Re: Pronken met je Platinums

2807
RoyVdW wrote:Wow goed gespeeld de smaak ferm te pakken Sterchele proficiat
Image
Image

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Heb ik de smaak in gamen ooit verloren??

Ghost recon was zo goed als klaar. Laatste trophy halen heeft mij 5 minuten gekost en dat was laadschermen xd, South Park had ik ook altijd klaar staan, ongeveer een halfuurke mee bezig geweest voor laatste trophy en ice age vond ik heel fun om spelen en ik bleef maar spelen enzo in 2 dagen uitgespeeld.

Plat 101 lego dc villains
Image

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

2808
Alle platinummers van harte gefeliciteerd. :flow:

Met name fsterchele, je was al goed bezig in de afgelopen periode maar je zet er nu wel echt vaart achter zo te zien! Moest je de trein nog halen? :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

2809
Sora_Lizard wrote:Alle platinummers van harte gefeliciteerd. :flow:

Met name fsterchele, je was al goed bezig in de afgelopen periode maar je zet er nu wel echt vaart achter zo te zien! Moest je de trein nog halen? :D
Den trein van cyberpunk moet ik halen in april en ik moet nog heel wat andere treinen zien te halen tegen dan
Image

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

2811
Marty wrote:Platinum 269: Star Wars Jedi: Fallen Order
Image
Hij is dus niet zo lastig omdat er geen trophies gerelateerd aan de moeilijkheidsgraad zijn. Maar valt het wat mee met dingen verzamelen en terugkeren naar vorige locaties? Of zijn de collectibles ook echt interessant?

2812
@met0t0
Alles is op 1 planeet na (heeft geen collectibles) weer te bezoeken. Het navigeren van de map kan wel eens lastig zijn. Laatste trophy die ik moest was om alle plantjes volledig te laten groeien. Een paar had ik op het eind pas gevonden dus toen moest ik nog even nutteloos rond rennen en vijanden verslaan om ze te laten groeien.

Collectibles deed me niet zoveel. Als je ze oppakt wordt het opgelezen en heb het eigenlijk daarna niet meer verder bekeken
Image

2813
Kolm wrote:
Image

Platinum #223: Ratchet & Clank: Into the Nexus
Raad je Ratchet and Clank aan om te platinum? Heb die nog staan van PS+ maar er zat een vervelende trophy in om met bepaald wapen elke vijand in de game te doden of zoiets.. Ben niet thuis in de R&C franchise eerlijk gezegd..
Image

2814
NTGSruler wrote:
Kolm wrote:
Image

Platinum #223: Ratchet & Clank: Into the Nexus
Raad je Ratchet and Clank aan om te platinum? Heb die nog staan van PS+ maar er zat een vervelende trophy in om met bepaald wapen elke vijand in de game te doden of zoiets.. Ben niet thuis in de R&C franchise eerlijk gezegd..
Zeker een aanrader zoals elke R&C. Heb ze allemaal buiten A4O omdat die coop me niet aansprak. Niet moeilijk of lang. Dat wapen die discobol was in de laatste niet in deze denk ik. Kijk anders eens op Profiles voor de lijst he.

Image

2818
NTGSruler wrote:Ik bedoelde dat deze trophy (Death by disco) in Ratchet and Clank zit in de PS4 versie. Blijkbaar is die voor sommigen wat lastig omdat je niet precies weet als je nu alle vijanden hebt gehad of niet met de groovitron. Da's eigenlijk alles wat ik wil zeggen.
Ja klopt. Had het fout geïnterpreteerd dacht dat je over de PS3 titel bezig was. Kan me niet herinneren dat er een R&C bij PS+ heeft gezeten. Maar natuurlijk een dikke aanrader die ene trophy moet je gwn in je achterhoofd houden.

Image

2819
NTGSruler wrote:Raad je Ratchet and Clank aan om te platinum? Heb die nog staan van PS+ maar er zat een vervelende trophy in om met bepaald wapen elke vijand in de game te doden of zoiets.. Ben niet thuis in de R&C franchise eerlijk gezegd..
Platinum is vrij makkelijk.

Dat wapen is de nightmare scare box ofzoiets en dat wapen maakt de hele game eigenlijk supersimpel. Het is een decoy bom die na het gooien eerst alle vijanden om hem heen even aan het schrikken brengt. Vervolgens gaan de vijanden die decoy aanvallen ipv jou en eens hij wat sterker wordt gaat die decoy zelf ook terugschieten op vijanden. Combineer dat met Mr Zurkon (een schietend robotje dat met je meevliegt) en je hoeft bijna niks meer te doen. De scarebox is volgens mij het tweede wapen dat je kan kopen in de game. Ik heb in het begin van de game al mijn bouten (=geld) opgespaard zodat ik dit wapen kon kopen zodra het beschikbaar was. Vervolgens ben ik elk gevecht begonnen door eerst zo'n bom te gooien. Tijdens het gevecht met de endboss kreeg ik dan de trophy. Daar viel het me op dat ik bij de eerste bom de trophy niet kreeg, maar bij de tweede wel. Oorzaak was dat ik de eerste gegooid had terwijl de boss te ver weg was waardoor hij er niet van schrok en de tweede keer schrok hij wel en kreeg ik de trophy. Dus de vijanden moeten er echt even van schrikken en niet gewoon door beschoten worden ofzo.

Zelf heb ik ongeveer 3 playthroughs gedaan, maar dat was omdat ik niet op legend durfde te starten. Ik heb deze volgorde gedaan: easy > challenge mode legend > challenge mode easy (enkel de boss niet gedaan). Achteraf bekeken had starten op legend prima mogelijk geweest, enkel de boss fight is wat vervelend en een kwestie van de goede wapens op voorhand te levellen. Op legend in challenge mode krijg je te weinig geld voor alles te kopen. Wapens levellen doe je door ze te gebruiken en best is om zoveel mogelijk te spelen met wapens die niet max level zijn om op het einde de grind te beperken. Tijdens je challenge playthrough kan je op de laatste planeet makkelijk geld verdienen door een bepaald wapen te upgraden zodat het cadeau's geeft waar extra geld inzit. Je kan daar ook makkelijk je wapens levellen (behalve het uberwapen: ryno, die moet je op de endboss doen op zelfde manier) door de sub bosses aan te vallen maar niet te killen. Op een of andere manier geven die extra veel xp voor je wapen, maar eens dood komen ze niet terug...

TL;DR: Het is makkelijk en met een paar trukjes zijn de grinds erg te beperken.

Edit: Ik praat over Ratchet and Clank into the Nexus :p

Disco bal is zelfde idee als scarebox, maar dan gaan ze dansen ipv schrikken. En als je geld spaart zodat je deze direct kan kopen als hij beschikbaar is en vervolgens elk gevecht hiermee start, hoef je maar weinig te backtracken.
Image

2820
Tsjonge Kolm altijd met je overdreven gedetailleerde uitleg dat is heel goed Zeker als je het aan iemand uitlegt die een leek is. Kon mij dat zelfs niet meer herinneren die scarebox is al 6 jaar geleden dat ik deze heb geplat ik kijk al opnieuw uit naar een nieuwe game

Image