Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1172
NTGSruler wrote:Metal Gear Solid V Ground Zeroes. Na 3 jaar en 10 maanden eindelijk op 100% gezet. Unlocked en Information heb ik nog een dag en een half voor nodig gehad. De game/demo is wel fantastisch. Gameplay is zo smooth. Blij om deze game te kunnen vervolledigen kwa trophies.
Ik was niet blij dat ze het apart uitgebracht hebben en er nog redelijk veel voor vroegen, maar 't was wel een heel goede kennismaking met de nieuwe MGS.
En nu op naar de platinum voor de hoofdgame ;)

1173
met0t0 wrote:
NTGSruler wrote:Metal Gear Solid V Ground Zeroes. Na 3 jaar en 10 maanden eindelijk op 100% gezet. Unlocked en Information heb ik nog een dag en een half voor nodig gehad. De game/demo is wel fantastisch. Gameplay is zo smooth. Blij om deze game te kunnen vervolledigen kwa trophies.
Ik was niet blij dat ze het apart uitgebracht hebben en er nog redelijk veel voor vroegen, maar 't was wel een heel goede kennismaking met de nieuwe MGS.
En nu op naar de platinum voor de hoofdgame ;)
Die staat op mijn lijstje als volgende platinum. Als gerechtvaardigd trophy hunter moet er een MGS platinum in je lijst staan :lol: Dit en het feit dat het opnieuw een game is waar je honderden uren kan aan spenderen. Destijds de game op release gekocht en begonnen maar nooit uitgespeeld. Waarom weet ik eigenlijk niet :? Mss dat er andere games uitkwamen nog op dat moment. Ben alleen aant twijfelen als ik volledig opnieuw begin of verder doe waar ik was gestopt. Ik was best wel ver geraakt in de main story. Kwestie van de game terug deftig op te pakken en mee te zijn met het verhaal.

Alleen moet je nu blijkbaar altijd online zijn om deftige resources te verkrijgen. Konami heeft dit blijkbaar erdoor geduwd om microtransacties te stimuleren :( Nu nog eens de tijd vinden om er deftig te kunnen mee voortdoen.
Image

1175
Dishonored 2 8/10
Welkom terug in Dunwall City! Heel wat jaartjes na de gebeurtenissen van Dishonored, zit Emily op de troon. Alles verloopt best vlotjes. Emily wordt ondertussen ook door Corvo getraind in de vechtkunst en stealth. Op de nationale herdenkingsdag van de overleden moeder van Emily, staat daar plots Emily's tante. En ze brengt cadeautjes mee: een handvol mechanische moordmachines, een delegatie soldaten en natuurlijk nog de overname van de troon. Hierdoor wordt Emily gedwongen om naar antwoorden te gaan zoeken in het uiterste van haar koninkrijk terwijl de niet zo lieve tante op de troon zit.
Al vanaf het begin kun je de keuze maken tussen Emily of Corvo als speelbaar personage. Ik heb Emily gekozen omdat dit beter aanvoelde in het verhaal. Elk personage heeft ook zijn eigen krachten. Bij Corvo waren dit eerder de vertrouwde abilities zoals het veranderen in ratten, terwijl Emily bv. in een schaduwmonster kan veranderen.
Qua verhaal was het gene vette vond ik. Het was zeer basic. Waar je bv. bij het eerste spel nog een mooie plottwist had, zat hier redelijk weinig in.
De gameplay was net zoals het vorige spel weer heel vlotjes. Je hebt weer de keuze of je mensen vermoord, of dat je iedereen laat leven. Op deze manier heb je weer vele mogelijkheden om tot je doel te geraken.
Hierdoor vond ik het spel iets minder als de voorganger, maar als je fan was van het eerste spel, kun je deze moeilijk laten liggen. Zeker voor de prijs waarvoor je hem soms kunt krijgen.
Image

1177
Marvel's Spider-Man 9.5/10
Het ps4 spel waar ik dit jaar het meeste naar uitkeek, en wat voor een game dan nog wel... Het gaat in deze game over een spider-man die al heel wat jaren ervaring heeft in het superheld zijn. Je krijgt met andere woorden geen heel origins verhaal voorgeschoteld van Peter die gebeten wordt door een spin of zijn eigen equipment gaat maken. Peter Parker is hier dus dan ook al afgestudeerd en werkt al als laboratoriumhulpje. Wanneer de hele stad achter de goeie, ouwe Fisk zit, is Spder-Man er als de eerste bij. Dit dient dus eigenlijk als tutorial (geen spoilers dus). Na deze interventie waarschuwt Fisk ons nog dat we niet weten wat ons nog te wachten gaat staan. En hierbij wil het laten qua verhaal, want het is zeer vermakelijk.
De gameplay was supervlot en vermakelijk! Je slingert van hier naar daar, duikt van de empire state building af, achtervolgt auto's die gestolen zijn,... New York is altijd vol leven. Dit webslingeren voelt dus ook nooit saai aan. De combat valt een beetje te vergelijken met die van de Batman Arkham reeks, al vond ik deze wel moeilijker. Bij Batman vlieg je van de ene naar de andere slechterik, terwijl je hier wel redelijk in de buurt moet staan van de vijanden. Toch zijn de combo's die je hier kunt maken prachtig.
Het spel ziet er ook prachtig uit! Dit is misschien wel 1 van de mooiste games die ik ooit heb gezien. Er zit gewoon zoveel detail in verwerkt. Je kunt bv. een wolkenkrabber opklimmen en ondertussen bij de mensen binnengluren. Of je kunt de inwoners van New York een high five geven. Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die het wel maken. Je komt ondertussen ook heel wat bekende figuren tegen zoals MJ en aunt May.
Toch zijn er enkele kleine nadelen. Het eerste zijn de valstrikken waar openworld games regelmatig intrappen. Het goeie is wel dat de collectibles, sidequest zich pas geleidelijk aan beginnen te tonen. Je krijgt dus niet direct een hele overvloed van pictogrammen op het scherm die je kunt verzamelen. Het jammere is dan wel de grote hoeveelheid stomme dingen die je soms moet doen zoals het uitschakelen van heel wat criminele mensen.
Het laatste nadeel vond ik van het verhaal
[+] spiderman
Vanaf chapter 3 wanneer de Sinister Six vrijlopen in de stad, gaat het nogal snel. Ze zijn pas vrij uit de gevangenis en je vecht al direct tegen Vulture en Electro

Over het algemeen heb ik erg hard genoten van deze game! Ik hoop echt dat ze het marvel universum gaan uitbreiden op playstation!
Image

1179
met0t0 wrote:^ Leuke beschrijving van uw indrukken :)
Ik had niet verwacht dat de game zo goed zou uitdraaien, al is het natuurlijk wel mooi meegenomen, alweer een exclusieve klassieker erbij :)
Haha, thanks ;) Ik had er ook wel wat schrik voor dat ik misschien te hoge verwachtingen had... Maar het is wel een fantastische game geworden :p
Image

1180
Mr.Wolf wrote:
Ik had niet verwacht dat de game zo goed zou uitdraaien, al is het natuurlijk wel mooi meegenomen, alweer een exclusieve klassieker erbij :)
Haha, thanks ;) Ik had er ook wel wat schrik voor dat ik misschien te hoge verwachtingen had... Maar het is wel een fantastische game geworden :p
Ik vond het ook een super goeie game. Ik ben meteen voor de platinum gegaan en dat wil meestal zeggen dat ik er geen genoeg van krijg.
Image

1181
gamerke1992 wrote:
Mr.Wolf wrote:
Ik vond het ook een super goeie game. Ik ben meteen voor de platinum gegaan en dat wil meestal zeggen dat ik er geen genoeg van krijg.
Het platinum spelen voelde voor mij ook nie echt aan als een last ofzo. Geen ongelofelijke grind voor iets en collectables vallen ook goe mee. Van ieder soort zijn er nie overdreven veel. Sjust die alerts staken mij wa tegen op den duur.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

1182
fsterchele23 wrote:
gamerke1992 wrote:
Mr.Wolf wrote:
Het platinum spelen voelde voor mij ook nie echt aan als een last ofzo. Geen ongelofelijke grind voor iets en collectables vallen ook goe mee. Van ieder soort zijn er nie overdreven veel. Sjust die alerts staken mij wa tegen op den duur.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Dat vond ik nu ook wel :p Uiteindelijk waren er een stuk of vier soorten van die alerts, waarvan je er dan telkens 5 moest doen
Image