Re: PlayStation 4

482
Jullie zijn hardcore gamers. Vraag me altijd af hoe je 500 GB volkrijgt. Als je een game hebt uitgespeeld dan verwijder ik die. Snap ook niet goed hoe je die externe schijf gebruikt? In de USB steken en kopiëren lijkt me, maar dat is toch anders dan het XMB menu? Doe zoiets nooit dus ben een leek erin ;p

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 4

483
RoyVdW wrote:Jullie zijn hardcore gamers. Vraag me altijd af hoe je 500 GB volkrijgt. Als je een game hebt uitgespeeld dan verwijder ik die. Snap ook niet goed hoe je die externe schijf gebruikt? In de USB steken en kopiëren lijkt me, maar dat is toch anders dan het XMB menu? Doe zoiets nooit dus ben een leek erin ;p

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Ik verwijder mijn games ook eenmaal ze uitgespeeld zijn.
Maar ik installeer wel al mijn games onmiddelijk na aankoop :p

Zo had ik bvb RDR2 al installed toen ik nog volop bezig was met AC
En ook staan er enkele downloadgames op die ik sporadisch eens speel.

Mijn 500GB was dus rap naar 2TB

Ook vooral omdat ik de hardware toch gratis heb om te upgraden.
Image

Re: PlayStation 4

484
Ik denk omdat een interne altijd sneller zal zijn, verwacht ik (de USB - zelfs 3.0 - zal altijd minder snel zijn, toch?), je zit niet met iets dat aan de buitenkant via een kabel verbonden is (zo zat er deze week bij mij even een verbindingsprobleempje met de externe, waardoor ik voor korte tijd mijn extern geïnstalleerde games kwijt was), visueel/esthetisch is het mooier, je zit niet met 2 verschillende opslaglocaties, en zo zullen er nog wel wat redenen te bedenken zijn.

Ah. Zie nu pas ShAmPi z'n reactie: gebruik van USB poorten is dus ook nog een mogelijke reden :D
Image

Re: PlayStation 4

485
RoyVdW wrote:Jullie zijn hardcore gamers. Vraag me altijd af hoe je 500 GB volkrijgt. Als je een game hebt uitgespeeld dan verwijder ik die. Snap ook niet goed hoe je die externe schijf gebruikt? In de USB steken en kopiëren lijkt me, maar dat is toch anders dan het XMB menu? Doe zoiets nooit dus ben een leek erin ;p
Ik verwijder ook games die ik heb uitgespeeld, maar alleen als er geen DLC meer voor uitkomt. Daarnaast heb ik een paar games die ik standaard geïnstalleerd laat staan voor als een vriend van me langskomt (games die in co op te spelen zijn). En net als ShAmPi installeer ik games als ik ze aankoop. Als ik dan ergens zin in heb na het uitspelen van een game, hoef ik dan niet een hele tijd te wachten op updates c.q. de game die geïnstalleerd moet(en) worden. Kwestie van gelijk door willen kunnen.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat sommige games 50-100GB nodig hebben voor de installatie, dan staat 1TB al best snel vol, laat staan 500GB...
Ik heb standaard een 30-40 games wel geïnstalleerd staan op m'n 'hoofd' PS4.

Die externe schijf gebruiken stelt niet veel voor. Zoals kolm al noemde is dat een kwestie van in de USB steken, de PS4 de schijf laten formatteren voor gebruik en klaar. Er is een aparte optie in het Settings menu voor gebruik van externe schijf. De op de schijf geïnstalleerde games komen gewoon in het XMB menu te staan, net als bestanden die op de interne schijf staan. Ik merk overigens zelf geen verschil in snelheid tussen een op interne/externe schijf geïnstalleerde game. Vaak weet ik niet eens waar die op geïnstalleerd staat.
Image

Re: PlayStation 4

488
Heb nooit echt het nut van een externe schijf begrepen. Ik ben iemand die niet teveel games door elkaar speelt. Probeer de games waarmee ik bezig ben eerst uit te spelen. Digitaal aangekochte games en PS Plus games staan in je bibliotheek, dus no need om die op te slaan op een harde schijf. Het enigste voordeel wat ik zie in een externe harde schijf en wat ik volledig begrijp, is dat je niet steeds games opnieuw moet downloaden. Maar ook daar vind ik het weer een flauwe reden aangezien de meeste onder ons hier geen datalimiet meer hebben bij hun internetprovider. Wat schiet er over kwa voordeel? Je kan sneller overschakelen op andere games.
Image

Re: PlayStation 4

489
NTGSruler wrote:Heb nooit echt het nut van een externe schijf begrepen. Ik ben iemand die niet teveel games door elkaar speelt. Probeer de games waarmee ik bezig ben eerst uit te spelen. Digitaal aangekochte games en PS Plus games staan in je bibliotheek, dus no need om die op te slaan op een harde schijf. Het enigste voordeel wat ik zie in een externe harde schijf en wat ik volledig begrijp, is dat je niet steeds games opnieuw moet downloaden. Maar ook daar vind ik het weer een flauwe reden aangezien de meeste onder ons hier geen datalimiet meer hebben bij hun internetprovider. Wat schiet er over kwa voordeel? Je kan sneller overschakelen op andere games.
Het is inderdaad maar een heel klein voordeel, maar ik heb het niet zo op de bibliotheek (ik heb, vind ik, teveel games om daar snel iets uit te kunnen halen) en heb simpelweg geen zin om een half uur, of soms langer, te wachten tot ik met een game kan beginnen. En ja; ik had vanaf de zaak ook nog wat oude back-up schijven liggen van 1TB die niet meer gebruikt werden, dus tja... waarom dan ook niet he? ;)
Datalimiet hebben wij hier gelukkig eigenlijk nooit echt last van gehad :relief:
Image

Re: PlayStation 4

490
Hehe dan zou het zonde zijn dat je het niet doet Paveman :lol:

Ik heb er wel nog eens voor gekeken voor een externe harde schijf. Maar ik kon mezelf er niet toe brengen het geld op te hoesten er voor. Er is voorlopig toch nog geen gemis :cool:
Image
cron