Re: PlayStation 4

646
Dan loop je mogelijk op je ipad nog tegen een ander probleem aan: Cookies die blijven hangen, kwam vroeger wel vaker voor bij de PSStore, maar laatste tijd heb ik er geen last meer van. Alle cookies van sonynetworkentertainment en playstation een keer verwijderen kan helpen. Soms is chrome een keer volledig afsluiten al genoeg, maar meestal niet.
Image

647
Kolm wrote:Dan loop je mogelijk op je ipad nog tegen een ander probleem aan: Cookies die blijven hangen, kwam vroeger wel vaker voor bij de PSStore, maar laatste tijd heb ik er geen last meer van. Alle cookies van sonynetworkentertainment en playstation een keer verwijderen kan helpen. Soms is chrome een keer volledig afsluiten al genoeg, maar meestal niet.
Bedankt voor de hulp die je altijd geeft. Ik ga het uittesten :)
Image

648
Even een vraagje:
1 van mijn ps4 heeft last van dat ie niet elke keer een dvd/bluray kan afspelen. Hij blijft dan op een blauwe achtergrond staan. Zodra ik de ps4 herstart is het probleem weg en kan ik ongestoord de dvd/bluray bekijken.
Maar het is niet de blu ray drive want zodra ie de dvd/bluray niet wil opstarten kan ik ook niet de opgeslagen gameclips openen. Daar blijft het beeld dan zwart
Komt die iemand bekend voor?
Image

649
Marty wrote:Even een vraagje:
1 van mijn ps4 heeft last van dat ie niet elke keer een dvd/bluray kan afspelen. Hij blijft dan op een blauwe achtergrond staan. Zodra ik de ps4 herstart is het probleem weg en kan ik ongestoord de dvd/bluray bekijken.
Maar het is niet de blu ray drive want zodra ie de dvd/bluray niet wil opstarten kan ik ook niet de opgeslagen gameclips openen. Daar blijft het beeld dan zwart
Komt die iemand bekend voor?
KOLM :lol: je volgende klant is er!

On topic: nog niet zelf meegemaakt
Image

650
Helpdesk Kolm is opgestart... :p

En al direct klik ik op een link van de playstation forums die nu dus dood zijn... Zoveel informatie is daarmee kwijt geraakt ;(
Gelukkig is een groot deel wel nog via de google cache te vinden! :cool:
Ook al is het dan een drama om daar zonder lay-out door te scrollen :q:

Ik veronderstel dat er op de blu-ray geen krassen zijn of dat de disc vuil is, anders zou het na herstarten ook niet werken.

De PS4 aanzetten door op de eject button te duwen zou bij sommigen een probleem zijn, maar dan gaat het algemeen over games en niet zozeer films.

Ipv herstarten zou het kunnen helpen om gewoon even de tv van kanaal over en weer te wisselen of de HDMI-kabel een keer uit te trekken en opnieuw in te steken. HDMI-kabel uittrekken ben ik zelf geen fan van, want als je dat heel vaak doet gaan die contactjes slijten en gaat de boel daardoor stuk.
Het idee is dat de tv en ps4 dan even opnieuw overleggen met welke taal/settings ze met elkaar gaan spreken over HDMI.
Here's the fix I had the same issue. Go into the settings on the ps4 and go to the video settings. Somewhere in there is an option for 24hrz. It is set on "automatic" by default. Switch it to "off". Blurays will start right up after that.
Niet zeker over welke setting dit gaat, heb PS4 ook niet even voor me staan om te zoeken.

Ik vind het wel opmerkelijk dat hij dus ook plots problemen heeft met iets opvragen van de HDD.
Is de harde schijf misschien erg vol? Of staan er updates die blijven hangen op 'Preparing' omdat de schijf te vol is?
Een keer de database restoren kan ook helpen.

Vreemd issue alleszins :p
Image

651
Data base restoren heb ik al paar keer gedaan, zonder succes. Het is ook niet elke keer dat ie geen films wil starten. Van kanaal veranderen heeft geen zin aangezien ik als ik een dvd/bluray start er gewoon beeld is maar dan blauw.
Zoiets als dit, maar dan zonder de ps knoppen logos, en bewegend
Image

Geen updates op de achtergrond en heb genoeg ruimte want ik kan nog altijd de updates van modern warfare installeren zonder iets te hoeven verwijderen :lol:

Oja en als dit voorkomt hoor ik ook niet de bluray drive op gang komen. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om dan een game te gaan spelen en kijken of ie dat wel op start
Image

652
Dat kanaal wisselen kan je nog altijd is proberen, het kan zijn dat hij hangt omdat hij niet weet wat hij moet sturen of dat hetgene dat hij wilt sturen niet compatibel is.

Als hij dat nog is doet kan je nog is proberen om inderdaad een game disc in te steken en te kijken hoe hij reageert.

Had je nog naar die setting gezocht?
Image

653
Kolm wrote:Dat kanaal wisselen kan je nog altijd is proberen, het kan zijn dat hij hangt omdat hij niet weet wat hij moet sturen of dat hetgene dat hij wilt sturen niet compatibel is.

Als hij dat nog is doet kan je nog is proberen om inderdaad een game disc in te steken en te kijken hoe hij reageert.

Had je nog naar die setting gezocht?
Ik neem aan dat dat geen reden kan zijn waarom de bluray drive niet begint met de disc te lezen. Aangezien ie dan stil blijft maar wel dat beeld als signaal doorgeeft.

Ja ik weet waar die optie zit :) Als ik weer film ga kijken zal ik dat ook eens proberen om dan uit te zetten en kijken of dat werkt. Maar dat verklaart nog niet waarom mijn bestanden op de hd ook niet werken :think:
Image

655
@Marty: ik heb ook problemen met de disc drive. Mijn PS4 Pro leest game discs niet goed meer. Tenminste: als ie even aan heeft gestaan, of vanuit Rest modus opstart, dan geeft ie aan dat ie de Blu Ray niet herkent. Op andere momenten is het een beetje geluk hebben: de ene keer gaat het wel gelijk goed, de andere keer moet ik een paar keer proberen... Echt heel frustrerend (zeker aangezien ik graag vanuit Rest modus werk): I feel your pain ;)
Image

656
Sony geeft gratis games weg ivm het thuis moeten blijven in deze tijden. Vanaf 16 april zijn de volgende games te downloaden:
Image

Mooi gebaar van sony ookal heeft bijna iedereen deze games wel denk ik
Free games to Play At Home
To support Play At Home, PlayStation will try to make those occasionally dull moments more exciting by offering Uncharted: The Nathan Drake Collection and Journey available for free* for a limited time through digital downloads from Thursday 16th April midnight BST / 1am CEST through Wednesday, 6th May midnight BST / 1am CEST. Once you redeem the games, they are yours to keep.
Image

657
Ik was even benieuwd naar de voorwaarden bij '*' dus heb ik het even opgezocht:
*In Germany and China, users will have access to Knack 2 and Journey for free for a limited time (Thursday 16th April 1am CEST / 4am CST through Wednesday, 6th May 1am CEST / 4am CST).
Bron: https://blog.eu.playstation.com/2020/04 ... nitiative/

Duitsland is soms een vreemd land... China wisten we al :p

En blijkbaar is The Uncharted Collection ook bij PSPlus geweest... Dus als je die via PSPlus hebt, dan kan het zijn dat je deze niet eens echt kan kopen tijdens deze actie. Net zoals bij sales van games dat je geen 'voor altijd'* aankoop kan doen als je hem al van PSPlus hebt tot je PSPlus is vervallen.

* => Zolang PSN bestaat en het in je downloadlijst te vinden is :q:

Het blijft een mooi gebaar voor degene die ze nog niet hebben, maar ik denk dat dat er niet veel gaan zijn :p
Image

660
Nice! :love:

Beiden waren enkel voor PlayStation 1 en ik was pas op Playstation 2 met THPS3 begonnen en kapot gespeeld! :evil:
Ooit wel remaster van THPS1 op PS3 gespeeld, maar THPS2 ben ik nog niet aan toegekomen!

Er gaan ook geruchten dat er nog een andere nieuwe THPS game in de maak zou zijn, maar misschien ging dit uiteindelijk over deze collection? :think:
Image