Helpdesk Kolm is opgestart...
En al direct klik ik op een link van de playstation forums die nu dus dood zijn... Zoveel informatie is daarmee kwijt geraakt
Gelukkig is een groot deel wel nog via de google cache te vinden!
Ook al is het dan een drama om daar zonder lay-out door te scrollen
Ik veronderstel dat er op de blu-ray geen krassen zijn of dat de disc vuil is, anders zou het na herstarten ook niet werken.
De PS4 aanzetten door op de eject button te duwen zou bij sommigen een probleem zijn, maar dan gaat het algemeen over games en niet zozeer films.
Ipv herstarten zou het kunnen helpen om gewoon even de tv van kanaal over en weer te wisselen of de HDMI-kabel een keer uit te trekken en opnieuw in te steken. HDMI-kabel uittrekken ben ik zelf geen fan van, want als je dat heel vaak doet gaan die contactjes slijten en gaat de boel daardoor stuk.
Het idee is dat de tv en ps4 dan even opnieuw overleggen met welke taal/settings ze met elkaar gaan spreken over HDMI.
Here's the fix I had the same issue. Go into the settings on the ps4 and go to the video settings. Somewhere in there is an option for 24hrz. It is set on "automatic" by default. Switch it to "off". Blurays will start right up after that.
Niet zeker over welke setting dit gaat, heb PS4 ook niet even voor me staan om te zoeken.
Ik vind het wel opmerkelijk dat hij dus ook plots problemen heeft met iets opvragen van de HDD.
Is de harde schijf misschien erg vol? Of staan er updates die blijven hangen op 'Preparing' omdat de schijf te vol is?
Een keer de database restoren kan ook helpen.
Vreemd issue alleszins