijn... ;)
Image

99
Thnx voor de tips en het meedenken ruler! Ik wist dat ik op je kon rekenen ;)

De reden van twijfelen is dat t budget er zeker wel is, maar ik het ook weer zonde vind om al teveel aan een auto kwijt te zijn (dit zoekt de grenzen voor mij al wat op/zal er volgens anderen overheen zijn)… Ik kijk dan ook niet naar nieuw, maar naar 2-max. 5 jaar oud. Binnen de extremen van die leeftijdscategorie zit er nog wel eens een verschil in model wat je binnen een bepaald budget kunt krijgen :D.

Ik zal je aanbevelingen zeker even doornemen en serieus de kans geven, ook al heb ik de neiging om ze gelijk af te schieten, haha! Ik ben namelijk niet zo van de Range Rovers en BMW... hier moet ik voorzichtig zijn naar jou toe... ;) ik vind t mooie auto's om te zien, maar ik zit er over het algemeen niet graag in - hier het kieskeurig zijn qua interieur. Maar misschien is dat ook een kwestie van wennen? De 5 Touring zal in ieder geval wél gelijk afvallen: die is vergelijkbaar met de A6 en ik ga nu liever voor iets compleet anders. De M2 zal ik dus zeker nog even beter bekijken!
Image

100
Hahaha!!! Geen enkel probleem hoor. Ieder zijn goesting en mening. Als ik jou budget had wist ik het wel ;)
Maar dat hoeft dat niet meteen ook iedereen zijn smaak te zijn.

Ondertussen heb ik al door dat je graag bij Audi zou blijven.
Maar wat dacht je van bijvoorbeeld een Mercedes C63 AMG? Tweedehands ligt dat zeker in je budget (2-5 jaar oud).

Mss terug wat praktischer, Volvo XC90?

Een Audi RS5 kan mss ook nog net binnen je budget vallen. Maar dan spreken we over een wagen van 5 jaar oud met toch wat kilometers.

Laatste optie en vind ik persoonlijk zeker te overwegen.
Fun car: Porsche 718 Cayman.
Praktischer: Porsche Macan.

Beide Porsches vallen tweedehands (1-2 jaar oud) ook wel in je budget.
Image

102
Sora_Lizard wrote:Ik zou voor de S5 gaan met de V8. Niks geen turbo's maar eerlijke kracht uit cilinderinhoud!
Thnx Sora! Waardeer jouw mening op dit vlak erg; doet goed om deze aanbeveling te lezen!
NTGSruler wrote:Hahaha!!! Geen enkel probleem hoor. Ieder zijn goesting en mening. Als ik jou budget had wist ik het wel ;)
Maar dat hoeft dat niet meteen ook iedereen zijn smaak te zijn.

Ondertussen heb ik al door dat je graag bij Audi zou blijven.
Maar wat dacht je van bijvoorbeeld een Mercedes C63 AMG? Tweedehands ligt dat zeker in je budget (2-5 jaar oud).

Mss terug wat praktischer, Volvo XC90?

Een Audi RS5 kan mss ook nog net binnen je budget vallen. Maar dan spreken we over een wagen van 5 jaar oud met toch wat kilometers.

Laatste optie en vind ik persoonlijk zeker te overwegen.
Fun car: Porsche 718 Cayman.
Praktischer: Porsche Macan.

Beide Porsches vallen tweedehands (1-2 jaar oud) ook wel in je budget.
Wederom bedankt voor he meedenken! :)
Ik denk dat je met mijn budget bij 10 verschillende personen inderdaad bij 20 verschillende auto's uit zou komen ;), maar dat maakt het ook leuk. Toch? Ik weet zeker dat jij inderdaad op een BMW M uit zou komen, wat ik qua rijgedrag ook zeker begrijp. Qua exterieur ontlopen ze elkaar daarnaast ook niet erg veel; dat komt meer op smaak aan. Persoonlijk steekt alleen het interieur van BMW me dus wat tegen. Maar dat kan dus misschien een kwestie van wennen zijn. Misschien dat Sora hier wat nuttigs over kan zeggen?

Mercedes blijft er wat mij betreft altijd mooi tussenin zitten. AMG blijft daarbij nog eens hét merk qua tuning wat mij betreft. Ik zal de C63 ook eens gaan bekijken.

Ik weet dat ik erg uitgesproken en behoorlijk kritisch op dit vlak ben; vergeef me als het té is, maar Volvo is bij mij bij voorbaat kansloos. De nieuwe types zien er behoorlijk modern uit, met mooie LED lijnen etc., maar qua rijgedrag komen ze niet in de buurt van Audi, laat staan BMW en qua interieur (net andersom) niet in de buurt van BMW, laat staan Audi. Nee, voor mij zou het alleen bespreekbaar zijn als je een bepaald type auto wilt, maar niet het geld voor een premium merk op dat gebied.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Porsche 718 Cayman even moest opzoeken, maarreh.... mooie bak inderdaad! En ik had verwacht dat deze een stuk duurder zou zijn. Sora: wat is jouw ervaring op gebied van Porsche? Mijn zorg op dit gebied is overigens wel hoe mijn klanten zullen reageren als ik met een Porsche kom voorrijden, haha!

De Macan ben ik persoonlijk niet zo weg van. Zeker als je ziet wat voor prijsniveau die heeft: dan vind ik de vergelijkbare modellen van Audi én BMW niet alleen stukken goedkoper, maar ook mooier, om eerlijk te zijn. Ik moet zeggen dat dit soort hoge modellen me wel trekt, maar dat ik er wel bewust voor kies hier nu niet naar te kijken: ik ben nu nog (net :D) jong genoeg om zonder m'n rug te breken in en uit een lager model te stappen. Over een jaar of wat kan ik altijd nog overgaan op de hogere modellen.

De RS5 is, mits de juiste uitvoering, inderdaad wel een monsterwagen!! Maar wat je al terecht aangeeft, om het dan nog wat fatsoenlijk te houden kom ik dan in de wat oudere categorie te zitten met aardig km's op de teller. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, aangezien de motoren erg goed zijn, maar qua onderhoud én uitstraling van model wil ik liever niet te snel voor oud kiezen. Alhoewel het model me enorm aanspreekt ben ik (nog, haha) niet van plan mijn principes hiervoor opzij te zetten....
Image

103
Gelukkig verschillen smaken.

Persoonlijk zou ik inderdaad voor BMW M gaan. Maar dat is wat ik wil.

Ik begrijp je mening wel over Volvo en over de Macan. Wou gewoon wat alternatieven geven. De Macan raadde ik net daarom aan omdat het wat representatief hoeft te zijn.

Bekijk eerst maar eens de Mercedes en de Porsche.

Toch denk ik dat je bij Audi zal blijven. Wat volledig ok is. Eens je verkocht bent aan een bepaald merk is het moeilijk overstappen.

Wat het ook wordt, als we elkaar nog zouden tegenkomen had ik graag een ritje gemaakt ;) Zeker als het de Porsche zou worden!!
Image

104
Ik voel me gevleid door jouw vertrouwen in mijn ervaring met hoge kwaliteit auto's, paveman. Ik moet er meteen bij zeggen dat mijn kennis en ervaring met zulke auto's inmiddels verjaard is.

Een van de dingen waaraan ik dit gemerkt heb is mijn kennismaking met de Volvo XC90. Gewoon een waanzinnig goede en degelijke auto met een uitstekende afwerking die feitelijk niet of nauwelijks onderdoet voor de andere hier genoemde merken. Vroeger had ik ook een ander beeld bij Volvo hetgeen aantoont dat mijn ervaring achterhaald is. Kijk ook maar eens naar de vaker voorkomende vergelijkingstests tussen een Volvo en een van de andere genoemde merken.
Ondanks de kwaliteiten van de Volvo is het zeker niet de auto die paveman zoekt.

Over Mercedes kan ik kort zijn, voor mij nooit een Mercedes. Niet vanwege de auto die ongetwijfeld erg goed en degelijk is maar het verkoopapparaat. In mijn nieuwe positie destijds in Duitsland besloot ik me op de IAA in Frankfurt eens te oriënteren. Op de stand van Mercedes kreeg ik op mijn verzoek om uitgebreide informatie naar mij op te sturen hoogmoedig te verstaan dat ik me maar moest melden bij een dealer. Bij Porsche was mijn visitekaartje voldoende om deze uitgebreide informatie enkele dagen later wel te ontvangen.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Audi V8 en er is ook nooit een Mercedes verkocht aan mijn bedrijf. Ik had toch zo'n 40 auto's rijden. Alleen Volkswagen, Audi en BMW.

Een BMW is een echte rijders auto. De kleinere BMW's hadden in 'mijn' tijd wel wat kinderziektes en waren duur in onderhoud. De genoemde M2 ziet, en dat is geheel persoonlijk, er veel te agressief uit m.i. Maar zeg eens eerlijk, wie gaat er continu driftend over de weg? Kwalitatief uitstekende auto's die ongetwijfeld veel rijplezier geven maar agressie hoort niet thuis in het normale verkeer. Nogmaals, ik had medewerkers die bij BMW zwoeren.

Van Audi heb ik er vele gereden, een aantal in quattro uitvoering. Beter is er voor een betaalbaar bedrag niet. Voor niet betaalbare bedragen trouwens ook niet (-1), kijk maar naar Le Mans.

Porsche dan? Tja, dat is 'mijn' merk. Gewoon de 'Non Plus Ultra' auto van deze wereld. En niet alleen op het circuit, geen enkel ander merk heeft zoveel races gewonnen als Porsche. Maar anders dan bijvoorbeeld bij Ferrari kun je met een Porsche ook gewoon je boodschappen doen. Het moeten niet teveel boodschappen zijn in een keer, dat dan weer wel. Helaas. In de tijd dat ik me een 911 Carrera 4 kon veroorloven moest ik ook vaker mijn moeder vervoeren inclusief rolstoel. Het werd daarom dus een Audi V8.

Tot slot de onbeantwoorde vraag: hoe komt het op een klant over als je met iets extreems komt aanrijden? Als 'Geschäftsführer' in Duitsland stel je niets voor als je niet komt aanrijden in een dikke Benz of dure BMW. Een 'stiille' Audi was ook nog wel goed. Stil in de betekenis van 'je ziet niet direct hoe duur hij is!'
In Nederland lig het iets gevoeliger. De klant zal al gauw denken dat je te duur bent en teveel geld vraagt voor jouw diensten. Hoe men er in België tegenaan kijkt weet ik niet maar daar zal mogelijk Ruler of Penguin wel wat over weten te zeggen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

105
Hehe ik apprecieer je mening Sora!! Leuk hoe jij er tegenaan kijkt.

De M2 oogt inderdaad wat agressief. Aangezien het in het budget van Paveman valt en hij toch wel ergens op zoek is naar iets "fun", dacht ik dat de M2 wel een kandidaat was. Da's het leuke aan de M modellen, ze zijn bloedsnel en super sportief, maar je kunt er ook gewoon het dagdagelijkse verkeer mee doen.
Heb wel begrepen dat Paveman het niet zo begrepen heeft op het BMW interieur. Al is de onlangs nieuw voorgestelde 3 reeks weer een stap vooruit kwa interieur.

Porsche is een merk dat ook bij mij begint te groeien. Jammer genoeg moeten we eerlijk zijn en zal het nooit spek voor mijn bek zijn. Die moeder in een rolstoel vervoeren heeft Porsche al een hele tijd iets op gevonden. Namelijk in een Panamera, Macan of Cayenne. Je kan nog kiezen als je het in een Turbo versie doet of niet ^^
Persoonlijk vind ik het jammer dat je tegenwoordig enorm véél Porsche ziet. Het merk is niet meer zo exclusief als vroeger.

Over hoe het op de klant overkomt als je met iets "extreems" komt aangereden... Deze is wat dubbel naar mijn gevoel. Mensen zullen altijd een vooroordeel plaatsen bij dit. Zowel positief als negatief. Mensen met verstand kijken verder dan hun neus lang is en zien niet alleen Paveman die in een Porsche of Audi rijdt, maar iemand die bekwaam is in wat hij doet. Ongeacht welke auto hij rijdt.
Image