RoyVdW wrote:Jullie zijn hardcore gamers. Vraag me altijd af hoe je 500 GB volkrijgt. Als je een game hebt uitgespeeld dan verwijder ik die. Snap ook niet goed hoe je die externe schijf gebruikt? In de USB steken en kopiëren lijkt me, maar dat is toch anders dan het XMB menu? Doe zoiets nooit dus ben een leek erin ;p
Ik verwijder ook games die ik heb uitgespeeld, maar alleen als er geen DLC meer voor uitkomt. Daarnaast heb ik een paar games die ik standaard geïnstalleerd laat staan voor als een vriend van me langskomt (games die in co op te spelen zijn). En net als ShAmPi installeer ik games als ik ze aankoop. Als ik dan ergens zin in heb na het uitspelen van een game, hoef ik dan niet een hele tijd te wachten op updates c.q. de game die geïnstalleerd moet(en) worden. Kwestie van gelijk door willen kunnen.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat sommige games 50-100GB nodig hebben voor de installatie, dan staat 1TB al best snel vol, laat staan 500GB...
Ik heb standaard een 30-40 games wel geïnstalleerd staan op m'n 'hoofd' PS4.
Die externe schijf gebruiken stelt niet veel voor. Zoals kolm al noemde is dat een kwestie van in de USB steken, de PS4 de schijf laten formatteren voor gebruik en klaar. Er is een aparte optie in het Settings menu voor gebruik van externe schijf. De op de schijf geïnstalleerde games komen gewoon in het XMB menu te staan, net als bestanden die op de interne schijf staan. Ik merk overigens zelf geen verschil in snelheid tussen een op interne/externe schijf geïnstalleerde game. Vaak weet ik niet eens waar die op geïnstalleerd staat.