Beide fietsen zijn wel duur voor een beginner. Mijn eerste op die foto kostte €1200. Ben ook direct in clubverband gaan fietsen en doe het wekelijks 2-3 keer. Heb ook Elite losse rollen gekocht voor thuis alleen als het slecht weer is bv. of op een avond een uurtje te doen als ik tijd heb.
Specialized is een topmerk en idd wat duurder. Die S-Works van mij is de officiele van Omega Pharma van 2013. Tom Boonen dus
Prijskaartje is een beetje belachelijk duur maar het moet echt uw passie zijn.
We zitten dus bij Shimano. Ik heb ook Ultegra op beiden fietsen en ze zijn manueel geschakeld. Een Dura-Ace of automatisch geschakeld is te duur in verhouding. Dat verschil zullen wij niet merken. Heb wel Dura-Ace C50 clinchers wielen zoals de ploeg Sky (Froome). Een Venge is voor jouw idd overdreven want dan kan je al beter hoge velgen erbij nemen en dat heeft pas effect vanaf 35-40 per uur dus niet voor beginners. Zelfs met een 105 groep ben jij al goed af, zo ben ik ook gestart. Ieder jaar krijgen die groepen een upgrade.
Tarmac is natuurlijk een aerodynamischer model en als beide fietsen even duur zijn zou ik die nemen. Is de goedkope broer van Venge om het zo te zeggen. Ik veronderstel dat die aluminium is adhv de prijs. Goed genoeg om te beginnen want full carbon zoals ik heb is een pak duurder.
Zou voorstellen om de fiets zelf samen te stellen en een 105 groep te laten monteren dat schilt al veel in prijs en jij gaat geen verschil merken. Zou later de groep laten aanpassen als je al een tijdje rijd en beter wordt dan merk je dat verschil. (Schakelen in sprint of tijdens optrekken, reactievermogen en remafstand)
Welk verzet ga je nemen? Voor jou moet een 10 speed (casette) volstaan en een verzet van 50-12 dus dat is het aantal tanden van je grote plaat en kleinste wieltje. Een compact model zou ik voor hier nemen. Een triple maken ze niet meer, enkel als je er specifiek naar vraagt voor als je veel in de bergen gaat rijden natuurlijk en je moeilijkheden hebt zodat je kleiner kan trappen.
Ik kan er pas een mening over geven als ik weet wat alle specs zijn. Een standaard afbeelding zegt niet veel.
Dus dit is die ene Allez Expert is dan deze?:
http://www.specialized.com/be/nl/bikes/ ... pert#specs
Welke Tarmac model bedoel je dan?
Welke maat je gaat nemen is ook heel belangrijk. Ze zullen u ter plekke wel meten neem ik aan. Ik neem altijd 1 maat kleiner dan normaal dat zit steviger en compacter is handig in bochten bv. Profs hebben ook een maat kleiner maar dat is hoofdzakelijk voor het gewicht op dat topniveau, voor ons is dat niet belangrijk.