Ik heb er zelf absoluut geen zin meer in... Ik zie mezelf om eerlijk te zijn dit werk later ook nooit doen. Ik zou nog 1 volledig jaar stage moeten doen en dan heb ik mijn diploma.gamerke1992 wrote:Echt rot, ik zou zeker niet opgeven en er nog voor gaan ook al heeft het al zo veel energie gekost. Zit je tegen het einde van je opleiding? Doe je het nog graag?Mr.Wolf wrote:Ik was waar één van de gelukkigen... Terug in de clinche gelegen met mijn stagebegeleider... Op de stage zei ze zelf geen woord tegen mij en ik moest telkens maar initiatief nemen. Ze wist btw dat ik het zo moeilijk had door hetgeen ze mij hadden aangedaan op mijn vorige stage. Hier heeft ze niets rekening mee gehouden. Ik heb nooit feedback gekregen. Helemaal op het einde van het spel heeft ze mij een onvoldoende gegeven. Zowel ik als mijn trajectbegeleider van op school kwamen serieus uit de lucht gevallen. Mijn trajectbegeleider vond dat de stageplaats ongelijk had en dat ze geen oog hadden voor mijn krachten en talenten. Toen ze uiteindelijk de situatie had besproken met het opleidingshoofd, besloten ze dat ik een reflectietaak moest maken. Deze bleek achteraf heel goed te zijn. Gisteren was er een bijeenkomst met het team dat ging bespreken of ik door mocht of niet. 2 van de 4 leerkrachten hadden mij in de les en waren zeer positief. Het opleidingshoofd keek enkel naar de onvoldoendes en besloot mij niet door te laten...
Mijn trajectbegeleider heeft mij nu aangeraden naar de ombudsdienst te stappen, want dit is niet eerlijk allemaal. Ik weet zelf niet meer wat ik moet doen, aangezien ik het allemaal beu ben!
Ik begeleid zelf heel vaak studenten en nieuwe collega's door mijn mentor rol op het werk en ik vind het zo belangrijk om voldoende feedback te geven en iedereen kansen te geven om hier iets mee te doen. Ik heb ook al studenten moeten buizen, maar dan vielen zo nooit uit de lucht.
Moeten ze tussentijds geen fiches invullen met feedback, werkpunten,...? Want als deze voldoende goed zijn, kunnen ze je op het einde niet buizen.
Er waren wel werkpunten aanwezig. Ik heb in sommige echt wel veel werk gestopt. Een aantal vond ik heel moeilijk om mee aan de slag te gaan zoals een inbreng hebben in teamvergaderingen. Hier heeft ze mij nooit tips voor gegeven ofzo. Pas enkel op de eindevaluatie heeft ze me verteld wat er allemaal slecht was.
Een maand geleden heeft ze zelfs gezegd tegen mij dat ze geen maatschappelijk assistent in mij zag. Toen ik vroeg om tips zei ze dat ze dit niet kon geven. Je hebt dit of je hebt dit niet... Als je zo'n woorden gebruikt, weet ik ook genoeg hoor!