Re: PlayStation VR

181
Ik ben bang dat bovenstaand idee niet erg realistisch is. €5 tot €10 meerkosten aan hardware en ontwikkeling voor de PS5 zelf gaan hier minimaal €100 meer zijn voor ELKE klant, of die nu wel of niet met een VR aan de slag gaat. Ik denk zelfs dat een hogere prijs Sony 5% of meer aan marktaandeel gaat kosten. Dat gaan ze dus niet doen.
Overigens vind ik die 'kabelkermis' wel heel erg meevallen. We hebben er ook een in huis dus ik weet wat het is.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation VR

183
billie91 wrote:Nou ik vond het wel een gedoe om het geheel aan te sluiten. Teveel kabels, maar dat is mijn mening. Het kan echt veel simpeler.
Ik ben het met je eens dat het simpeler moet kunnen. Het is overigens een eenmalige installatie waarbij bij ons alle kabels achter de tv zijn verdwenen en de aansluitingen naar de bril zelf onder de tv bereikbaar zijn. Dus de 2 kabels van de bril inprikken en klaar.

Draadloos zou natuurlijk het mooiste zijn maar bedenk ik me, de stroomvoorziening van de bril zelf gaat natuurlijk ook via de kabels. Nu weet ik niet hoe groot het stroomverbruik is want dan zou de bril, net als een headset, van een accu moeten zijn voorzien. Het stroomverbruik bepaalt uiteindelijk hoe zwaar de accu wordt. Of dat nog comfortabel zou zijn op het hoofd?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation VR

184
Go ik moet eerlijk bekennen dat het ganse VR gedoe aan mij voorbij gaat. Ik heb ook totaal geen behoefte dit uit te proberen. Ook de Move destijds en de PlayStation camera zeiden mij niets. Wat met 3D in de tijd? Dat ging het ding zijn in de toekomst. Is zėėr snel uitgedoofd.
Ik durf gerust toegeven dat ik op dat vlak conservatief ben, maar voor mij gaat er (kwam gamen) niets boven de controller op te pikken, de console te starten en languit in de zetel te kruipen. Ik zie mezelf niet met een stuk camera op mijn gezicht games spelen. Pas op, elk zijn ding natuurlijk hè. Voorlopig voor mij zou zoiets gewoon stof happen.
Image

Re: PlayStation VR

185
Ik mag derhalve aannemen dat jij een van die mensen bent die niet graag meer voor een PS betalen omdat de hard- en software voor een VR al ingebouwd is?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation VR

186
Vanwaar die vraag Sora? Ik kan moeilijk verwachten dat Sony zijn PS voor iedereen zou personaliseren. VR zegt mij niets. Ik heb dus inderdaad een stukje betaald voor iets wat ik niet gebruik. Maar ik krijg er zoveel andere dingen voor in de plaats. Prachtige vlot draaiende games, 4k functionaliteit, party chat, mogelijkheid tot aankopen digitale games, apps zoals YouTube en Spotify..
Dus ik betaal nog graag voor een nieuwe PS console.
Image

Re: PlayStation VR

187
NTGSruler wrote:Vanwaar die vraag Sora? Ik kan moeilijk verwachten dat Sony zijn PS voor iedereen zou personaliseren. VR zegt mij niets. Ik heb dus inderdaad een stukje betaald voor iets wat ik niet gebruik. Maar ik krijg er zoveel andere dingen voor in de plaats. Prachtige vlot draaiende games, 4k functionaliteit, party chat, mogelijkheid tot aankopen digitale games, apps zoals YouTube en Spotify..
Dus ik betaal nog graag voor een nieuwe PS console.
Ik denk dat je de voorgaande discussie hebt gemist. :think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation VR

189
Ik houd het ook op gamen zonder VR momenteel, al vond ik de Black Friday-deals wel interessant... Ik heb er momenteel geen behoefte aan. Motion sickness heb ik tijdens mijn testsessie met de PS VR slechts bij één game ervaren, dus het is niet dat ik daar bang van ben. DriveClub VR blijft mijn favoriet en ik vind VR het best tot z'n recht komen in racegames.
Om er nu meer voor te betalen om het al in de console te integreren? Liever niet. Ik ben vooral benieuwd hoe lang ze de huidige PS VR zullen ondersteunen, of dat er een nieuwe versie van komt bij de PS5.

Re: PlayStation VR

190
Ik heb net de playstation VR besteld. 229 euro bij dreamland voor versie 2 mega pack.

Hoe noodzakelijk zijn move controllers? Mij lijkt dit toch echt veel realistischer om te gebruiken dan een dualshock?

En why on earth zijn deze controllers zo moeilijk te vinden en duur?
Image

Re: PlayStation VR

191
Dat is sterk afhankelijk van de game. Veel games speel je met controller en de joysticks daarvan.

Concrete genie had wel de Move controllers en VR nodig voor de DLC.
Het DLC level is eigenlijk een VR tech demo en de main game is zonder VR.

En ik kan ze inderdaad ook zo snel niet vinden :O
Al kan ik bij gamemania niet beoordelen omdat het komt doordat ze dicht zijn of dat ze echt niks meer hebben.
Degene die ik heb zijn van de PS3, die werken ook prima maar zijn ook niet te vinden.
Image

Re: PlayStation VR

192
Vorige week waren ze er nog wat bij bol.com. Dan betaal je voor 2 move controllers €74,99
Kan me nog herinneren dat ze ooit ook voor €5,- verkocht werden. Tijdens het ps3 tijdperk. Was toen niet zon succes en bleven ze met hele voorraden zitten.
Maar toen de vr kwam ging de prijs ineens weer omhoog
Image

Re: PlayStation VR

193
Die set van twee die aan 74,99 gaat zijn wel de nieuwe variant ervan die zijn uitgekomen toen de VR uitkwam. Het verbaast me dat die in de normale winkels niet meer te vinden is terwijl de VR wel vrij makkelijk te vinden is.

Echt heel veel verschil zit er niet tussen geloof ik, maar als je nu de oude koopt (zowel nieuw als tweedehands) loop je het risico dat de batterij het niet meer doet als ze jarenlang niet gebruikt/opgeladen zijn. Dat had ik voor toen ik een paar jaar geleden 2 van die navigation controllers kocht. Splinternieuw, maar batterij bij allebei kapot dus enkel te gebruiken aan de kabel. Nog niet aan toegekomen om de batterij te vervangen.
Image