Re: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

63
Gamefreak wrote:ik heb de game vandaag afgehaspeld, viel eigenlijk nog mee qua moelijkheidsgraad, maar The Stormy Ascent is te veel van het goede voor mij... :evil:
Heb je ook de Time Trials gedaan en alle Gems gehaald?
Ik vond de moeilijkheidsgraad van de game op zich inderdaad wel erg meevallen. Zeker als je alle levels 1/2 keer uitgespeeld hebt. Het lastige zit alleen in de gekleurde Gems (alle kistjes zonder dood gaan) en in de Relics/Time Trials (goede tijd/minimaal goud zonder dood gaan).

Ik heb gisteravond nog weer even een paar (gouden/platinum) Relics gehaald. Ik moet er nu nog 5 halen, waarvan ik verwacht dat alleen Native Fortress misschien nog wat lastig zal zijn (is ook de enige waar de tijd boven 1 minuut zit van wat ik nog moet). Ik ben ook bewust vanaf de laatste levels terug gaan werken om het moeilijkste eerst maar te hebben gehad... :)

Zeker de langere levels vond ik wel pittig om minimaal een gouden Relic op te halen. Het is ook erg duidelijk dat er geen Time Trials in de oorspronkelijke game zaten: deze game is er gewoonweg niet voor gemaakt. Maar dan nog: de trophy omschrijving zegt het goed... Practice makes perfect :D

Ik zal Stormy Ascent zeker nog wel een kans geven... Geen idee hoe snel ik dat op ga geven :D
Image

64
:Tp: op de eerste is binnen! :D
Ik heb gelijk Stormy Ascent ook maar even geprobeerd. Pittig level inderdaad. Volgens PSNProfiles heb ik er ongeveer 50 min over gedaan (geen idee of ik in de tussentijd nog iets voor de kids heb moeten doen) en ik ben van 99 levens gezakt naar 56 :lol:

Op zich zou ik de Relic ook wel een kans willen geven (wss doe ik dat ook wel 1/2 keer), maar waarschijnlijk moet ik die dan zó vaak oefenen dat ik het al snel op zal geven c.q. dat ik al snel de voorkeur aan het inlopen van mijn backlog ga geven. Op zich is het te doen, maar dan wel met meer dan genoeg oefenen: ik weet niet of ik daar zin in zal hebben...
Image

65
Gister een paar keer de Relic van Stormy Ascent geprobeerd en ik kwam een stuk verder dan dat ik verwacht had (rond/net voorbij de helft van het level). Toch echt bizar dat waar je ergens de eerste keer minimaal 20 keer over hebt gedaan, je de tweede of derde keer gewoon in een keer door loopt....
Misschien dat ik hier vervolgens weer talloze keren blijf steken: dan zal ik het alsnog wel opgeven, verwacht ik, maar zoals ik er nu tegenaan kijk zal ik alsnog voor de 100% gaan :D
Image

67
Kolm wrote:En ondertussen is dat ook gelukt! Congratz! :p
Helaas (nog) niet Kolm. Ik kom telkens tot 2/3de, met ook een aardige tijd, maar blijf daar telkens steken. De keren dat ik er wel voorbij kom, maak ik vervolgens een dom foutje, waardoor ik het nog niet haal, natuurlijk.

Eigenlijk vind ik dat het me veel te lang neemt om te halen en dat ik dus voorrang moet geven aan backlog wegwerken, maar het is eigenlijk mijn eer te na dat ik m nog niet volledig onder controle heb... :D Het blijft een continue twijfel tussen opgeven en doorgaan dus... ;)
Image

69
paveman wrote:
Gamefreak wrote:ik heb de game vandaag afgehaspeld, viel eigenlijk nog mee qua moelijkheidsgraad, maar The Stormy Ascent is te veel van het goede voor mij... :evil:
Heb je ook de Time Trials gedaan en alle Gems gehaald?
Ik vond de moeilijkheidsgraad van de game op zich inderdaad wel erg meevallen. Zeker als je alle levels 1/2 keer uitgespeeld hebt. Het lastige zit alleen in de gekleurde Gems (alle kistjes zonder dood gaan) en in de Relics/Time Trials (goede tijd/minimaal goud zonder dood gaan).

Ik heb gisteravond nog weer even een paar (gouden/platinum) Relics gehaald. Ik moet er nu nog 5 halen, waarvan ik verwacht dat alleen Native Fortress misschien nog wat lastig zal zijn (is ook de enige waar de tijd boven 1 minuut zit van wat ik nog moet). Ik ben ook bewust vanaf de laatste levels terug gaan werken om het moeilijkste eerst maar te hebben gehad... :)

Zeker de langere levels vond ik wel pittig om minimaal een gouden Relic op te halen. Het is ook erg duidelijk dat er geen Time Trials in de oorspronkelijke game zaten: deze game is er gewoonweg niet voor gemaakt. Maar dan nog: de trophy omschrijving zegt het goed... Practice makes perfect :D

Ik zal Stormy Ascent zeker nog wel een kans geven... Geen idee hoe snel ik dat op ga geven :D
nope, gewoon het verhaal uitgepluisd en van alle levels van eiland 1 op Native Fortress na, alle time trials gedaan en een relic gehaald ! De verdere levels zijn te moeilijk en die gems laten mij eerlijk gezegd koud....

70
Gamefreak wrote:nope, gewoon het verhaal uitgepluisd en van alle levels van eiland 1 op Native Fortress na, alle time trials gedaan en een relic gehaald ! De verdere levels zijn te moeilijk en die gems laten mij eerlijk gezegd koud....
Ah vandaar. De reden dat velen klagen over de moeilijkheidsgraad is namelijk juist daarom... De meeste gems vallen wel mee, maar voor de gekleurde moet je dus alle kistjes breken zonder dood te gaan, wat bij bepaalde levels enige moeilijkheid geeft, maar verreweg het meest lastige van deze game is simpelweg alle goud+ relics halen.
Dus als je vanaf Native Fortress (idd het eerste level dat echt uitdaging geeft voor wat betreft de Relic) bent opgehouden om voor de Relics te gaan, kan ik me heel goed voorstellen dat je de moeilijkheidsgraad wel mee vindt vallen. Inclusief kon ik me dat namelijk weer totaal niet voorstellen :lol:
Kolm wrote:Oh... Ik dacht dat je met de platinum ook alle trophies had... maar blijkbaar zijn er dus nog 2 DLC trophies :|

Niet opgeven! Gewoon elke dag een paar keer proberen en daarna wat anders spelen, vroeg of laat lukt het dan wel is :)
Klopt idd..... De Stormy Ascent is in feite ook DLC: de eerste maand was deze gratis, ik heb er voor moeten betalen.....

Ik heb het ondanks ontelbare pogingen ook nog niet opgegeven. Een van de redenen is ook dat ik tot op 1/3e van het level gewoon qua tijd gelijkloop met de voorbeeldrun bij de trophy op psnprofiles, die de Relic uiteindelijk vrij dik op platinum haalt... Ik blijf ook nog steeds progressie maken. En ondanks dat het nog niet gelukt is na al die pogingen blijf ik het leuk vinden (al blijf ik het ook NIET leuk vinden dat dit backlog tijd kost...) en aangezien ik ook steeds wat verder kom ga ik er stiekem idd ook wel een beetje van uit dat het me snel genoeg zal gaan lukken. Vanavond zou ik normaal gesproken (als de kids zich gedragen) weer even verder moeten kunnen. Ik heb de PS4 al in ruststand gezet voor het laatste stuk (normaal doorspelen) om dit even een aantal keer te kunnen oefenen qua timing. Hopelijk volgt de gouden Relic daarna snel :)
Image

73
paveman wrote:Heeft ShAmPi deze collectie al? En zo ja: ga je bij uitzondering eens voor de platinum? :D
Day One my man! :)

Nope ga niet voor de platinum.
Ik ga zelfs eerlijk zeggen dat ik PS1 nog eens opgestart heb om crash te spelen ipv op de ps4 :D
Ik heb al serieus lopen vloeken op de ps4 versie ^^
Image

74
ShAmPi wrote:
paveman wrote:Heeft ShAmPi deze collectie al? En zo ja: ga je bij uitzondering eens voor de platinum? :D
Day One my man! :)

Nope ga niet voor de platinum.
Ik ga zelfs eerlijk zeggen dat ik PS1 nog eens opgestart heb om crash te spelen ipv op de ps4 :D
Ik heb al serieus lopen vloeken op de ps4 versie ^^
:lol:
Ik hoor her en der ook verhalen dat de PS4 versie stukken moeilijker is dan de PS1 versie, al zijn er ook weer mensen die juist andersom beweren (i.v.m. savemogelijkheden en extra checkpoints). Misschien moet ik de PS1 versie er ook nog eens bij pakken.... Ik vond de PS4 versie lekker uitdagend in ieder geval. Gisteravond heb ik Stormy Ascent Time Trial op goud gehaald en daarmee de 100%. Op naar Crash 2 dus!
Image