Re: Het auto topic

181
Dank je wel. :cool:

Autotests in de week- / maandbladen vertrouw ik niet altijd temeer daar die testfanaten vaak op dingen letten die een normale bestuurder niet belangrijk vindt.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het auto topic

183
Bedankt voor de ervaring al te delen!
Nou Paveman, begrijp mij niet verkeerd! Het is een prachtige auto! Maar voor dat geld vind ik, hadden ze de velgen toch een andere look kunnen geven. Het feit dat het vooraan wat te plastiekerig oogt voor jezelf, zegt genoeg. Het zal allemaal wel kaderen in het optimaliseren van de autonomie en de belasting van de batterij.

De iX3 is inderdaad ook niet helemaal mijn smaak. Ik hoop dat de verschillende merken hier nog van terug komen om zo'n types velgen te monteren. Maar goed, mensen die zich hedendaags zo'n voertuigen kunnen permitteren, onderscheiden zich graag van de massa. Begrijpbaar.
Image

Re: Het auto topic

184
Voor de duidelijkheid; ik voelde me zeker niet aangevallen, hoor ruler! Ik vind het juist mooi dat je eerlijk zegt wat je vindt ;)

En ik had zelf dus ook mijn twijfels over velgen. Had ik een keus gehad, had ik waarschijnlijk ook wat anders gekozen, al vind ik ze in het echt dus minder storend dan op foto's.

De plastic ogende voorkant vind ik wel wat jammer inderdaad. Al zal dat inderdaad te maken hebben met optimalisatie, bescherming van etc. te maken hebben. Vandaar ook dat het misschien lastig wordt om daar wat aan te doen. Mensen die m zien rijden vallen er duidelijk genoeg niet over (heb nog meer mensen die omkijken dan met de S5....), maar het gaat erom wat ik zelf vind natuurlijk :evil:

Ik weet overigens niet hoe het in BE zit, maar hier in NL is 90% van de rijders van elektrische voortuigen vooral gemotiveerd door een fiscaal voordeel, meer nog dan iets wel/niet kunnen permitteren (wel v.w.b. wélk merk/type natuurlijk) ;)
Image

Re: Het auto topic

186
Hier geldt dat het fiscale voordeel minimaal 60 maanden (oftewel 5 jaar) duurt. Hier veranderen de regels ook per 1-1-2020, maar vanwege voorgaande maakt dat voor ons dus geen verschil (normaliter rijd ik niet langer dan 5 jaar dezelfde auto... ;)).
Image

Re: Het auto topic

187
Ondertussen staat ie alweer in de werkplaats van de dealer... :silly:
Er is iets mis gegaan bij het opladen blijkbaar, waardoor de 12 volt accu (zelfde accu als in conventionele auto's) het begeven had. Deze wordt gebruikt om de auto te openen/sluiten en te starten, dus was er daardoor weinig met de auto aan te vangen viel... Ze hebben in principe het probleem al opgelost, maar wilden nog even zien wat er precies gebeurt met opladen, om er zeker van te zijn dat er geen andere problemen zijn.
Gelukkig hebben we de A6 nog niet verkocht, dus konden we die nog gebruiken. Valt wel gelijk op dat de e-tron inderdaad stukken beter nog rijdt. Veel soepeler/fijner. Het hoog in de auto zitten en over verkeer heen kijken (maar sowieso iets minder onderuit zitten door het model van de auto) is toch ook wel heel erg prettig, zo blijkt.
Image

Re: Het auto topic

188
Hmm, dus naast een elektrische auto moet je eigenlijk nog een tweede hebben vanwege mogelijke kinderziektes? Net als vroeger als je een Engelse auto kocht, een Jaguar bijvoorbeeld of een Rover, dan moest je er twee kopen, een voor de garage en een om in te rijden. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het auto topic

189
Sora_Lizard wrote:Hmm, dus naast een elektrische auto moet je eigenlijk nog een tweede hebben vanwege mogelijke kinderziektes? Net als vroeger als je een Engelse auto kocht, een Jaguar bijvoorbeeld of een Rover, dan moest je er twee kopen, een voor de garage en een om in te rijden. :D
of een Citroën...

Re: Het auto topic

191
Uiteraard! Zelfs garantie dat er eerste 6 jaar geen onderhoud op zit, dus valt in alle gevallen onder de garantie. Vandaag de wagen weer opgehaald. Het blijkt dat de auto niet goed communiceert met de laadpaal die wij hebben, wat maakt dat de auto in een of ander proces blijft hangen en daarmee de accu leeg trekt. Ze gaan werken aan een update op de auto om het recht te zetten. Betekent alleen wel dat we dan tijdelijk onze laadpaal niet zouden kunnen gebruiken. Ondertussen ga ik zelf natuurlijk ook kijken of het niet toch anders in te vullen valt...
Last edited by paveman on 30 Dec 2019 22:55, edited 1 time in total.
Image

Re: Het auto topic

193
Klopt. Is zeker frustrerend. Maar aan de andere kant misschien ook wel logisch: het komt er simpelweg op neer dat ze niet met elke laadpaal tests hebben uitgevoerd, wat ergens ook wel te verwachten valt (de aanbieders van laadpalen zijn echt als paddenstoelen uit de grond gerezen). Wat mij vooral bevreemdt is dat er met iets zo simpel als doorgeven van elektriciteit (zo ingewikkeld is het nou ook weer niet), toch nog wat mis kan gaan.
Maar zoals ik al zei: ik zal morgen zelf ook nog wat tests doen en zien of ik het niet alsnog kan omzeilen ;)

Oh, en ik ga er natuurlijk voor zorgen dat als ik onverhoopt toch meer kosten maak (door bij FastNed op te moeten laden i.p.v. thuis bijvoorbeeld), dat ik dat gecompenseerd krijg... want dat hoort zéker bij de service van een A-merk vind ik (en dat zullen ze snel genoeg met me eens zijn, gezien de ervaring die ik met ze heb).
Image

Re: Het auto topic

195
Net nu het gaat vriezen werkt de verwarming niet meer van mijn auto. Alles lijkt normaal, maar er komt gewoon geen lucht uit. Ook niet als ik airco op zet.

Dat beloofd als ik in de ochtend dringend naar een klant moet en mijn ruit niet krijg ontvroren of dat het aangedampt blijft.
Image
cron