Re: Het afdwaaltopic

636
Wat niet weet niet deert ;)
Anyway ik ben in dat opzicht volgens sommigen een egoist. Omdat ik mijn tijd voor mij en mijn madam wil houden. Ik wil kunnen weggaan zonder problemen. Ik wil op reis kunnen gaan wanneer en waar ik wil. Etc...
Is dit egoistisch? Volgens mij niet. Is gewoon mijn manier van leven.
Ik heb niets tegen kinderen natuurlijk. Zo heb ik 2.5 petekindjes. Ja ook een halveken want mijn vriendin is meter van dat kindje dus ben ik sowieso ook toch wa peter he.
Maar zelf hoef ik er geen. Om mijn oude dag secure te stellen zoals velen zeggen?
Wel DAT vindek dan pas egoistisch.
Image

Re: Het afdwaaltopic

637
Ik vind dat ingaan op een kinderwens niet gebaseerd moet zijn op wat de maatschappij van je verwacht, maar dat het iets moet zijn waar je jezelf goed bij voelt. Er is niemand op deze aardkloot die er wat aan heeft als mensen om die reden kinderen krijgen. Want laten we eerlijk zijn: het is verrekte zwaar en wat ShAmPi terecht aangeeft, je leven is zeker niet voorbij eens je kinderen hebt, maar je zult er wel absoluut rekening mee moeten houden en soms voor de kinderen i.p.v. voor je zelf moeten kiezen. Als je dan niet ervaart dat je er van de kinderen zoveel voor terug krijgt (omdat je er simpelweg niets mee hebt) ga je er binnen de kortste keren aan onderdoor.
Ik kan je/jullie keuze hierin dan ook alleen maar aanmoedigen. En mocht je er ooit op terug komen, omdat je er wel aan toe bent: ook prima. Maar wees je in ieder geval bewust van de offers die ze je kosten en weet dat je bereid bent die te leveren! Er zijn al genoeg verknipte mensen op deze wereld: we hoeven er niet nog extra te creëren.

Dat gezegd hebbende lijkt het mij wel weer ontzettend eenzaam als je oud wordt zonder kinderen (nogmaals: niet dat dit een reden zou mogen zijn). Ik heb het gezien dat mijn oom aan het eind van het leven van zijn werkgever als enige - naast de vrouw van de beste man - aan zijn sterfbed zat. Ik moet zeggen dat ik best wel even medelijden om zijn eenzaamheid heb gehad. Al ken ik ook weer genoeg mensen die ondanks hun (klein)kinderen net zo goed ontzettend eenzaam waren/zijn.
Maar goed: ik begrijp dat dit ook weer geredeneerd is vanuit mijn positie en ik heb altijd al wel wat met kinderen gehad. Dus misschien is het ook wel iets wat niet binnen mijn denkbeeld past en wat daardoor ook lastiger te bevatten is.

Ik heb in ieder geval respect (of probeer dat toch te hebben) voor mensen die bewust kinderloos blijven en begrijp het al helemaal niet waarom anderen die keuze nou zo nodig in twijfel moeten nemen. Laat mensen lekker voor zichzelf bepalen....
En egoïstisch vind ik het zeker niet: ik vind het veel egoïstischer als mensen voor een goed zelfbeeld een kind krijgen en hier vervolgens niet goed voor zorgen, omdat ze eigenlijk niets met kinderen hebben....

Mensen die abortus plegen, omdat ze dan net voor hun vakantie uitgerekend zijn en misschien niet op vakantie kunnen en het dus later wel opnieuw 'proberen' - dát vind ik egoïstisch
Mensen die gaan scheiden, omdat ze 'voor zichzelf moeten kiezen' - no offence, maar daar gaan mijn nekharen pas van overeind staan
Mensen die bewust kinderen hebben, maar ze verwaarlozen om hun eigen belangen - dát vind ik egoïstisch

Maar hé: that's just me....
Image

Re: Het afdwaaltopic

638
Grappig dat je het zo verwoord Shampi :p Zowel ik en mijn vriendin zeggen altijd dat we momenteel te egoïstisch zijn om aan kinderen te beginnen. We zitten dus wel op dezelfde golflengte met jou.

Ik sluit niet uit dat we ooit wel een kind willen, maar op dit moment hebben we dat gevoel nog niet. Ik krijg vaak reacties met de vraag of we nog niet aan kinderen beginnen, aangezien we al bijna 9 jaar samen zijn. Vele vinden dit dan vreemd.

We zijn beide met onze job bezig en willen daarbuiten veel tijd voor mekaar hebben. Ik vind onze kat zelf als genoeg werk nu ;)
Image

Re: Het afdwaaltopic

639
gamerke1992 wrote:Grappig dat je het zo verwoord Shampi :p Zowel ik en mijn vriendin zeggen altijd dat we momenteel te egoïstisch zijn om aan kinderen te beginnen. We zitten dus wel op dezelfde golflengte met jou.

Ik sluit niet uit dat we ooit wel een kind willen, maar op dit moment hebben we dat gevoel nog niet. Ik krijg vaak reacties met de vraag of we nog niet aan kinderen beginnen, aangezien we al bijna 9 jaar samen zijn. Vele vinden dit dan vreemd.

We zijn beide met onze job bezig en willen daarbuiten veel tijd voor mekaar hebben. Ik vind onze kat zelf als genoeg werk nu ;)
Paveman heeft het al prachtig samengevat hierboven!
Egoïstisch lijkt mij ook niet het juiste woord te zijn. Je moet eerst en vooral voor kinderen kiezen. Je moet ze niet nemen omdat er druk van buitenaf komt of omdat je ineens denkt dat het moet wegens leeftijd of dergelijke. Dat zijn allemaal foute redenen om er aan te beginnen en kunnen net leiden tot bepaalde situaties.
Image

Re: Het afdwaaltopic

640
Hehe ik herken mezelf hier ook in. Discussies gehad met mijn vrouw hierover. Eerst wou zij een kindje en ik niet. Toen draaide ik, wou ik het, wou zij niet meer. Even later besloten ervoor te gaan. Juist voor we er zouden aan "beginnen" kreeg mijn vrouw terug twijfels :lol: Dus ondertussen is er besloten dat er geen kind komt. Zij heeft wel een dochter en ik ben pluspapa. Fine by me. Het egoïstische herken ik perfect.

Wel hoeft je leven niet voorbij te zijn als je kiest voor een kind. Goede communicatie tss partners is hier the key. Kiezen voor een kind betekent voor iedereen iets anders. Sommigen "geven" hun hele leven aan hun kinderen, anderen weigeren hun oude leventje op te geven, maar houden wel rekening met hun kind.

Collega op het werk heeft een 4 maanden oude baby en al 3 maanden is hij aant sukkelen ermee. ( reflux, koemellallergie, ziek, ...). Kijk, ik ben dan eerlijk en ik zeg: dit mis ik niet!

Als pluspapa heb ik niet mijn eigen zoon/dochter maar ik zal er wel steeds zijn voor mijn stiefdochter. Graag zien als je eigen kind denk ik niet dat van toepassing is hier. Maar weten dat ik mijn vrouw en haar dochter gelukkig maak door hen op mijn manier graag te zien en op mijn manier er voor hen te zijn maakt mij gelukkig. Daarvoor hoef ik niet mijn eigen kind.
Image

Re: Het afdwaaltopic

645
Kolm wrote:Dat is nog erger dan confetti om weg te krijgen :O
True

Ik kwam zo eens thuis slapen en was nog zo slim om alles af te kloppen alvorens binnen te gaan.
Kom ik boven in de logeerkamer (ik slaap aprt tijdens karnaval) doe ik mijn bondjas uit. Valt er daar zo'n 5 kilo glitters de grond op :D
Ben na 3 uur slapen dan maar weer vertrokken :D
Image